Lancia Ypsilon 1.2 na probi "Kurira"

Preuzeto sa: Kurir-info.rs
Nov model ima dosta prostora, ali je dugačak samo 3,84 metra, što garantuje lako parkiranje. Osvaja luksuznim elementima u kabini
Samo za dame!
Ipsilon je u matematici druga nepoznata, ali s prefiksom „lanča“ odavno nije tajna. „Fijatov“ premijum brend zna da pogodi ukus ženskih vozača. Međutim, sada je dizajn diskutabilan. Nov model dobio je na visini zbog praktičnih razloga, ali je izgubio poznate blago sportske linije. Ipak, na testu Kurira uverili smo se da je on ipak magnet za poglede ženskih vozača, što je najbolje merilo. Tome doprinosi kombinacija dve boje karoserije, što je stari „Lančin“ trik.

Položaj za volanom je specifičan. Instrument-tabla s elegantno sivim osvetljenjem pomerena je udesno, ali je čitka. Period navikavanja kratko traje, a uz velike retrovizore preglednost je dobra.

Iza „ipsilona“, inače, stoji reklamni slogan „Luksuz nam dolazi u novoj veličini“. Do izražaja dolaze prednosti podignute karoserije - ima dovoljno mesta za četvoro odraslih iako je auto dugačak samo 3,84 metra! Takođe, prtljažnik od 245 l jedan je od najvećih u klasi. Elementi luksuza sastoje se od „kastiljo“ tkanina sedišta i dodatnom izolacijom krova zarad manje buke. Mogu da se priključe USB, AUX, kao i CD i MP3. Inače, osmišljen je poseban raspored zvučnika, koji obezbeđuju kružni efekat zvuka od 360 stepeni.
Zahvaljujući dobroj poziciji menjača i servo asistenciji, lako se vozi. Jedini problem su naši loši putevi, što ne prija mekom vešanju „ipsilona“, pa pri spojevima nadvožnjaka zna da poskakuje. Pohvaljujemo potrošnju jer je u gradu, s klimom, trošio oko šest litara, bez štednje.
Cena osnovnog modela s benzinskim 1,2 motorom je korektnih 10.900 evra, dok 1,3 dizel košta 13.450 evra.
600 kombinacija
„Ipsilon“ se može kupiti u čak 600 različitih varijanti. Kombinuju se boje karoserije (16 boja i četiri dvobojne kombinacije) i brojne varijante personalizacije kabine.
LANČA IPSILON 1,2
Motor: 1.242 cm3
Snaga: 69 KS
Moment: 102 Nm
Masa: 965 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 14,5 s
Maksimalna brzina: 163 km/h
Dužina / Širina / Visina: 3.842 / 1.875 / 1.520 mm
Međuos. razmak: 2.388 mm
Prtljažnik: 245
Cena: 10.900 evra
Autor: Mladen Radulović
Foto: Dragana Udovičić
Ovo može samo Lančija da iznjedri i da ostane živa. Evo šta može fiat grupa i italo design. Jedino im fićo preostaje, na to su spali.
Mozda je suvisno pitanje...Svestan sam da je AutoBlog news portal, sa izvestajima o auto industriji, a ne sa autorskim tekstovima. Ipak, interesuje me da li planirate u buducnosti raditi auto testove?
Ovo je najružnija Lancia i spolja i iznutra, prvi crteži i renderi su obećavali, ali ovo je sramota!
@Dejan L
Šta su obećavali? Pa ovo je jedna od najvećih automobilskih nakaza od prvog trenutka (prve zamisli, rendera, slike...). Da inženjeri dizajniraju automobile bili bi daleko funkcionalniji, jer ne bi žrtvovali bitne stvari zbog dizajna.
Diverzija!!!
Izgleda je neko iz Sangsyong-a uspeo da se ušunja u redove Lančije?
Stvarno je ruzna, uzas... :(((
Ali zato je Delta CARICA!
@Predrag
kao sto vidis, neprevazidjeni i vecni motorcic 1.2 je cak i u premijum vozilu! :)
carobnjak
Nije to baš isti motor kao na puntašinu. Ovaj je dobio drugačiju glavu motora, to jeste veće perčurke ventila, drugačije faze bregaste i hodovi ventila, drugačije benzinske dizne i leptir. Promene su ravne onima koje ja izvodim u mojoj radionici :))))
Samo zbog "tih" 9ks, je izgubio na elastičnosti. To jeste, ko ne plati na drumu na ćuriji mora :)
Uzgred, Prvi put vidim da i autor testa, konstatuje ružnoću. Kraj krajeva, nema šta. Italija - zemlja dizajna, reče carobnjak :)))
Ko se seća 80-ih i perioda Avto magazina, Martina Česenja, i dr., zna koliko su ushićeni bili tada autori kad su pisali testove o Y 10. To je tad bio vrlo zanimljiv auto, ne može se na prvu loptu reći da li je lep ili ne, no prilično avangardan i luksuzan za tu klasu, u skladu sa ulogom Lancia-e u FIAT grupaciji. Sećam se kako sam samp maštao o Y10 turbo.. Jedna od mana joj je bila je ta što je prilično znala da korodira. U ovom novom Y sam sedeo, i nigde mesta, prostraniji unutra bio mi je F 500. U Italiji se vozi na tone, ali izgleda samo tamo, kao da je svaka naredna generacija korak unazad, umesto obrnuto.
