Predstavljamo: Ford Fiesta Sedan (USA)

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Ne baš tako davno, da vam je neko rekao da će Ford da ponudi masku sa Aston Martina na svom subkompaktu Fiesti, verovatno bi se samo nasmejali i rekli da tako nešto nikada ne bi postalo realnost.
Međutim, u današnja vremena noviji Fordovi proizvodi osvajaju kupce širom sveta, a veliku ulogu igraju i određene dizajnerske karakteristike koje su pozajmljene od britanskog proizvođača vozila. Aston Martinova maska je do sada viđena na dva Fordova modela, Fiesti i Focusu, koji spadaju među pet najprodavanijih automobila u svetu u 2012 godini. Početkom ove godine Ford je obnovio svoj popularni subkompakt, koji se nije menjao od kada je predstavljen 2010. godine, sa već spomenutim dizajnerskim promenama, ali za razliku od evropskih kupaca, koji mogu da biraju između hatchbacka sa troje i petoro vrata, američkim kupcima je dostupan i sedan. Razlog za ovaj potez leži u popularnosti takvih automobila na američkom tržištu gde su sedani uvek bili popularniji od hatchbacka.

Pored mehaničkih promena, u koje spadaju modifikovano ogibljenje i novi 1.0L EcoBoost I3 motor, vidljive promene su takođe i dizajnerske i odnose se na nove branike, masku, haubu i farove, a one su u velikoj meri prekopirane od većeg i popularnijeg Fusiona. Kupac i dalje može da bira između tri paketa opreme (S, SE i Titanium), a svi modeli pružaju identičnu opremu kao i prethodnici. Enterijer je takođe dobio određene promene, pre svega zbog komandi za MyFord sistem, koji kontroliše kompletnom elektronikom u automobilu. Na žalost, ovaj sistem je u prošlosti dobio određene kritike da je komplikovan za korišćenje, a Ford obećava da je to prošlost i da svi kupci koji poznaju osnovne komande kompjutera neće imati problema sa MyFordom.

Dok kupci još uvek čekaju na novi EcoBoost motor od tri cilindra, koji će debitovati početkom sledeće godine, jedini motor kao opcija je 1.6L sa 120KS. Kao i u prošlosti, snaga se prenosi na prednje točkove preko manuelnog i automatskog menjača, sa po šest brzina.
Iako je ovaj motor dobio dosta pohvala u prošlosti, on ipak polako počinje da pokazuje svoje godine ako se uporedi sa glavnim rivalima kao što su Chevrolet Sonic (1.8L i 1.4L turbo sa 138KS) i blizanci Kia Rio i Hyundai Accent (1.6L sa 138KS).
Sa početnom cenom od samo $14,000, Fiesta sedan je za $600 jeftinija od hatchbacka dok za najskuplji Titanium model treba izdvojiti $18,200. Kada se tome dodaju Fordovi fabrički popusti, postaje jasno zašto je Ford Fiesta i dalje jedna od najboljih kupovina u klasi.
Autor: Talladega
Slike: Ford