
Rivian je imao težak period otkako je počeo da prodaje električna vozila 2021. godine. Propustio je da ispuni početne ciljeve proizvodnje. To je dovelo do dve uzastopne godine slabih prodajnih rezultata. Zatim su usledile nestašice delova nakon kovida, inflacija i carine na čelik i aluminijum. A sada se suočava i sa federalnom administracijom koja nije naklonjena električnim vozilima. Ipak, direktor Ar Džej Skerindž kaže da je optimističniji nego ikad uoči sledećeg velikog lansiranja kompanije Malog električnog SUV-a R2 koji će se direktno takmičiti s Teslinim najprodavanijim modelom Y.
Rivian započinje proizvodnju modela R2, koji će biti desetine hiljada dolara jeftiniji i manji od postojećeg SUV-a R1S i pikapa R1T. Prodaja u SAD trebalo bi da počne početkom 2026. godine. Cena kreće od 45.000 dolara (38.700 evra), što je ispod trenutne prosečne cene novog vozila u SAD. Rivian će imati kapacitet da proizvodi više od 160.000 primeraka R2 godišnje u fabrici u Normolu (Ilinois). Tu se trenutno prave modeli R1 i komercijalni furgoni EDV koje koriste Amazon i druge kompanije. Osim što je cenovno konkurentan najprodavanijem segmentu malih krosovera u SAD, Skerindž kaže da će se R2 izdvojiti svojom naprednom tehnologijom u kabini, dometom od oko 480 kilometara i sposobnošću da zaista savlada teži teren.
Kompletan članak na sajtu Forbes.n1info.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Rivian