home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Audi je započeo 2013 FIA World Endurance Championship (WEC) u stilu Svetskog prvaka. Dva Audi R18 e-tron quattro automobila su dominirala na prvoj trci šampionata i zasluženo osvojila prvo i drugo mesto. Za Audi, posle trke 12 časova Sebringa u martu, ovo je drugi uspeh na endurans trkama ove godine.

Po prvi put, Audi je osvojio poznati RAC Tourist Trophy. Tradicionalni trofej koji se dodeljuje od 1905, bio je glavna nagrada za 2013 WEC. Škotu Allanu McNishu (GB) je bilo drago što je dobio ovaj važan trofej na domaćem terenu. Zajedno s Tomom Kristensenom (DK) je bio u timu sa Loic Duvalom (F). Trojac je sada vodeći u WEC poretku vozača sa sedam poena prednosti. U petom satu trke su nakon 151 krugova, preuzeli vođstvo. Uprkos izletanju prilikom preticanja drugog automobila i dodatne promene guma, McNish je povratio vođstvo i prešao ciljnu liniju sa 3.4 sekunde prednosti.

Od samog početka se vodila uzbudljiva trka s Toyotinim vozačem. Allan McNish je u Audiju br. 2 preuzeo vodstvo po prvi put u šestom krugu. Timske kolege, Audi broj 1 - kojeg su vozili Marcel Fässler / André Lotterer / Benoît Tréluyer (CH / D / F) preuzeo je vođstvo Audija u ranoj fazi.

U 77. krugu, Švajcarac je grabio napred. Kvar na levom prednjoj poluosovini nakon četiri sata trke, značio je da hibridni sistem automobila br. 1 više nije bio u mogućnosti da dostavi svoju snagu na prednje točkove. Sve je izgledalo kao da trenutni šampioni moraju priznati poraz.

U tehnološki izazovnoj bici među najboljim hibridnim sportskim automobilima, Audi je kao i prošle godine izvojevao pobedu ispred Toyote u Silverstonu. Dva R18 e-tron quattro automobila su bila podešena za veliki aerodinamički potisak.

Restriktori koji su propisani ove godine, smanjili su snagu Audijevih LMP sportskih automobila. Inženjeri iz Audi Sport tima su kompenzovali ovaj nedostatak modifikacijom motora - 58-litarski tank za gorivo kod ovog dizelskog hibridnog automobila je oko 20 posto manji nego u benzinskom motoru Toyote, što je rezultovalo kraćim intervalima za dopunu goriva za Audi. Uprkos češćem zaustavljanju, Audi je uspeo pobediti s jednim krugom prednosti ispred najbolje Toyote koja je završila na trećem mestu.

Iduća trka se vozi u Spa Francorchamps (Belgija) 4. maja, gde će učestvovati tri Audija R18 e-tron quattro u sklopu priprema za Le Mans 24 sata.

Izvor: Audi



čitanja : 632



Komentari