
Kako prenosi Sport klub, na japanskoj Suzuki niko nije mogao da se meri sa Luisom Hamiltonom. Britanas se pobedom na trci za Veliku nagradu Japana po broju pobeda u kraijeri izjednačio sa čovekom za koga kaže da mu je bio idol – Ajrtonom Senom.
Hamilton je imao odličan start nakon koga je preuzeo prvo mesto, dok je drugi vozač Mercedesa Niko Rozberg koji je dan ranije izborio pol poziciju pao na četvrto mesto zbog lošeg strata. U narednim krugovima vodeći u generalnom plasmanu svoju prednost je povećavao, Masi je pula guma, a Rrozberg je muku mučio sa motorom koji se pregrevao.
Dugo se vodila zanimljiva borba za deseto mesto između Alonsa i Ferštapena koji je od samog starta vozio odlično, pa je u tom stilu sjajnim manevrom sa spoljne strane u prvoj krivini obišao dvostrukog svetskog šampiona i došao do pozicije za bodove.
Na kraju, Hamilton je stigao do nove pobede, osme u sezoni i 41. u karijeri, Rozberg je bio drugi, a Fetel treći. Hamilton je do ove pobede stigao sa 19 sekundi prednosti u odnosu na Rozberga i 20,9 u odnosu na Fetela.
Među prvih deset našli su se Raikonen, Botas, Halkenberg, Grožan, Maldonado, Ferštapen i Sainz.
Naredna trka u šampionatu voziće se 11. oktobra u Sočiju za Veliku nagradu Rusije.
Izvor: Sportklub.rs
Hamilton presrećan, Alonso ljut
Kako prenosi RTS, vozač Mercedesa Luis Hamilton rekao je da je presrećan zbog pobede u trci Formule 1 za Veliku nagradu Japana, posle koje se po broju pobeda izjednačio sa legendarnim Ajrtonom Senom.
"Presrećan sam. Ekipa je tokom celog vikenda obavila fantastičan posao. Odlično sam startovao. Važno je što je Mercedes uspeo da uzvrati posle lošijih rezultata na prošloj trci u Singapuru. Tamo se nismo pokazali u najboljem svetlu, a to smo morali danas da uradimo", rekao je Hamilton posle trke, preneli su britanski mediji.
Hamilton je pobedio na stazi Suzuka, ostvario osmu pobedu u sezoni, a 41. u karijeri i izjednačio se sa Senom.
"Doći i trkati se na Suzuki, gde sam gledao Senu kako vozi, i upravo ovde izjednačiti njegov rekord... Trenutno mi se sve to čini nestvarno. Nisam plačljivko, ali danas sam zaista presrećan", rekao je aktuelni svetski šampion.
Hamilton je uvećao prednost nad klupskim kolegom Nikom Rozbergom u generalnom plasmanu na 48 bodova. Britanac je danas na startu obišao Rozberga, koji je imao pol-poziciju i do kraja sigurnom vožnjom sačuvao prvo mesto.
"Ovo je bila neverovatna trka. Uvek sam se mučio na ovoj stazi, ali cela ekipa je obavila odličan posao, obezbedila vozilo kakvo smo želeli i mogao sam da gledam samo sebe i da unapredim sve", rekao je Hamilton.
Rozberg je zauzeo drugo mesto u današnjoj trci.
"Luis je bolje startovao. Trka za šampionsku titulu ide u pogrešnom prvacu. Morao sam danas da pobedim, nisam uspeo. Moraću to da učinim u narednoj trci, ali da biste pobedili Luisa sve mora da bude savršeno", rekao je Rozberg. On je dodao da će morati da pogleda snimak starta, posle kojeg je sa prvog pao na četvrto mesto.
"Sigurno da je bilo blizu, morao sam da izbegnem sudar, ali sada mi je teško to da komentarišem. Ne znam da li je bio u idealnoj liniji, ali video sam njegov prednji točak i morao sam da se povučem. Moraću da pogledam snimak. Borio sam se i dobro je što sam osvojio drugo mesto, pošto je četvrta pozicija neprihvatljiva", rekao je Rozberg.
