home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lada Samara
 
VAZ-2108, poznat kao Lada Samara u većem delu Evrope, bio je kompaktni hatchback, predstavljen 1984. godine, prvi serijski automobil s pogonom na prednje točkove proizveden u SSSR-u još od LuAZ-969V. Takođe, bio je to drugi autonomni razvoj i dizajn AvtoVAZ-a (nakon Lade Nive) i prvi model koji nije bio baziran na mehaničkim komponentama Fiata 124.

Samara je bio automobil koji je kombinovao robusnu konstrukciju i jednostavno održavanje s modernim stilom. Tokom skoro tri decenije Samara je doživela brojna ažuriranja i verzije, pre nego što je proizvodnja zaustavljena 2013. godine. AvtoVAZ se nadao da će mu Samara omogućiti da se takmiči sa predstavnicima Golf-klase na zahtevnim evropskim tržištima.

Lada Samara

Jedno od takvih tržišta bila je Nemačka, pogotovo nakon ujedinjenja zemlje u oktobru 1990. AvtoVAZ je uspeo da privuče kupce tanjih novčanika na zapadu zemlje, ali i stanovnike bivšeg DDR-a, koji su bili dobro upoznati s vozilima “iza gvozdene zavese”. Iz tog perioda potiče sjajan primerak kojeg je ponudio vlasnik iz nemačkog Frajamta (Baden-Virtemberg). On prodaje 5-vratnu Samaru 1500 S, prvi put registrovanu u julu 1991. godine, sa 15.750 pređenih kilometara.

Lada Samara

Automobil je vožen dve godine i zatim ostavljen u garaži. Nakon 32-godišnjeg mirovanja vlasniku je bio potreban prostor u garaži i zato je Samaru stavio na prodaju. Zamenio je gume, amortizere, izduv, rezervoar, filtere i tečnosti… Ispod poklopca motora je 1,5 litarski benzinac (72 KS) uparen s 5-stepenim manuelnim menjačem. Cena od 6.999 evra je skoro identična iznosu od 13.690 maraka, koliko je bilo potrebno za novu Samaru.

Izvor: Auto.ba



čitanja : 71



Komentari