Restilizovana Škoda Octavia na probi Auto magazina

Bilo da ste vrhunski teniser ili odlični proizvođač automobila, duh senke gvozdene zavese baciće vas u drugi plan. Retko ko je hrabar i objektivan (čak i stručan) da javno prizna kako su vozila sa znakom Škode danas nešto najbolje. Preterano? Razmislite i reći će vam se samo...
Godine i vekovi su prošli od kada su začetnici Škode udarili kamen temeljac ove marke. Da dolazi iz neke druge zemlje bliže Atlantiku, mnogi bi je prozvali i legendarnom. Mi to radimo bez ustezanja. Škoda je fenomen automobilske industrije razvijane u jednoj maloj zemlji.
Škoda je počela sa radom kada je Vaclav Klement ostavio knjižaru u ranim 1890-im i spojio se sa mehaničarem Vaclavom Laurinom. Osnovali su malu radionicu za popravku bicikala u Mladoj Boleslavi, u to vreme delu Austro-Ugarske imperije. Pretpostavljamo da su u to vreme imali skromnu ideju o stvaranju radionice koja se na kraju ispostavila kao jedan od najvećih istočno-evropskih proizvođača automobila.
Ta pozicija u centralnoj Evropi, a kasnije i u (geo)političkom Istočnom bloku ostaće na neki način kamen oko vrata češkom gigantu. Jer, bilo da ste vrhunski teniser ili odlični proizvođač automobila, duga senka koju je bacila gvozdena zavesa baciće vas u drugi plan.
Retko ko je hrabar i objektivan (čak i stručan) da prizna da su vozila sa znakom Škode danas nešto najbolje u Evropi. Preterano? Razmislite i reći će vam se samo. A jedan od ponosa ozbiljne inženjerske nacije oličene u Škodi jeste – „oktavija”. Limuzina koja je nekoliko puta vaskrsavala, da bi se najzad sredinom devedestih (1996.) pojavila i počela da mrsi račune „velikima”.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Magazinauto.com