Hamilton je, međutim rekao da ne misli da je "bilo blizu".
"Odmah sam video da ću uspeti. Bio sam ispred. Ne mislim da je to bilo toliko blizu", rekao je Hamilton.
Vozač Ferarija Sebastijan Fetel, koji je tri puta pobeđivao na Suzuki, zauzeo je treće mesto.
"Ovo je moja omiljena trka, volim ovu stazu i navijače. Trka je bila fantastična. Start je bio zanimljiv - gledao sam Mercedesov dvojac kako se bori u prvoj krivini i uspeo sam to da iskoristim. Ali, nažalost, danas nisam uspeo da osvojim veliki pehar", rekao je Fetel.
"Teško je pobediti Hamiltona i Rozberga", dodao je četvortostruki svetski šampion.
Vozači Meklarena Fernando Alonso i Dženson Baton ni danas nisu osvojili bodove. Alonso je tokom trke, kada ga je na ravnini prestigao Maks Verštapen iz ekipe Toro Roso za 10. mesto, bio ljut i putem radija rekao svom timu da ima osećaj kao da vozi "motor iz GP2 serije".
"Naravno da ćete biti frustrirani kada vas protivnici obilaze na ravnini. U krivinama drugi vozači koče i greše i imate savršenu situaciju u uglovima. Ali ima i nečeg pozitivnog, nismo ponovili greške iz Singapura", rekao je Alonso, koji je zauzeo 11. mesto na Suzuki.
Španac je naveo da namerava da ostane u Meklarenu i sledeće godine, ali kada su ga novinari direktno pitali da li će se sledeće godine takmičiti u Formuli 1 Alonso je rekao: "Ne znam".
Baton je zauzeo 16. mesto i takođe je bio ljut.
"Imamo mnogo posla. Teško nam je jer smo navikli da se borimo.
Izvor: Rts.rs

Rezultati trke za Veliku nagradu Japana:
1. Luis Hamilton (Velika Britanija) Mercedes 1:28:06.508
2. Niko Rozberg (Nemačka) Mercedes + 18.964
3. Sebastijan Fetel (Nemačka) Ferari + 20.850
4. Kimi Raikonen (Finska) Ferari + 33.768
5. Valteri Botas (Finska) Vilijams + 36.746
6. Niko Hilkenberg (Nemačka) Fors Indija + 55.559
7. Roman Grožan (Francuska) Lotus + 1:12.298
8. Pastor Maldonado (Venecuela) Lotus + 1:13.575
9. Maks Ferstapen (Holandija) Toro Roso + 1:35.215
Generalni plasman vozača:
1. Luis Hamilton 277
2. Niko Rozberg 229
3. Sebastijan Fetel 218
4. Kimi Raikonen 119
5. Valteri Botas 111
Generalni plasman konstruktora:
1. Mercedes 506
2. Ferari 337
3. Vilijams 208
4. Red Bul 139
5. Fors Indija 77
Tabele: Sport.blic.rs
Koliko se Honda obrukala, nastavlja se sunovrat :
https://www.youtube.com/watch?v=s009YBMsfzo
Lotus 7-8, svakako nemoguca misija za Hondu.
Neki "strucnjaci" sto menjaju 1 000 nickova rekose kako MclAren sa Hondom ide na vrh, pljuvase Merc.
Sta ucini mrznja od coveka.
Da je kladionicar, bankrotirao bi. :)
Znao sam da ce McLaren da pukne prelaskom sa Merca na Hondu, ali ovo je bas ponizavajuce, nisam ocekivao da ce totalno da odu u aut.
Sramotno.
amg,
"Tata" je ovu i prethodnu sezonu. Ne znam da li si pratio i ranije, šta bi rekao za onu dominaciju Renaulta, da li je i on bio tata?
Pre toga Ferrari, a da ne pominjemo 6 godina Hondu...