@carobnjak
Pa oni će taj motor da trpaju i za 10 godina, što ne znači da je on dobar ili loš, već da ne umeju bolje. Ne znam kakva je glava u varijanti sa 69 KS, ali znam da je kod onog od 60 KS totalno prevaziđena.
Nižoj dami, vozaču ovog auta je lakše da otvori gornji deo viseće kuhinje, nego zadnja vrata da eventualno ubaci dete na zadnje sedište.
@ĐenkE
haha baš tako. Ova lepotica je od starta osuđena na propast. Ako prodaju 20-30 hiljada godišnje biće to veeeliki uspeh.
Predrag,
Ukusi su stvarno različiti, nekome se ovo i sviđa verovatno, ali većini pretpostavljam ne.
Opet stvar ukusa, ja ni Tezis nisam "shvatio" ali nisam bitan ja, već tržište koje ga je odbacilo već nakon (oko)16.ooo proizvedenih jedinica (ako je dobar podatak). Tu je već možda igrala ulogu i uboga cena, ko zna?
Kažeš "lepotica osuđena na propast"
Vrlo verovatno...
U (matičnom) "B" segmentu ili "premium B", kako god, nema šta da traži. Prosto zaključujem da će se i na tradicijalno (patriotskom) domaćem tržištu, slabo primiti.
Cenim da takvi promašaji ozbiljno finansijski iscrpljuju proizvođača i srozavaju mu ugled, što je negde i logično nažalost...
@Predrag
pa jeste, taj 1.2 je stari ali provereno pouzdan...
Ali imaju i najmodernije, Twinair i Multiair ali i njima si nalazio mane iako ih ne poznajes, jel tako? :)
@Djenka
Ali koliko se Lancie Tezis voze u svojoj Italiji...Iznenadio sam se bio,jedan auto,drugi auto,Tezis,Tezis,opet neki auto,pa Tezis...Na svakom koraku...Posle sam pomislio,da li vidjam jednu istu,ali ipak nije :D U Rimu u blizini Koloseuma,velika ulica,automobila 'milion',Tezis,Tezis,Tezis,Tezis...Gde se okrenes...
@carobnjak
Pouzdan, samo što ne mogu da svarim njegovo caktanje usled detonantnog sagorevanja. Strašno je da to nisu uspeli da reše.
Twinair: 2 cilindra, 105 KS, elektromagnetno upravljanje radom ventila... šta dalje treba da znam? Pametnome dosta.
Au, vidi centralne konzole... Kinezi, spasavajte italijane, pustite ih da kopiraju centralnu konzolu. Mozda u nekom skupljem paketu opreme ta centralna konzola i lici na nesto, ali ovo je katastrofa!
@Predrag
to kliktanje se cuje samo na Classicu, navodno zbog nepravilno podesene centrale, tj. neuskladjenosti sa bogato-oktanskim gorivom, koliko ja znam....
@carobnjak
Detonantno sagorevanje se javlja pri isuviše "ranom paljenju". Kod Yuga (a važi i za ostale benzince) je preporuka da se ugao pretpaljenja kreće u granicama između 8 i 12 stepeni pre GMT (gornje mrtve tačke). Kada je isuviše rano paljenje dolazi do prevelikog povećanja pritiska u cilindrima, odnosno do pojave detionantnog sagorevanja, koje se čuje kao čuveno kliktanje koje je pogubno za motor. Previše "kasno paljenje2 smanjuje pritisak u cilindrima, što dovodi do pada snege motora.
Kod starih motora se ugao pretpaljnja šteluje uz pomoć stroboskopa na neku fiksnu vrednost, a vakum na razvodniku koji se aktivira uz pomoć depresije iz usisne grane koja postaje sve veća pri porastu broja obrtaja, pomera razvodnik u "ranije paljenje" (rastu stepeni pre GMT). To povećava snagu, a logično je da je zbog većeg broja obrtaja motor rasterećen pa mu ne smetaju veći pritisci.
Noviji (u koje spada i čuveni 1.2) ima senzor detonacije koji treba da koriguje ugao pretpaljenja u zavisnosti od trenutnog stanja sagorevanja. Izgleda da on kod ovog motora radi sa zadrškom što je nedopustivo!
Oktanska vrednost može da utiče na ovu pojavu, ali ne u toj meri da bi Classic sa svim gorivima stalno kliktao pri dodavanju gasa na usponu.
Znači greška Čaki, iako ga prave x godina.
dusan,
Vrlo moguće verujem, istini za volju ja ih nisam toliko video u severo-istočnom delu Italije...
Na to sam mislio kada sam gore spomenuo "domaće patriotsko tržište".