home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault Kadjar

Najnoviji RENAULT KADJAR, sa turbo dizel motorom jačine 150 KS, pravi je izbor za neko dugo putovanje, ali, ovoga puta smo imali priliku da se otisnemo samo nekih 60 km. od Beograda, do lepog SLANKAMENA, do moćnog i zadivljujućeg Dunava i do spomenika podignutog u znak sećanja na veliku pobedu nad Turcima….1691. godine!

Na spomeniku su uklesani stihovi JOVANA JOVANOVIĆA – ZMAJA…

„I HVALA I SLAVA JUNACIMA HRLIM, PADOM UZDIGNUTIM SMRĆU NEUMRLIM“

U čast ove pobede je 1892. godine na visu iznad Slankamena podignut spomenik visok 16 metara. Tom prilikom pevao je hor kojim je dirigovao Stevan Mokranjac.

Na spomen ploči je navedeno:

„U blizini Novog i Starog Slankamena, na brdu Mihaljevac, 19. avgusta 1691. godine odigrala se jedna od odlučujućih bitaka izmedju austrijske i turske vojske u vreme Velikog bečkog rata (1683 – 1699). Austrijska vojska koja je brojala oko 55.000 vojnika pod komandom Ludviga Badenskog, zajedno sa oko 10.000 vojnika srpske milicije, pod zapovedništvom Jovana Monasterije, porazila je brojčano nadmoćniju tursku vojsku koja je imala 100.000 vojnika i koju je predvodio mustafa Paša Ćuprilić. Ova bitka i bitka kod Sente (1697) označile su prekretnicu u austro – turskim odnosima i kraj vladavine Osmanlija u Panoniji. Nakon ove bitke 1699. godine zaključen je Karlovački mir i povučena je granica izmeju Austrije i Turske.

RENAULT KADJAR kojeg smo dobili za probu i za naše iznošenje utisaka, ima cenu od 30.350 evra. U ponudi domaćih distributera RENAULT KADJAR se može naći sa benzinskim i dizel agregatom.

Renault Kadjar

Varijanta sa benzinskim motorom ima cenu od 18.640 evra do 25.240 evra, naravno u zavisnosti od opreme. Dizel ponuda je od 22.440 evra do 30.540 evra.

Renault Kadjar

Prvi utisak o KADJARU je da je reč o vrlo lepom, praktičnom i modernom vozilu, svrstanom pod imenom SUV.

Šta zapravo znači SUV, znaju sasvim sigurno SVI koji prate zbivanja u automobilskoj industriji, ali, za one koji to možda i ne znaju evo razjašnjenja

Terenski automobil ili terenac je vrsta automobila velike nosivosti, vučne snage i putničkog kapaciteta na nivou karavana ili kombija, a koji je opremljen svim elementima potrebnim za vožnju izvan asfalta (engl. off-road). Najvažniji elementi koji jedan terenac mora da ima su pogon na svim točkovima, reduktor, blokadu diferencijala, veliki klirens (udaljenost od tla) i veliki točkovi.

Na engleskom jeziku terenci se nazivaju SUV, sport utility vehicle ili suburban utility vehicle. Prema rečniku Merijam-Vebstera, SUV je robusno vozilo slično karavanu izgrađeno na šasiji lakog teretnog vozila.[1]

Kako bilo da bilo, KADJAR, i SUV i MOKAR, je vozilo za ozbiljne i mudre korisnike (sredovečne persone), elegantan je, veoma veoma prostran, ŠTEDLJIV je za normalnog vozača a kada zatreba može da ponese baš puno prtljaga. To naravno nije sprava za sportsku vožnju, KADJAR je visok i baš neobično prostran. Sve je vozaču nadohvat ruke (da ne spominjemo sve moderniju ERGONOMIJU, omiljeni izraz „načitanih“ prezentera) a ovaj momak iz RENOA zaista ima mnoštvo kvaliteta.

Za kraj navedimo podatak sa naše vožnje. Od Beograda, preko Banovaca, Belegiša i Surduka, do Slankamena, pa zatim do Banstola i nazad starim putem, računar je pokazivao potrošnju od 6,2 litra pri brzini od oko 60 na sat, na momenat i do 160. To bi značilo da se uz laganu vožnju KADJAROM, sa jednim rezervoarom koji imao 55 litara kao naš Francuz, može stići i dosta daleko od recimo TRSTA na zapadu ili SOLUNA na jugu…..a to znači skoro 1000 kilometara…

Izvor: Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 1011



Komentari