Poz
Treba 10 godina zaredom da dobijaju da bi pretekli Williams i McLaren i došli na drugo mesto. Ferrari je i dalje nedostižni san sa 16 titula...
Red Bull ima 4 titule zaredom prethodnih sezona, pa to niko nije komentarisao, sada kada je Mercedes prvi ispade kako su oni space shuttle a ovo im je tek druga titula zaredom. poz
PS Daleko od toga da imam nešto protiv Mercedesa. Kao klinac sam bio žešći fan Hakinena a posle toga i Raikonena... :)
Dok je stariji brat navijao za Ferrari i Šumija, ja sam "besneo" jer su ovi "moji" bili tako blizu a tako daleko.
Nakon iznenadnog povlačenja Kimija tražio sam nove favorite a među njima je bio i Rosberg.
I danas mi je drago kada uzme nešto ali činjenica je da on nije novi Kimi, Hamilton, Alonso, Baton itd
Taman se završi dominacija Ferrarija, bi malo neizvesno pa krete Renault. Onda i RedBull. Nakon 2 uzastopne RB prestao sam da pratim, a onda još i ono čuveno smanjivanje motora (gde smo se svi ovde smejali kako zvuče)...
Danas imamo Mercedes, iaok više volim Rosberga činjenica je da je on drugi vozač, odnosno isti odnos kao ranije Šumi-Barikelo.
Zato mi je F1 postala monotona, jer gotovo da i nema borbe poslednjih 10g
Poslednja prava neizvesna sezona po meni je bila kada je Kimi jurio Šumija u borbi za #1
Bilo je i kasnije poneki put, ali ono mi je ostalo upamćeno...
Poz
Raziel
Mercedes je samostalan tim u F1, poput Ferrarija.
Nemoj zaboraviti da je Fandjo uzeo dve titule sa Mercom, i da je nekoliko titula uzeto sa Mercovim motorima.
McLAren Mercedes, Brawn-Mercedes.
Red Bul , Williams i McLaren nemaju svoje motore.
@MB
"Mercedes je samostalan tim u F1, poput Ferrarija"
Kratka digresija, tj ispravak netačnog navoda:
Sadašnji Mercedes AMG Petronas F1 team nije baš nešto slično Ferrariju pa da se tako površno izjednačava i poredi.
Ovaj hibrid (da ne kažem Frankenštajn) je sastavljen od više činioca.
Kao prvo da je izvorno fabrički tim (npr. kao Ferrari), bio bi smješten npr u Štutgartu, gdje je i sjedište kompanije. A ne u Engleskoj u Brakley-u. Razlog zašto je u tom selu van kontinenta je taj što je to bivši Brown tim, prije toga Honda Racing F1, prije toga BAR F1 team, a prije toga taj tim se zvao Tyrell pod kojim je imenom i najpoznatiji(i najslavniji) u F1 i imao je najveće uspjehe. Tako da nikakve veze nema sa Mercedesom iz 50-ih kad je vozio Fanđo i ekipa. Dalje, sami motori se proizvode u drugom selu po imenu Brixworth takođe Engleskoj. Razlog zašto je tome tako je taj što je to izvorno fabrika motora visokih performansi ILLMOR koju su osnovali dvojac Mario ILLien i Paul MORgan, Englezi, još ranih 80-ih i bili su dugo nezavisna engleska fabrika motora za razne namjene, od indycara raznih formulâ do moto natjecanja, doslovno sve performance motore su proizvodili sa značajnim uspjehom još prije spomena i uplitanja Mercedesa. On (Mercedes) je ušao u kompaniju nabavivši 25% dionica koje je kupio od Chevroleta, a kasnije sad da ne duljim, nakon pogibije jednog od osnivača (Morgana) nakon nekog vremena Merc se dokopao 55% udjela, 2002 godine. A spajanje ove dvi fabrike pod zajedničku upravu kao "jedan tim od dvi fabrike" nastalo je znamo kad, nedavno. Tako da ovi motori isto nemaju nikakve veze(nikakvu poveznicu, nit koja ih spaja i povezuje, timeline..) sa motorima u onom timu mercedesa kojeg je vozio Fanđo prije 60 i više godina. Sam AMG je isto nastao nakon tog vremena (osnovan 1967), kao privatni tuner a kasnije isto otkupljen od Mercedesa (ili bolje daimlera) u čijem je potpunom vlasništvu tek od 2005. godine, pa nema ni tu dodirnih tačaka sa prošlim vremenima. I petronas(malezijska naftna kompanija) je nastao još iza toga a u F1 je puno iza toga ulazio kao sponzor raznih timova (uglavnom Sauber).
