
Najpoznatije svetsko reli takmičenje u izdržljivosti, Dakar reli, održaće se u periodu od 5. do 20. januara ove godine.
Dakar reli je spreman da krene sa pacifičke obale iz Lime, Peru, po prvi put u svojoj istoriji. U svom 35. izdanju, trasa relija će pratiti pravac sever-jug južnoameričkog kontinenta, a koji je bio tako tipičan za prethodna izdanja ovog takmičenja u Africi, ali nikada nije korišćen od kako je reli prešao u Južnu Ameriku 2009. godine. Geografija Perua znači da će vozači i ekipe voziti u peščanim dinama prvih dana takmičenja. Čile će postaviti scenu za prve prave duele u pustinji, a nakon prelaska preko Anda, Argentina će testirati izdržljivost takmičara na specijalnim ispitima koji su veoma zahtevni. Grad San Miguel de Tucumán će im dati priliku da uhvate dah u danu odmora posle osam dana u trci, a uz to je i domaćin starta najduže faze takmičenja, neposredno pred peščanu odiseju sa Fiambalá i Copiapó dinama na rasporedu. Ovo bi trebalo da bude dovoljno da se takmičari preobraze iz dečaka u pravog muškarca i da prodrma raspored takmičara pre nego što pobednici slave na cilju u Santjagu 20. januara.
Samo mali broj vozača iz ukupno 459 vozila i 53 različite zemalje na startu, što predstavlja novi rekord, ima realne šanse da sopstvenim rukama podigne trofeje koji se dodeljuju na pobedničkom podijumu na trgu Palacio de la Moneda u Santjagu, Čile. Međutim, lista potencijalnih favorita sada je mnogo duža u svim kategorijama nego na prošlom reliju.
Među motorciklima, dugotrajna vladavina dvojca Cyril Despres – Marc Coma
može biti prekinuta od strane novog zvaničnog Honda tima i njenog vozača Hélder
Rodrigues-a koji je završio na posldenjem stepeniku pobedničkog postolja na
poslednja dva relija. Sa vozačima Paulo Gonçalves-om i Špancima Joan Barreda-om
i Jordi Viladoms-om, ekipa Husqvarna takođe cilja visok plasman. Tu je i Yamaha
tim koji je doveo Frans Verhoeven-a da se pridruži Olivier Pain-u i David
Casteu-u, uz povratak svog starog lidera David Frétigné-a. Sa njima, japanska
ekipa može da planira čak i pobednički šampanjac.
U kategoriji automobila, stvari izgledaju zaista previše neizvesno da bi se
mogao prognozirati pobednik. U svetlu pobede sa prošlogodišnjeg takmičenja sa
Stéphane Peterhansel-om i njegovim automobilom Mini, ekipa X-Raid je dovela
vozačke zvezde u svoj tim, Nani Roma-u i Krzysztof Hołowczyc-a. Međutim, kako
su se promenila pravila takmičenja i okruženje relija, sada niko ne zna da li
Peterhansel, Roma i Hołowczyc i dalje imaju prednost nad obećavajućim Toyota
vozačima, Giniel De Villiers-om i Lucio Álvarez-om (treći i peti prošle godine,
respektivno). Novi bagi model projektovan u SAD za vozača Nasser Al Attiyah-a,
takođe je velika nepoznanica. Team Qatar igra na faktor iznenađenja nakon što
je pozvao Al Attiyah-ovog prijatelja i ranijeg suparnika iz ekipe Volkswagen,
legendarnog Carlos Sainz-a, da mu se pridruži i da zajednički probaju
iznenadni napad na trofeje. Među onima koji su napravili povratak je i Guerlain
Chicherit i njegov SMG bagi, koji su takođe spremni da zakorače u ovu bitku.
Velika imena koja su loše prošla prošle godine na takmičenju su takođe ponovo u
borbi za sam vrh, uključujući vozače Guilherme Spinelli-ja (Mitsubishi),
Christian Lavieille-a (Dessoude) i Matthias Kahle-a (Proto Mercedes).
Kod kategorije kamiona, ekipa Team de Rooy sa Iveco kamionima koja je prošle
godine porazila Kamaz-ove kamione prvi put još od 2007. godine, nada se
ponovnom uspehu sa vladajućim šampionom Gerard de Rooy-om, njegovim rođakom
Hans Stacey-em i Italijanom Miki Biasion-om. Čeh Aleš Loprais i njegov kamion
Tatra su sposobni da ponovo nadmaše Eduard Nikolaev-a i njegove ruske kolege i
ove godine, tako da on može da bude potencijano iznenađenje samo ako uspe da
završi takmičenje. Što se tiče kvadova (quad), braća Patronelli će probati da
svoju sudbinu stave u ruke brata Marco-a, nadajući se da ponovo može da pobedi
ostalih 38 konkurenta sa startne liste, što je drugi rekord u broju učesnika
po kategorijama na Dakar reliju 2013.
Izvor: Netauto.rs