home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Test - “dačija lodži”, automobil napravljen samo za “bogate ljude”, na skeneru Novosti. Monovolumen prima sedam osoba. Benzinac (85KS) staje 11.000 evra

Dačija je prvi put otkako su je “umili” i doterali magovi “Renoa” prosto “izneverila” svoje kupce. I, to kompletnu “ciljnu grupu”. Navikle su nas rumunske komšije da proizvode automobile za slabije platežno sposobne ljude, nudeći “mnogo toga za malo novca”, a onda su napravili “automobil za bogatije”.

“Dačija lodži” nas je podsetila, u vremenu kada se zaboravljaju prave vrednosti u sveopštoj poteri za novcem, šta je čovekovo najveće bogatstvo, pa su ulice “preplavili” bilbordi s “fotkama” prvog rumunskog monovolumena “zakićenog” osmehom vozača (bogatog) sa razdraganom dečicom. Automobil skrojen po meri bogatih ljudi kojima je potreban veliki životni prostor i na točkovima, čini se, na prvi pogled, da je znatno veći nego što jeste.

Dužina od oko 4,5 metara “poduprta” je visinom od 1,6 metara i “kutijastim”, najfunkcionalnijim oblikom, pa ovaj “automobil za celu” porodicu izgleda stvarno kao “garsonjera na četiri točka”.

U “lodži” može da se smesti udobno petoro odraslih putnika, a ako vam je potrebno da prevezete još dva, morate da doplatite oko 500 evra i kupite dva dodatna sedišta na koja ne mogu da se smeste dvojica dvometraša, ali deca i osobe prosečne visine neće imati nikakvih problema da uživaju u vožnji.

Pri tome, čak i sa sedam sedišta, ostaje još 207 litara prtljažnog prostora. Uklanjanjem zadnja dva reda dobijate 827, a “obaranjem zadnje (srednje) klupe” neverovatnih 2.617 litara korisnog prostora.

Kompletan članak na sajtu Novosti.rs



čitanja : 2449



Komentari

"Porodičan automobil" je dok se nedotaknemo bezbednosti?

Autor Đenka 25 Dec 2012, 17:55

Koliko je Dokker zanimljiv, toliko je ovo jezivo.

Autor Predrag® 25 Dec 2012, 17:59

Mislim da bi bogata decica bila jos bogatija da se voze u nekom drugom vozilu...

Autor carobnjak 25 Dec 2012, 18:25

@ Đenka
Ja sam to govorio danima, tad je bilo off-topic
Sad kad je N Cap zvanično objavio 3*, sad sme da se kaže

Autor Dejan L 25 Dec 2012, 18:29

Evo da vas malo obučim.
Bezbednost je 90% do načina vožnje i ponšanja u saobraćaju. Do N Cap testa je jako malo, zanemarljivo. ABS ESP i slične bezvezne novotarije su manje važne od dobrih guma propisno napumpanih.
Za 11500 evra dobijete auto za 7 odoba i 85ks. Ko još to daje?
Slika je kriminalna. Slikana je iz ugla da su određeni delovi ogromni a neki umanjeni, slično kao u pornićima.
Auto pravi porodični i primeren našem budžetu.

Autor markoni 25 Dec 2012, 19:03

markoni,
kako ide prodaja?
(kod Vas)

Autor Đenka 25 Dec 2012, 19:08

Prodaja ide tako da će u Čačku biti ubrzo zatvorena većeina auto kuća, pa verovatno i salon Renault Dacija. Hjundaji već zatvoren. Eto nama opet sirotinje.

Autor markoni 25 Dec 2012, 19:12

Hvala Mange ;)
E sada, šta ćemo da radimo mi koji smo bili kod tebe na obuci, pa smo kupili Lodgy i neko nas "zvekne" s preda ili bočno (onako realno, ne kao u filmićima koje si naveo)? Lepo smo se ponašali u saobraćaju, propisno smo napumpali gume... ali na pr. ozloglašena Fabia (inače lošija od svih Dacia) nam se "nabije" do pola kabine. Ostasmo bez nogu, ruku, a verovatno i bez života. Džabe smo pumpali, džabe smo se ponašali... Sve je džabe. Bilo nas je 7 unutra...

Jedino što može da nam garantuje lepo ponašanje u vožnji je "snažni" motor od 85 KS.

Autor Predrag® 25 Dec 2012, 19:14

Bolje bi se prošlo u velikom Lodigijy nego li u Fabiji, ma šta testovi pokazali. A tek recimo u Fići ili Puntu?
Pa ako bi nas voz udario može biti tenk da bi pomogao.
Eto, ista kuća pa slupati Tvinga i Lodigija. Šta tu zvezdice kažu? A šta je realno?
Uhvatili se zvezdica ko pijan plota, pa mlatite.
Motor je dovoljno snažan, nije Lodigy za trke, a opet je brži od Fabije bez jednog cilindra, Jetija sa ful 1,2 tsi i troši koji litar manje od Jetija.

