
Ovogodišnji Salon automobila u Parizu, koji se zvanično otvara 29. septembra i trajaće do 14. oktobra, privukao je najveće svetske proizvođače automobila koji su, međutim, zabrinuti zbog sve sumornije situacije na evropskom tržištu zahvaćenom krizom.











Pariski salon automobila, koji je prvi put otvoren 1898, održava se svake druge godine smenjujući se sa sajmom u Frankfurtu.











Organizatori sajma očekuju da će ove godine biti oboren rekord posećenosti iz 2008. kada je ovu manifestaciju obišlo 1,46 miliona ljudi.












Na ovogodišnjem sajmu biće prikazano sto novih modela među kojima su i Reno Klio 4, Opel Adam, Pežo Oniks, Tojota Auris 2, Folksvagenov Golf 7, nova Dačija Sandero...





Predstavnici automobilskih kompanija pokušaće da privuku što veći broj kupaca bez obzira što je na evropskom tržištu zabeležen pad u prodaji u avgustu od 8,9 odsto, i to jedanaesti mesec uzastopce.







U Francuskoj je prošle godine proizvedeno 2,2 miliona automobila a 2005. čak 3,5 miliona. Broj zaposlenih u francuskoj automobilskoj industriji je za 30 odsto manji nego pre deset godina, navode francuski mediji.
Autor: Tanjug.rs
Foto: Reuters / Auto.cz / Autorevue.cz / Drive.ru. / Zr.ru / Es.Autoblog.com / Autocar.co.uk / Omniauto.it / GTspirit.com / Chevrolet







Za mene najvece iznenadjenje je pripremio Porsche sa Panamerom Sport Turismo. Najvise je razocarao Ferrari, bar su mogli prikazati neku skicu od F70ke.
Ne racunam McLaren P1 kao iznanedjenje, posto nisam ostao odusevljen sa tim modelom.
Ovi ostali manje-vise prezentuju postojece (osvezene) modele ili nove modele koji i nisu nesto "novo".
Puno noviteta. U kompaktnoj klasi skoro pa rat. Seat leona bi čak stavio ispred golfa (golf na slici ima prelijepe felge), gledao sam klipove, odlično dizajniran i izrađen auto. Ne sviđa mi se što su skoro svi proizvođači odustali od širokog ruba vrata oko prozora (kao što ima dacia - to mi se sviđalo kod golfa IV). Znam da je to zbog lakše promjene oplate vrata u slučaju oštećenja, ali široki okvir izgleda bolje (bar meni) i robustnije.
CLA koncept pobeđuje.
Iza njega odma po lepoti Porsche ST i Clio!
Oni su mi najlepši, a posle njih BMW gt, Mondeo i Golf7.
Pogledajte 3. bočno staklo na Clio Grandotour-u! Kakav promašaj, ofarban ram, a od stakla ostala špijunka. Škoda Rapid je MORALA biti zelena.
@Milan
mislim, da je "nestanak" širokog ruba vrata više pitanje estetike, jer izgleda "čišće" ako izrez vratiju ne "zadire" preko glavne linije krova a i vrata, kod dobre izvedbe, izgledaju ko "bez okvira"... a nešto malo je razlog verovatno i tehnološki... takva vrata je teže/skuplje napravit neg ona sa širokim plehnatim rubom prozora...
no, nisu nestala... evo, ima ih Citrin DS3, pa Fiatova Panda, pa sasvim novi Opel Mokka/Chevrolet Trax pa onda Spark, novi PSA duo 301 i C-Elysse i novi Dacijin duo fantastikus, Logan i Sandero... jesi li u nabrojanom možda primjetio trend? :))
@DejanL
pa staklo kod Clia ide preko celog tog ofarbanog rama... ono što na toj slici "ne valja" je čudan odbljesk svetla na C-stupiću... izgleda, ko da je ofarban mat, pa iz svoje "glanc" okoline -koja kao "u potezu" ide od šofer šajbe, do zadnjeg stakla- "strši" ko "kurva na zabavi časnih sestara"... :))
ali, to je samo igra svetla... i C-stupić i debljina okvira zadnjeg prozora, u živo su ziher praktićki neprimjetni... ;)
@ drugmirko
Menjali smo 1 bočno staklo na Audiju, nisi u pravu, staklo je ofarbano crnmm farbom (crnim okvirom). Pogledaj bolje ili se raspitaj! Ok kad se ofarba okvir, ali ovde na Kliju je ofarbano 70% stakla. Ko da je Dačija master, a Renault slave brand!
http://www.glass-enamels.com/picture/environmental-friendly-automotive-glass-enamels.jpg
http://i01.i.aliimg.com/photo/v0/293158833/REAR_QUARTER_auto_glass.jpg
Ovaj Lexus mi ostavlja najjači utisak, konačno je ova nova maska evoluirala iz pokušaja u moćnu i dinamičnu vizuelnu prepoznatljivost.
Ubedljivo najlepsi su Citroeni DS i Lexus. Rapid i Leon odvratni, Golf VII je ipak favorit u toj klasi.
Najjaci utisak na mene je ostavio MONDEO. I ako nisam ljubitelj forda, mnogo je dobar.
@Dejan L
ok, znam, da su rubovi stakla ofarbani...
ali, čak i ak je toliko stakla ofarbanog, ofarbano je zbog nekog razloga... to jest, nisu željeli, da se vidi nešto, što je ispod njega... i ne sporim to... kažem samo, da je na toj slici sve samo igra refleksije svetlosti blica fotoaparata i, da se u živo cela stvar neće tak drastično primjećivat.
već na ovoj slici nije tako strašno:
http://img2.netcarshow.com/Renault-Clio_Estate_2013_1280x960_wallpaper_02.jpg
...odnosno, važniji od "količine zatamnjegog stakla" i velićine zadnjeg boćnog prozora, bio im je celokupni stakleni "potez" preko kompletnog boka...
Pro Ceed i i30 3v - čemu?
Mondeo - sjajno,
301 - kao povraćanjak nastao neuspešnim gutanjem nekoliko nakaza,
v40 - dobro!
Rapid - to je to.