TopSpeed test: Porsche 911 Carrera GTS

Kontinutetom od pet decenija, model 911 je zaslužio globalnu slavu i postao vanvremenski sportski klasik. Testirali smo najnoviju, a po mnogima i najatraktivniju verziju - moćnu Carreru GTS, koja markantnom crnom pojavom i snagom od 430 „konja“ predstavlja potvrdu evolucije nemačkog inženjeringa
Bilo da da Porsche 911 posmatrate simbolički, ili kroz statistiku prodaje, u pitanju je automobil koji zaslužuje poštovanje. Mnogi će sa pravom dodati i strahopoštovanje… Performanse i najnaprednija tehnologija, „upakovana“ u siluetu koju prepoznaju gotovo svi od 7 do 77 godina, doprinela je da svaki novitet sa znakom 911 izazove nepodeljenu pažnju automobilskih medija. Najnoviji u nizu nosi oznaku GTS koja, sažeto, označava više snage, opreme i što je najznačajnije, značajno više zadovoljstva u vožnji.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Topspeed.telegraf.rs
'Kao jedina nedoumica nameće se zapravo pitanje do koje granice će nemački inženjeri, dizajneri i mehaničari biti u prilici da unapređuju koncept automobila koji je na samoj granici savršenstva.' , to pitanje sam ja imao i kod prethodne generacije, a oni jos jaci i mocniji kod nove generacije.
dusan Savršeno ne postoji. Inžinjer je čovek koji može za oređenu cenu da napravi proporcioalan kvalitet, u realnom vremenu. Porše 911 je daleko od savršenstva, prvo po konceptu a onda i prema nerealnoj ceni.
Ex YU
Onda znaci da je mnogim automobilima cena nerealna? Sta bi ti, najnoviju tehnologiju i sve to sto ima jedna 911 po ceni Sandera? Ili pak da ti poklone jedan? ;)
Da, većini je cena nerealna. Posebno premijum - znači premijum cena.
A ovaj porše je koncept od pre drugog svetskog rata - toliko o savršenosti, što ne znači da ga ne bi vozio.
Ali savršenost sa njim nema mogo veze.
I kad bi se poredio sa tom tvojom Dacijom, cena bi realno mogla da bude veća 3 do 4 puta MAX. A realno daleko prevazilazi 10 puta.
Ovde mnogi ne znaju sta znaci precenjen proizvod - kada neki proizvod zbog vece cene ne moze da se proda u planiranim kolicinama, pa mora da se snizava cena (posle cega krece dobra prodaja), to je precenjen proizvod. Mogla bi se napraviti bolja i preciznija definicija, ali i ovako se razumemo (nadam se). Ako se nesto dobro prodaje sa nekom cenom, onda se nikako ne moze govoriti o precenjenosti proizvoda. Svako radi da bi ostvario profit. Svako bi, kad bi mogao, nasvirao cenu x10. I svako nasvira maksimalno koliko moze. Da li bi ste vi prodavali neki proizvod za 100din, ukoliko bi ste znali da bi ste i za 200din podjednaku kolicinu prodavali. Trziste je to koje odredjuje sta je precenjeno, a sta ne. U slucaju Porsche-a, trziste je jasno dalo do znanja da nema ni govora o precenjenosti tog auta. To sto neka cena premasuje neciji budzet, pa je tom nekom taj auto preskup, nema veze sa pojmom - precenjen.
Sad, mozemo mi da diskutujemo, da li je nesto fer i posteno, ili nije, ali kapitalisticki svet tako funkcionise. Osim toga, kada pogledate na kraju godine izvestaje premijum proizvodjaca, videcete da im je NETO profit 8-10% od ukupnog prometa. A to ukazuje da nije bas onako kako neki misle. To kad se od prodajne cene odbije proizvodna (znaci cena materijala i radne snage) dobije se operativni profit, koji je neka druga prica....tu onda ideu takse, porezi, R&D, i gomila drugih stvari, da bi se na kraju dobilo pomenutih 8-10%.
Pa ni sam mateijal i radna snaga kod Veyrona ne kostaju ni blizu milion dolara po automobilu, pa opet Veyron (VAG) gubi gomilu para na svakom prodatom modelu iako kosta 1,5 miliona.
@Ex YU
Od tad je cak koncept?
Zamisli kakvi su ludaci, napravili nesto sto traje toliko dugo!!
Reci ti meni koji je onda po tebi auto normalne cene i uopsteno nesto sto bi trebalo da se kupi? Skoda Fabia? Kada bih sa svojih 27 imao cilj da vozim Fabiu, cilj bi bio lak i ne bi bilo zanimljivo. Fora je postaviti vise i vece ciljeve, uvek. A, 911 je legenda, ikona automobilizma i cilj je jasan.
Ovaj covek u testu prica vise stvari, potpuno tacno. Ovo sto sam kopirao sam i ja mislio. Stvarno nisam znao kako ce da usavrse prethodnu 911, delovalo je kao da ne moze bolje od Turbo S 997 ili od GT2RS 997, a oni napravili zanimljivije i brze od oba. Pazi, kada 2010-te napravis nesto savrseno poput GT2RS, obicno se neko ne nada necemu takvom uopsteno barem 10 godina(da ne gledamo hyper) oni za 5 izbacili jos bolje, savrsenije, lakse, a opet manje snage. Za 5 godina su napravili auto sa 120ks manje, malo vece mase, a brzi, bolji, mocniji...Ili GT3, 480ks protiv McLaren-a sa 650s i prodju na stazi isto. A, McLaren pritom dosta laksi. Zasto se jednostavno ne skine kapa??
Cak je i Pit poceo da 'respektuje' ;)