Toyota C-HR hibrid, 2 litre, 184 KS – Odlična kombinacija agregata i baterija, sjajan model

Posle stotine testiranih automobila, evo, pružila nam se opet prilika da provozamo jedan od novijih hibrida ugledne Tojote. Još pre nekoliko godina probali smo više modela te zaista poznate i priznate marke a evo ovih dana smo ispitali Tojotin „Pun hibrid“, od 2000 kubika i sa ukupnom snagom od 184 KS.
Toyota već više od 20 godina uživa vodeći položaj na području tehnologije hibridnih vozila. U ovom trenutku su poprilično usavršili samopunjive hibridne pogone koji objedinjuju prednosti električnog i benzinskog motora. Hibridni automobili manje zagađuju okolinu, a uz niža davanja i manje troškove za gorivo ćete uz njih i uštedeti.

Čar hibridnog vozila je u tome što koristi snagu iz dva izvora – u Toyotinom slučaju su to povezani benzinski i elektromotor. Neprimetnim prebacivanjem između čistog električnog pogona pri nižim brzinama i efikasnog benzinskog pogona kada brzina naraste, smanjuje se potrošnja goriva, kao i emisija CO2. S obzirom na to da su dotični hibridi samopunjivi, bateriju nikada nije potrebno spajati na struju.

Našeg Hibrida smo poterali dobro poznatim i rado posećivanim pravcem preko Novih Banovaca, Belegiša, Surduka, Slankamena, Krčedina, Beške, Čortanovaca i Sremskih Karlovaca, u blizini Dunava, a s ciljem da stignemo do Novog Sada.
Nije loše podsetiti da se na tom potezu nalazi i nekoliko kafanica sa zanimljivim jelovnikom, kao što je recimo restoran „Priča“, u Banovcima, gde možete probati dobru riblju čorbu (po nama i najbolju na pomenutom putu), ribu i ostalo a svakako valja posetiti i Salaš Stojšić u Krčedinu, gde se možete upoznati sa njihovom nedeljnom ponudom koja ja baš prava bačka…
Tojota C-HR je jedan ozbiljan hibrid. Pri polasku kreće nečujno kao stari japanski borac – „Nindža“, pa se mnogi u blizini čude kako to da se ne čuje zvuk motora, ne znajući da se automobil pokrenuo pomoću baterije…Ovaj Hibrid nam se izuzetno dopao i iskreno govoreći, po nama, nema nijednu ozbiljnu manu. Dizajn mu je savremen, mladalački, agregat ima snagu i dobar obrtni moment, dobro koči i leži, moć motora pokazaće prilikom oštrog pritiska na papučicu gasa i dobar je za preticanje. Sedišta su odlična, pozadi ima malo manje prostora, ali, to nije ništa dramatično. Poseduje senzore sa svih strana i odličnu kameru iznad zadnje tablice koju valja malo očistiti ako se vozi po kiši i prljavom asfaltu. Potrošnja je solidna, varira od načina vožnje…može biti i 4,9 litara benzina a i 5,9 ako stalno startujete oštro i žurite. Reč je o bezbednom automobilu, sa dobrim kočnicama i dobrim pneumaticima.

Za kraj ove informacije evo i par reči o cenama. Tojotin Hibrid C-HR od 1,8 litra i sa 122 KS može se dobiti za 26.400 evra, dok ovaj kojeg smo imali na testu, poseduje baterije i agregat od 2 litra, sa 184 KS….akcijska cena mu je 30.000 evra.
Toyota C-HR Hybrid Dynamic, 2 litre, benzinac, 184 KS:
Agregat: 2.0 Hybrid Dynamic ; 2.0 l benzinski 4 cilindra + permanentni magnetni elektro motor 80 KW;
Zapremina SUS motora: 1.987 cm3;
Snaga SUS motora: 152 KS pri 6.000 obr/min ;
Maksimalni obrtni moment: 190 Nm na 4.400 – 5.200 obr/min;
Ukupna snaga sa hibridnim pogonom: 184 KS (135 KW);
Menjač: Automatski sa opcijom i manuelnog prebacivanja
Maksimalna brzina: 180 km/h;
Od 0 do 100 km/h: 8,2 sec.
Pneumatici: 225/50 R 18 inča.
Dimenzije (DxŠxV) 4.395 x 1.795 x 1.555 mm;
Međuosovinsko rastojanje: 2.640 mm;
Klirens: 149 mm;
Ø kruga okretanja: 11 m.
Masa: 1.525 kg;
Zapremina prtljažnika 358/1.102 l;
Zapremina rezervoara za gorivo: 43 l;
Potrošnja na testu: od 5.0 do 5.8 litara benzina
Emisija CO2: 92 g/km;
Cena za C-HR Hybrid 1.8, 122 KS: 26.400 evra
Akcijska cena voženog modela 2.0 Hybrid Dynamic, ( oprema C-LUB ) 184 KS : 30.000 evra.
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs