
Preuzeto sa: Overdrive.rs
Nakon pune 24 godine odsustva, francuski proizvođač Peugeot ponovo se vraća na „trku ka oblacima“, odnosno Pikes Peak International Hill Climb, koji se tradicionalno, svake godine u junu održava u američkoj državi Kolorado.

Iako na trkama izdržljivosti Le Mans serije više nismo u prilici da slušamo karakteristični zvuk Peugeotovog dizel motora koji pogoni prototipove 908 u LMP1 klasi, niti imamo priliku da gledamo naslednika legendarne 206-ice kako driftuje kroz krivine u Svetskom reli šampionatu, za nas, ljubitelje brzine, ipak nije sve tako crno kada je francuski „lav“ u pitanju! Naime, pre par dana, svi smo ostalo pomalo zatečeni izjavom Peugeota da je odlučeno da se ove godine pojave na prestižnom takmičenju Pikes Peak International Hill Climb, koje se održava u Koloradu, 30. juna, i to sa novim modelom – 208 T16!
Ono što je automobilski svet još više šokiralo jeste informacija ko će se naći za upravljačem ovog „malog monstruma“ – niko drugi do aktuelni devetostruki šampion sveta u reliju, Sebastien Loeb! Zapravo, za ovaj poduhvat, oformljena je prava mala francuska armada, koju pored Peugeota i pomenutog Loeba, koji je za ovu priliku„pozajmljen“ od Citroena, čine Total – snabdevač ulja i goriva, kao i Michelin, koji, pogađate, „donosi“ pneumatike. Uz to, marketinšku podršku pružiće i svemoćni Red Bull, kao aktuelni sponzor Sebastiena Loeba, ali i donedavni „generalni pokrovitelj“ Citroenovog WRC tima.
Odluka jeste pomalo iznenađujuća, ali više gledano iz finansijskog aspekta, budući da Peugeotu baš i „ne cvetaju ruže“ u poslednje vreme, zbog čega je i napustio gotovo sva prvorazredna sportska takmičenja. Bolji poznavaoci automobilskog sporta svakako će se rado prisetiti veze Peugeot-Pikes Peak, koja datira još od ’80-ih godina prošlog veka. Odličan nastup tada gotovo svemoćnog Peugeota 205 T16, s kojim je Ari Vatanen nastupio 1987. godine, nakon ukidanja Grupe B, najverovatnije bi doneo i prvu pobedu na ovoj brdskoj trci za Francuze, da se za trku nije prijavio i nenadmašni Walter Rohrl u Audijevom monstrumu Sport Quattro S1. No, već sledeće godine, bogatiji za prošlogodišnje iskustvo, Francuzi dovoze novog „izazivača“ – model 405 T16, sa kojim Vatanen osvaja prvo mesto i usput ruši rekord staze, postavljen od strane Rohrla 1987.
Kompletan članak na sajtu Overdrive.rs