Polovnjak: Renault Clio 3

Kako piše Mojauto, jedan od najpopularnijih polovnjaka na našem tržištu svakako je „reno klio“ druge generacije, pre svega zbog niske cene, ali i štedljivih benzinskih i dizel-agregata. Iako njegova popularnost i dalje ne opada, sve više se traži i „klio 3“ koji je bio na testu.
Razloga ima više, a najbitniji je svakako to što mu je cena u poslednje vreme značajno pala. Ipak, „klio 3“ ispravlja još jednu manu svog prethodnika, a to je manjak prostora na zadnjoj klupi i relativno skroman prtljažnik, pa je ovaj automobil daleko praktičniji za višečlane porodice od „dvojke“. Bogata ponuda prostora i ne treba da čudi jer je ovaj model bio jedan od prvih malih gradskih automobila koji su „narasli“ do čak četiri metra. Na ovaj način unutrašnjost im je postala prostranija, a automobil bezbedniji. Ovo se naravno, odnosi i na „klio 3“ koji je na kreš-testu agencije EURO NCAP dobio maksimalnih pet zvezdica za bezbednost putnika.

Testirani „klio 3“ u verziji sa troja vrata i poznatim 1.5 dCi dizel-agregatom proizveden je 2007. godine, a prešao je gotovo 180.000 kilometara. Ovolika kilometraža i ne bi trebalo da čudi jer se automobili sa dizel agregatom na Zapadu, gde je ovaj model originalno i prodat, kupuju upravo kako bi se sa njim išlo na duga putovanja.
Naravno, poenta dizel-agregata upravo je ušteda, a 1.5 dCi agregat iz Renoa pravi je štedljivac. U testiranom „kliju“ bila je najslabija, ali i najštedljivija verzija motora od 68 „konja“ koja prosečno, po iskustvu vlasnika, troši oko pet litara evrodizela u kombinovanoj vožnji, a osim nje u ponudi su bile varijante istog motora sa 86 i 106 KS, dok su tokom godina dodavane i nove varijante. Sve u svemu, reč je o štedljivom, tihom agregatu, mirnom u radu koji je sasvim adekvatan za većinu vozača „klija“.
Kod polovnih „klija“ sa dizel-agregatom (kakvih najviše ima po auto-placevima i oglasima) treba obratiti pažnju na tipične, uslovno rečeno, problematične elemente. Najskuplji je svakako plivajući zamajac koji, istina, retko strada, zatim sledi EGR ventil i protokomer koji se vremenom od nečistoća i uljnih isparenja isprljaju, pa ih treba očistiti. Uljna isparenja sakupljaju se i na turbini, naročito ako se automobil vozi na kraćim relacijama. Ona se u, lakšim slučajevima, mogu otkloniti specijalnim sprejom za čišćenje, a u težim neophodna je zamena turbine. Inače, ovo se može preduprediti ako se automobil nakon vožnje ostavi da radi još minut-dva u leru.
Kada već pišemo o ulju, treba reći i da se po iskustvima servisera, uljna isparenja i kod ispravnih motora skupljaju na izlazu takozvane vakuum pumpe, pa je to normalna pojava i ne može imati veće posledice. Sa druge strane ako se uljni tragovi pojave na menjačkom sklopu, znači da je vreme zamene dihtunga na vakuum pumpi. Što se tiče mehanike, najveći problem kod modela koji su prešli veću kilometražu može biti donji nosač motora, takozvana koska. Opet, po iskustvima servisera, na većini polovnih „klija“ koji stignu iz uvoza ona je zrela za zamenu pa na ovaj trošak svakako treba računati. Takođe, treba znati da je u ovom slučaju čak i polovan originalni deo bolji i trajniji od kopije. Još jedan problematičan element su sferni zglobovi, oni su slaba tačka „klija 3“ i svakako ih treba redovno proveravati. Kada je u pitanju vešanje, spone su izdržljive, a isto se može reći i za amortizere.
Takođe, jedan od problema koji, slobodno možemo reći, konstantno muči vlasnike „klija“ svakako su sijalice i to ne samo one do farova, već i one od pozicionih svetala, osvetljenja unutrašnjosti, pa čak i sijalice koja osvetljava zadnju tablicu. Srećom, u odnosu na ozloglašenog „megana“ druge generacije, sijalice farova je na „kliju“ daleko lakše zameniti. Ipak, ovako nešto se svakako ne preporučuje neiskusnim vlasnicima, pa je dobra ideja makar prvi put prepustiti to majstorima u servisu. Ovo je, za divno čudo, i najveći problem koji može uzrokovati elektronika jer se na dijagnostičkom uređaju retko pojavljuju kvarovi.
Tehnički podaci:
Renault Clio 1.5 dCi (2007. godište)
Motor 4-cilindrilčni, dizel * Zapremina 1.461 kubika * Snaga 68 KS * Maksimalni obertni moment 160 Nm pri 1.700 o/min. * Pogon na prednjoj osovini * Menjač 5-stepeni, ručni * Dimenzije 3.986/1.707/1.493 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.575 mm * Prtljažnik 288-1.038 litara * Rezervoar 55 litara * Pneumatici 185/60 R15 * Potrošnja oko pet litara * Maksimalna brzina 162 km/h * Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 15,2 sek.
Preuzeto sa: Mojauto.rs
Drugar je gledao ovakvog ali mu je majstor rekao da beži od njega zbog dizni koje stradaju zbog lošeg goriva i preskupe su.
Taj majstor onda nema pojma.Bar kad je Renault u pitanju.Jedino da ne nadje unisteni primerak koji nije odrzavan,e onda je majstor u pravu.Al to vazi za svaki auto.
Moj "komšo" godinama ima karavan verziju 1,2 turbo sa 100 ks.I prezadovoljan je ...
Jeste poboljšano poslije 2006. ali dok god piše Delphi na pumpi , ja ne bih riskirao svoju sreću , iako je puno bolje nego one verzije što su bile na Cliu 2
Moj jedini izbor bi bio ovaj sa 106 konja , on ima Siemens ubrizgavanje.
Generalno ovaj Clio je u svakom segmentu puno ozbiljniji auto nego prethodnik i svakako je za preporuku , posebno benzinske verzije.