Honda Civic 1.8 na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
Test - pod „lupom“ „Novosti“ našao se najnoviji model japanske „honde sivik“. Zadovoljavajuća potrošnja na zahtevnim putevima. Maksimalan komfor kabine. Vrhunska bezbednost putnika
Za test nove „honde sivik“ izabrali smo destinaciju od Beograda do Kladova, izbegavajući auto-put sem kraćeg „obaveznog dela“ vozeći po prelepoj „dunavskoj magistrali“. Reč je o „vijuganju“ pored, verovatno najlepše klisure Evrope, pa i ne čudi što je ovaj put deo „dunavske rute“ kojom biciklisti iz Evrope jezde kroz Srbiju.
Na samom startu testa smo krenuli prema srcu nacionalnog parka „Đerdap“ i odmah pritisnuli dugme za „zelenu“ vožnju. Da podsetimo, „honda sivik“ je i u Srbiji proglašena za „eko-vozilo“ godine, pa je i bio red da se ponašamo po „tim pravilima“.
Deveta generacija „honde sivik“ nastavila je dobro utabanom „futurističkom“ stazom. Sve na ovoj „hondi“ je supermoderno, ali i dalje sačinjeno od vrhunskih materijala, sa japanski tačnom završnom obradom, prepuno elektronike i sistema koji olakšavaju vožnju čineći je maksimalno komfornom i bezbednom.
Sedište vozača je izuzetno. Volan je lako podesiv, komande sve nadohvat ruke. Od opreme (i u osnovnom paketu) „nema šta nema“. Kokpit kao u avionu, sjajni šestostepeni menjač, izvrstan audio-uređaj, obilje prostora za ostale putnike u vozilu i 1,8 litarski motor sa 142 „konja“ i solidnih 174 Nm obrtnog momenta pod haubom. Dovoljno za udobno putovanje.
Prtljažnik nove „honde sivik“ sa 477 litara (sa oborenim sedištima je čak 1.210 litara) sasvim je dovoljan da na letovanje ponesete sve što vam treba. Putovanje je dodatno olakšano obiljem pregrada, polica, držača za čaše...
Potrošnja, naravno u „zelenom“ modu uz bespogovorno slušanje „šift“ pokazivača, koji vam precizno poručuje kada da „šaltate“, bila je oko 5,2 litara prosečno, što je, s obzirom na poprilično zahtevan put, sa mnoštvom krivina (ali i dosta odrona), sjajan rezultat. Oprema automobila, sadržana u osnovnom paketu „komfort“ (postoje još i nešto skuplji sport i egzekutiv paketi opreme) ima šestostepeni manuelni menjač presvučen kožom, baš kao i obruč upravljača. Sve potrebne komande se nalaze takođe na obruču volana. Tu je i „idle stop“ -“start-stop“ sistem koji vam omogućuje još ekonomičniju vožnju. Sve te podatke možete pratiti i na „I-MID“ inteligentnom „multi-info“ ekranu. Pomenuli smo i indikator stepena prenosa, a tu su i senzori spoljašnje temperature, halogeni farovi, aluminijumski točkovi od 16 inča, imobilijazer, „superlok“ zaključavanje, audio-sistem sa kod zaštitom, a krov vam krasi antena sa perajem, kao kod ajkule. Tu su i automatski klima-uređaj, električni podizači stakala napred i nazad, naslon za ruke na prednjoj centralnoj konzoli, audio-sistem koji pojačava i smanjuje zvuk automatski u zavisnosti od brzine vožnje,s vremenskim gašenjem...
Pored prednjih i bočnih vazdušnih jastuka tu su i prozorski vazdušni jastuci (napred i pozadi). U „hondu sivik“ ugrađen je pored ABS sistema i EDB (elektronska distribucija sile kočenja na sve točkove), TCS (protiv proklizavanja točkova), BAS (dodatna servo asistencija pri naglom kočenju), HSA (pomoć pri kretanju na uzbrdici), DWS (senzori za kontrolu pritiska u gumama)...
OČUVANJE PRIRODE
Vozeći novu „hondu sivik“, uz sve pogodnosti, čuva se i priroda. Naime, ovaj automobil emituje svega 137 grama ugljendioksida po pređenom kilometru.
Vozilo koje smo mi imali na testu košta 16.490 evra. Sa slabijim motorom, 1,4 i istim paketom (komfort) opremom, „hondu sivik“ možete pazariti i za 14.990 evra.
INFO
* Snaga 140 KS
* Obrtni moment 174 Nm
* 0-100 km/čas 9,1 sek.
* Maks. brzina: 215 km/čas
MERE
* Dužina 4.300 mm
* Širina 1.770 mm
* Visina 1.470 mm
* Masa 1.300 kg
POTROŠNJA
* Grad 7,6 Lit./100 km
* Van grada 5,2 Lit./100 km
* Kombinovano 6,4 Lit./100 km
Autor: P. Živković
E pa ovo na sve liči osim na test. Opremu mogu da prelistam i na njihovom sajtu a iz vožnje sa putovanja koje je oko 500 km smo dobili samo podatak da troši 5.2 litra. Ništa o komforu, udobnosti, ponašanju u vožnji, oslanjanju, kočnicama i td.
Kurir i test - nebo i zemlja. To služi samo da se novinari besplatno provozaju.
A Civic je i dalje ružan, posebno u ovoj boji skakavca.
U slučaju ovog auta dizajn je možda malo preterano futuristički napravljen, ali je apsolutno u drugom planu u odnosu na cenu, fantastičan motor, fenomenalan enterijer,kakav nema ni približno bilo koji drugi auto i naravno osnovni paket opreme koji je u rangu sa najvišim paketima opreme kada su u pitanju drugi proizvođači, tako da priča o ružnom autu u ovom slučaju pada u vodu i to pišu samo ljubomorna gospoda koja sebi ne mogu da priušte ovakvu ponudu!
Svaka cast Hondinim dizajnerima. Prvi talas radijacije iz Fukusime ih ocigledno nije zaobisao. Ovo je ruzno za medalju! Krajnje je vreme ma potraze savet u komsiluku, da ima Korejanci objasne kako se posluje.
Veliki pozdrav.
Honda je primer kako treba razvijati auto. Svaka cast za dizajn i spolja i unutra. Za razliku od evrope koja kaska za njima bar 10 godina sto se tice dizajna i tehnologije bar 5. Svaka im cast da imam te pare odmah bi ga kupio.
Ma kakva Honda, tehnologija i ajde nekako, ali dizajn po meni mi je nekako mnogo zastareo, meni se ne sviđa. Predhodni Civic mi je bio lepši.
Video sam uživo belu, sivu, grafit sivu i mastilo plavu.
Nikako da svarim one ćoškove ispod farova i one štopaljke koji liče na zadnji par rerovizora
Novi Civic mnogo bolje izgleda uzivo...zadnji mi se deo vise svidja na novom, a prednji na starom, ali uzivo i prednji deo na novom izgleda sasvim ok iako mi je delovao ocajno iz prve...