Lancia Ypsilon 1.2 na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
"Novosti“ proverile novu „Lanču ipsilon“ sa benzinskim motorom od 1,2 litra. Dugačak svega 3,84 metra. Prtljažnik među najprostranijima u svojoj klasi
Od momenta kada smo preuzeli „lanču ipsilon“ u auto-kući „Kole“ u Zemunu, pa sve do momenta, kada smo se „teška srca“ rastali od nje, imali smo osećaj da se nalazimo u nekom mnogo skupljem automobilu. To su najbolje dočarali marketinški stručnjaci ove kompanije sa parolom „Luksuz nam sada dolazi u novoj veličini“.
Mere
Da budemo precizni, radi se o automobilu dugačkom svega 3,84
metra! I zaista, konstataciji reklamnih magova da je „’lanča ipsilon’ mala po
dimenzijama, ali velika po udobnosti i sadržaju“, kao i da je „veoma
ekskluzivna, ali svima dostupna“ - nema se šta dodati.
Italijani su napravili prelep mali automobil, kompaktno vozilo sa petora vrata koje izgleda kao da ima troja vrata, jer su ručice pozadi vešto uklopljene tako da su skoro i neprimetne. Konstruktori su uspeli i da povećaju prtljažnik u odnosu na prethodni model, pa sada „ipsilon“ ima gepek od 245 litara. Među najvećima u klasi.
Dizajneri su se poigrali i sa kolorom. U ponudi je 16 boja, ali i četiri dvobojne kombinacije. U kabini je takođe sve osmišljeno da vam pruži obilje luksuza i udobnosti. Čak je krov specijalno izolovan, pa je u kabini nivo buke znatno smanjen. Volan, menjač, kontrolna tabla... Sve je drugačije, posebno, a opet lepo, funkcionalno, elegantno. Sedišta su priča za sebe. Moderno oblikovana, sa „kastiljo tkaninom“, dodatno pojačavaju utisak luksuznog enterijera.

Tu je i sjajni klima uređaj, putni računar, mnoštvo priključaka USB, AUH, a CD MP3 radio uređaj je priča za sebe, jer su Italijani osmislili poseban raspored zvučnika („saraund“) tako da osiguravaju kružni efekat od 360 stepeni.
„Lanča“ je novi „ipsilon“ opremila i svom silom vazdušnik jastuka, prednjih i bočnih. Tu su i vazdušne zavesice, sigurnosni pojasevi sa predzatezačima. Za bezbednu vožnju su zaduženi i ABS, ESP, pa čak i „hil-holder“, pomoć pri kretanju na uzbrdici.
Oprema
Tu je i pomoć pri parkiranju (medžik parking sistem), mogućnost da vozite automobil sa elektropomičnim staklenim krovom, tempomat, senzori za kišu, dodatni grejač za dizel motore, blutut sistem. Kombinacijom boja, opreme, moguće je napraviti čak 600 varijanti „ipsilona“!
Pod haubom ove lepotice, Italijani nude na našem tržištu izbor između tri agregata. To su benzinci 1,2 „fajer evo 2“ (69 KS) i „tvin-er“ od 0,9 litara (85 KS) i dizelaš, 1,3 multidžet. Svi su opremljeni sa start-stop sistemom već u standardnoj opremi!
Potrošnja
Mi smo na testu imali „lanču“ sa benzinskim 1,2 „fejer evo 2“ motorom. Prosečna potrošnja, tek nešto viša od fabrički deklarisanih 4,9 litara - 5,5 l. Za one koji godišnje prelaze veliki broj kilometara svakako je još bolji izbor dvocilindraš „tvin-er“ (prosečna potrošnja 4,2 litara na 100 km) ili mnogohvaljeni „multidžet“ (3,8 litara dizela na 100 km).
Cena osnovnog modela, sa benzinskim 1,2 motorom, je 10.900 evra. Najopremljenija verzija, sa 1,3 dizel motorom, košta 13.450 evra.
BROJKE
Potrošnja
* Grad 6,4 l
* Na otvorenom 4,1 l
* Kombinovano 4,9 l
* Emisija CO2 115 gr/km
Dimenzije
* Dužina 3.842 mm
* Širina 1.875 mm
* Visina 1.520 mm
* Masa 965 kg