Autor markoni 25 Dec 2012, 19:23

Hvaljen Isus i Marija ...
TAM 150 "čeono" nesporno jeste jači od ovoga, ali je ovo ( za period do susreta sa TAM-om ) ipak malo prijatnije za porodicu

Autor Moron 25 Dec 2012, 19:32

Mange
Fabia je bar 50 kg teža od Lodgy-a pa ne verujem da bilo kao što kažeš. Punto bi već izgubio bitku. Jeste bitna masa, ali Lodgy nema adekvatnu. Visok, lagan... kao list na povetarcu.

Od Yeti-a ne troši manje čak ni na papiru. A gaziće se dobro ovaj 85 KS ne bi li poterao ovaj orman, sedam duša, pun prtljažnik i upaljenu klimu. Biće veselo. Srećno ko god da ga kupi :)

Autor Predrag® 25 Dec 2012, 19:35

Jeti na auto putu troši 9 pa na gore. Ovaj auto neće preći 7,5L. Moga Logana je drmnula fabija i sva je prsla, šofer u fabiji povređen i kriv za udes. Skoda nema račun da se popravlja. Logan napravljen i prodat taksistima + ostalo od osiguranja. Plaćen kako je plaćen vožen 5 godina i za to izgubljeno 3000. Nije bilo kvarova, motor 1,6 ide lepo i troši 6 na otvorenom putu.
Idemo dalje i to opet na 3 zvezdice.

Autor markoni 25 Dec 2012, 19:45

Sto se bezbednosti tice mislim da nije sve u masi.(naravno ne mislim na poredjenje tipa kamion i putnicki auto).
https://www.youtube.com/watch?v=dA1PhLD5lHE
Vrede itekako one zvezdice sa N Cap-a

Autor Bagzi 25 Dec 2012, 19:46

Đenka
Ja mislim da 150-tka bolje i leži na putu, vešanje joj je malo tvrdje, upravljač neposredniji, mada će ugodnost putovanja možda biti snižena onim povremenim vibracijama u području nižih obrtaja. Ali, za porodicu koja zna da ceni prave vrednosti, "pasivne" bezbednosne dileme nema. Pored toga, uz one "hvataljke" za AP-ovke u prostoru za "roditelje", "aktivna" bedzednost je takodje veća

Autor Moron 25 Dec 2012, 19:50

Bazgi
Ali, video si da je na Espace-u ispao prednji levi far pri udaru u onu grdosiju? Predrag će ti objasni šta to znači ...

Autor Moron 25 Dec 2012, 19:53

Mange
U međuvremenu si postao i prorok... kako znaš da neće da pređe 7,5 l na auto-putu sa onolikom čeonom površinom?

A tebi u Loganu nije bilo ništa? Ne bih rekao...

Razumem ja tebe potpuno ;) Najzadovoljniji sam kada vozim Yuga :)

Bagzi
Čvrstoća konstrukcije, visina sedenja, masa, bezbednosni sistemi...

Autor Predrag® 25 Dec 2012, 19:53

Bagzi
Znači da je far loše fiksiran za karoseriju.

Autor Predrag® 25 Dec 2012, 19:54

@Predrag®
Bas tako.

Autor Bagzi 25 Dec 2012, 19:55

E ako je far ispao da im skinemo jedno 3 zvezdice :)

Autor Bagzi 25 Dec 2012, 19:57

Evo Viaggio na crash testu, niti se slomio ram stakala vrata, niti se ulubio krov, prema tome Dačija je najgora po pitanju bezbednosti

https://www.youtube.com/watch?v=zcyX-XDu-7g

Autor Dejan L 25 Dec 2012, 20:00

Ako Logan 1,6 u proseko troši kod mene 7, na otvorenom 6, na auto putu oko 6,5, predpostavim da Lodgy neće preći garantovano 7,5 a ja mislim i manje ako se vozi do 130km brzinom. Na toj brzini Jeti troši 9 i to je istestirano u servisu.
Mi čačani odlično Skodu znamo. Kvarljiva je to roba a popravka skupa. Posebno luksuzne turbo benzinci.

Autor markoni 25 Dec 2012, 20:03

Ima i onaj crash test volvo 960 vs modus, gde "mali modus" potpuno "ubije" veliki stari volvo ...

Autor Moron 25 Dec 2012, 20:03

Lodgy ima ubrzanje 14,5s do 100. Logan 1,6 ima 13s.
Lodgy je bolji od Punta i mnogih sličnih kola a vozi 7 ljudi uz veliki komfor.

