home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com

Kada je Ford pre tri godine objavio plan po kojem će legendarni E-Series van biti ugašen posle 2014. godine, mnogi su se našli u čudu.

U tom momentu E-Series je ipak kontrolisao oko 50% tržišta u svojoj klasi, a od 1961. godine je prodato preko šest miliona primeraka. Kao i raniji planovi Fordovog predsednika Alan Mulallya, novi plan se zasnivao na "Jedan Ford" strategiji sa kojom sve više modela je trebalo da budu globalni. Zamena je trebala da stigne u vidu Transita, jednako legendarnog vana sa druge strane okeana, čiji su novi V6 motori trebali da zamene kamionske V8 i V10 motore iz E-Series. Taj momenat je konačno stigao, a novinari su nedavno dobili priliku da testiraju rane modele urađene specifično za američko tržište.

Dok se Transit trenutno prodaje u preko 100 država sveta, u Americi je potpuno nov i treba da predstavlja rivalima vozilima kao što su Mercedes Sprinter i Ram ProMaster (u ostatku sveta poznat kao Fiat Ducato). Sa dizajnerske strane Transit prati poznatu Fordovu Kinetic školu, a za razliku od E-Series, moći će da se dobije u tri različite verzije. Onaj osnovni model u 1500 klasi nije preterano veći u poređenju sa modelom koji zamenjuje, ali ako se odlučite za 3500 model, koji pozadi ima četiri točka, dobijate za čak 75% veći prostor.

Ford će takođe da ponudi dve različite verzije, i to kao putnički i radnički van, a putnička verzija će biti u stanju da smesti čak 15 putnika. To je za tri putnika više u poređenju sa Sprinterom, dok se ProMaster može dobiti samo u radničkoj verziji.

U najjačoj formi, Transit je takođe u stanju da povuče 3,375 kg i da preveze teret težak do 2.1 tonu. Još jedan veliki napredak u poređenju sa E-Series je enterijer, pa tako po prvi put neki Fordov van se može dobiti sa kožnim sedištima, kamerom za zadnji deo vozila i MyFord Touch sistemom, koji kontroliše sve komande elektronike. Za razliku od ostatka sveta gde se Transit može dobiti u verzijama sa prednjim, zadnjim ili 4x4 pogonom, američke verzije će imati pogon samo na zadnjim točkovima.

Ponuda motora startuje sa 3.7L V6 benzincem, koji razvija 275KS i 352 Nm obrtnog momenta, dok je jedina druga benzinska opcija 3.5L EcoBoost (twin-turbo) V6 motor sa 310KS i 542 Nm obrtnog momenta. Tu je i jedan dizel i to globalni 3.2L I5, koji razvija 185KS i 474 Nm obrtnog momenta, a svi motori se mogu dobiti samo sa šestostepenim automatskim menjačem. Oba V6 motora pružaju kombinovanu potrošnju od 14.7 litara na 100 kilometara, što je za 20% manje u poređenju sa najmanjim motorom u E-Series (4.6L V8), dok brojevi potrošnje dizela još uvek nisu poznati. Rani testovi su se pokazali odličnim, posebno u slučaju EcoBoost motora, koji razvija većinu svog obrtnog momenta već na 1,500 o/min.

Početna cena 2015 Ford Transit iznosi 30,000 dolara (oko 22,200 evra), a ukoliko se odlučite za dizel i 3500 verziju, ona može da pređe i 50,000 dolara (oko 36,900 evra). Iako su navedene cifre veće u poređenju sa E-Series, one su i dalje manje u poređenju sa Sprinterom. Transit možda ne može da se pohvali dizajnom, ali sa kombinacijom bogato opremljenog enterijera, ekonomičnosti i prostora, šanse su velike da će nastaviti tamo gde je E-Series stao.

Autor: Talladega

Slike: Ford



čitanja : 1044



Komentari