Toyota Yaris Hybrid na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
U vreme kada u Srbiji novi automobil sebi može da priušti mali broj ljudi, još manje je onih koji mogu da kupe značajno skuplje vozilo s hibridnim pogonom.
Zato je, kako to kaže i generalni direktor "Tojote Srbija" Slobodan Radojičić, priča o automobilu-hibridu koji u Evropi osvaja sve veći deo tržišnog kolača, u našim uslovima pomalo nerealna.
Razlog je, pre svega, nezainteresovanost države da pomogne subvencijama, kao što to rade mnoge zemlje u svetu i skoro sve u EU. U Srbiji je prestala da se isplaćuje i ona suma od 100.000 dinara koja je bila namenjena za vozila "eko-frendli", iako ta uredba nikada nije zvanično ukinuta.
Ipak, odnedavno je u ponudi "Tojote" u Srbiji još jedno hibridno vozilo. Po utabanim stazama koje je prokrčio "prijus", na drum je stigao i "jaris hibrid", vozilo koje je naša redakcija imala na sedmodnevnom testu. I odmah da kažemo - 79 grama ugljen-dioksida na 100 pređenih kilometara iznosi emisija štetnih gasova. Adut, rekosmo za neka druga tržišta...
"Tojota" je prvi put u vozilo B segmenta ugradila hibridni (benzinsko-električni) pogon. Koristeći bogato iskustvo i nesumnjivu lidersku poziciju u ovoj oblasti, "Tojota" je uspela da zadrži sve odlike popularnog "jarisa", ali i da ga unapredi ne samo sa ekološkog stanovišta, već je dobijen i jedan nov kvalitet u vožnji.
Spolja gledano, razlike između ove dve verzije su minimalne. Preciznije rečeno, razlikuju se samo svetlosne grupe, jer su kod hibrida one naglašene LED diodama, kako i priliči ovakvom vozilu.
Kompletan članak na sajtu Novosti.rs