Autor markoni 25 Dec 2012, 20:07

Pa taj Lodgy ubrzava k'o Yugo 60? Opasna je to mašinerija! A tek Logan sa 13 s ... piii bez premca!

Autor Predrag® 25 Dec 2012, 20:10

@ markoni
Pobogu, pa Punto se pojavio 11 godina pre Lodgy-ja
Daj ne preteruj, a drugo, po pitanju bezbednosti Lodgy 11 godina mlađi treba da je bezbedniji od Punta, što je sramota i za Dačiju i za Reno

Autor Dejan L 25 Dec 2012, 20:16

Fabija ubrzava za 16,5s.
Tako da je Lodgy formula 1 za nju. A vi svaki dan vršite njenu promociju kao naj naj.

Autor markoni 25 Dec 2012, 20:19

Postoji li propis ( norma EU ) sa koliko "tereta" se mere perfomanse?
Čitah negde za BMW da se rezultati odnose na vozila sa vozačem od 68 kg, nešto malo prtljaga ( da li 15-20 kila ) i sa rezervoarom koji nije pun.
Cenim da se ni rezultat za Lodgy koji marconi pominje ne odnosi na slučaj sa 7 duša ...

Autor Moron 25 Dec 2012, 20:24

Skoda Fabija 1,2 tsi ubrzava 1,2 s. Ovde se preplitale priče o ubitačno brzoj mašini a ona samo 1s bolja od Logana 1,6 a više troši ?? O popravkama i felerima nećemo jer je sve poznato. I teška 1150kg pa kad ne može da se ukoči, svih 5 zvezdica bude pred očima. Beži po klizavom kao đavo.

Autor markoni 25 Dec 2012, 20:25

Što se crash-testova tiče, ništa nije manje ili više bitno, jer sve čini jednu celinu čiji je "cilj" da zaštiti putnike.
Ncap testovi simuliraju idealne uslove, ali kada je auto natovaren više nego na crash-testu npr, niži je i samim tim odbojnik (ne prednji spojler ili ti plastika, već ona metalna šipka iza njega) je bliža putu. Kada je na jednim kolima ona niža (npr pretovaren Lodgy) a na drugim višlja (Lodgy sa 2 putnika) sve te zvezdice padaju u vodu jer odbojnici skoro da neće imati kontakta, a oni su glavni nosioci udarne sile. Odbojnik više natovarenog vozila će skliznuti ispod odbojnika manje natovarenog vozila i samim tim će se više natovareno vozilo više deformisati. Ima i klip na youtubeu ali me mrzi da ga tražim.
A za početak, od pasivne sigurnosti je važnija aktivna (ABS, ESP) jer je ona tu da bi se saobraćajka izbegla ili da bi se umanjile posledice. A što se aktivne bezbednosti tiče, Dačija generalno nudi malo. ABS i RUF i to bi bilo to. Kada se na to dodaju neadekvatno naduvane lošije gume, zna se ishod. Žalosno je što se Dačija uopšte ne trudi da ide u korak s ostalim proizvođačima, tako da je na njihovim modelima vrhunac bezbednosne opreme ABS, RUF, ASR, ESP i 4 vazdužna jastuka, dok većina ostalih proizvođača nudi duplo više airbagova, razne sisteme (aktivni tempomat, automatsko kočenje, priprema za sudar, aktivna hauba, dinamična svetla).
Lodgy ima predzatezač samo za vozačev pojas (99,5% novih automobila ima barem za prednja sedišta, neki čak i za zadnja). I, na kraju, dok druga vozila uspešno "zadržavaju" deformaciju u prednjem delu čija je i svrha da primi deformaciju, Lodgy se deformisao gde god je stigao. Čak se i pod IZA PREDNJIH SEDIŠTA deformisao. Karoserija je preopterećena pri 56km/h. Da je veća brzina bila u pitanju, čisto sumnjam da bi putnike zaštitilo i 50 vazdušnih jastuka.

Autor ivan_023 25 Dec 2012, 20:28

@ ivan_023
O tome ja i pričam, danas se ni na kineskim vozilima ne ulubi krov iznad vozača, niti se slomi A stub, a kod Dačije je to OČIGLEDNO. Veća verovatnoća da se lupi glavom u volan ili u šoferku.
Ima na YouTube-u 10 najgorih kreš testova ikada, Lada Priora je još gora od Lodgy-ja

Autor Dejan L 25 Dec 2012, 20:32

Nema potrebe da se dacija trudi. Za male pare, komforan i prilično lep auto, sa umerenom potrošnjom. Za po gradu i oko grada, na skijanje i odmor dovoljno i jeftino. I neka skinu ABS pa da bude jeftinija ja je prvi kupujem.
A vi kupite teži auto za 300kg, sa ABS i ESP, 25 jastuka i zavesa, skuplji 3 puta sa 5 zvezdica pa vežite pojas iza sedišta i vozajte po gradu i gledajte koga i gde ćete pljesnuti sa 5 zvezdica. I potrošnju imajte zato veću, i po snegz se radi težine bolje zaglavljujte.
A Dacija kome je loša iz iste kuće ima Renault, isto za veće pare. Meni ne treba. Ne treba mi ni ABS. Ni EDB. Ako bi auto za to čudo bio jeftiniji za 200 evra ne pada mi na pamet da ga uzmem.

Autor markoni 25 Dec 2012, 20:36

Kada ste vec zapeli da pricate o zvezdicama zasto niko ne pominje Jeep Compass koji ima citava 2 komada. Udarite u njega fabiom da proverite zvezdice u realnosti.

Autor RS 25 Dec 2012, 20:57

Sve se da razumeti. Razlike postoje među ljudima. Čak i onda kad ih realno nema. Ali.. da je Lodgy lep.. LEP..? Video sam ga uživo, novosadski autoput... Izguglajte slike glave Brahiosaurusa.. Nema šanse da to nije bila inspiracija dizajnera.. Ljudi.. Ono realno ne može biti lep auto. Pa čak i nikad. Jedino što me neka tuga ufatila, pošto sam pretičući pomenuto vozilo, video da u njemu sedi naizgled prilično fina porodica.. sa puno "sitne" dece.. Ljudi se verovatno debelo zadužili da ga uzmu.. Iskreno se nadam da nikad neće doći u situaciju sa E-NCAP-a..

Autor Dikh tu kava 25 Dec 2012, 21:31

RS 25 Dec 2012, 20:57

Nema se sta provjeravati u realnosti jer npr. 5 zvjezdica Golfa nisu isto sto i 5 zvjezdica A8ice. A8 je dosta tezi tako da ima prednost u sudaru, vise kineticke energije itd. Naravno ovo ne znaci da su stara, teza auta sigurnija od laksih novih jer se ta sva sila udarca ''prebije'' po putnicima dok novi imaju zone deformisanja pa ublaze taj udarac.

Autor hh 25 Dec 2012, 22:21

Svi se uhvatili zvjezdica , ko pjan plota , pa šta je bilo dok ih nije bilo?!

Kad sad svi brinu o bezbjednosti neka mi neko odgovori , ako jedan auto koji je osvojio 5 zvjezdica na tom NCAP , koliko isti taj može dobiti zvijezdica na Balkanu , kod vozača koji se ne vežu , a to je običaj u 80% super "sigurnih" auta (jer njima policija , ni niko drugi ne može ništa)?!

Sigurnost dolazi prvo iz glave i saobraćajne kulture a ne od nekih NCAP zvjezdica.

A te sve zvijzdice možete okačiti mačku o rep , ako nema grama u glavi.

Pa koliko je samo batica izginulo , utripanih da voze neuništive S klase , osmice , sedmice , X petice i dr. sa milion jastuka , zvjezdica i bezbjednosnih sistema , udarivši u nekog prahistorijskog Tamića ili Rakovicu...

Autor Đorđe 25 Dec 2012, 23:13

Ljudi koliko bi ovakav Volvo danas imao zvezdica? :-)
https://www.youtube.com/watch?v=vAeYJV5P0jk
Ja bih pre u njemu sedeo nego i u vasoj Fabiji, Lodgy, Puntu, Loganu i ostalima.
Mislim da bi mozda po danasnjim NCAP pravilima imao 1* zvezdicu.

Autor Jovan 26 Dec 2012, 00:42

@Jovan

https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Nazalost, ne bi imao prilike da sednes u njega ponovo, mozda lezeci na putu za Orlovacu.

@HH

Ja poredim auto sa 2 i sa 5 zvezdica a ne 5 vs 5. Ako su zvezdice toliko bitne onda ce ove 3 nadomestiti razliku u masi a ako ne, vi onda birajte da se sudarite sa vozilima u klasi ili manjoj. Shvati drugi deo recenice ironicno.

Autor RS 26 Dec 2012, 13:58

Predrag® 25 Dec 2012, 17:59

Slazem se.

Autor Damko 26 Dec 2012, 18:32

@Dikh tu kava,
Haha, stvarno lici na glavu brahiosaurusa, verovatno gledamo Lodgy istim ocima. Koliko se secam, a necu namerno da proveravam, brahiosaurus ima neku roznatu "cvorugu" iznad cela. Haha, isti su...
Inace, ovo je jeftin i vazdusast auto kome za tu cenu nije umesno traziti mane. Prvi stepenik u motorizaciji neke vece porodice.

Autor Uroš Cuore Sportivo 27 Dec 2012, 01:08

RENAULT KANGO!

Zasto bi iko kupio ovo, kada Kangoo kosta isto???

Autor Fordovac 28 Dec 2012, 00:25