Tako da svaka sličnost sa Ferrarijem kao samostalnim timom u F1 koji je tu od svog osnutka, od osnutka same F1, uvijek bio i ostao iz Maranella, Italija. Šasija i motor sve u jednom kompleksu razvijeno napravljeno i testirano. Hvala
Poznato je da je Mercedes kupio Britanske firme Brown i Ilmor, i tako učestvuje u F1.
Doista, pare su Mercedesove.
Upravo tako :)
Liverpool i Man Utd su po toj shemi američki klubovi.
Pare su od američkih privatnika :P
Autor Kajla 27 Sep 2015, 21:17
AMG je postao dio Mercedesa 1999.
Ferrari F1 sa uličnim Ferrarima dijeli samo ime.
@vlada
Upravo tako, pogodio si bit. Taj tim će sigurno da nastavi niz u mijenjanju imenâ, do sad ih je pola tuceta već prošlo. Kad opadne interes za takav oblik marketinga jednostavno neki odu. Ni prvi ni zadnji. Neki se nekad vraćaju, neki nikad. Pa zato je svaka usporedba sa timom kao Ferrari i stavljanjem znaka jednakosti ili neke sličnosti besmislena.
Baš sam danas gledao na sky sport talk show u kojem su gosti bili Mensel i Hill, tema je bila o 10 britanskih F1 prvaka. Odlična emisija, gosti legende (posebno Mensel), velika gospoda. I u jednom malom dijelu emisije Mensel je spomenuo da je između ostalih timova imao čast da vozi i za Ferrari, kako jedan dan testiraš bolid, drugi dan te zovnu ajde probaj novu testarossu, pa sleti Enzo sa avionom haha, itd. Opisao je taj period kao "amazing experience", na što je Damon na pitanje o timovima samo rekao - ja nisam imao priliku da vozim za Ferari :(
Zatim priča kako je Bergera jednom prosuo po stolu (kao zid od cigli) karate udarcem zato što ga je ovaj bockao cijelim putem po ozljeđenoj nozi.. hahah koji car. Neka druga vremena a danas se ne smiju vozači ni krivo pogledatit da svi tabloidi ne napumpaju kao skandal
@133567 ja sam napisao u potpunom vlasništvu od 2005, što je tačna infonrmacija koju sam naveo
A tu drugu opasku ne razumijem, da li je iko govorio o uličnim Ferrari autima? Naravno da nema ulična verzija F1 bolida niti je bilo ko to napravio. Ne radi se o reliju ili nekom turismo takmičenju da postoji "civilna" verzija.
A činjenica je da i jedne i druge razvija ista kompanija, za različite namjene, dakako.
Sam primjer poviše naveden, Mensela koji je testirao Testarossu.. tako isto mnogi vozači, inžinjeri itd često "uskaču", naravno jer je to jedna kompanija kao što rekoh
+1 za Kajlu - čovek seo i ispisao neke stvari ljudima koji ne razumeju najbolje šta je F1 i strast za njom ...
Inače, kad smo kod teme MB i njihovog F1 tima, dodao bih još info da je recimo na njihovoj trenutnoj "pogonskoj jedinici" (ne bih ga nazvao motorom jer današnje formule pogone "pogonske jedinice" sastavljene od motora SUS, uz ERS sistem za skladištenje i ponovno korišćenje energije dobijene kočenjem i izduvnim gasovima) jedini deo koji u Brixworth stiže iz Stuttgarta - blok motora SUS. Svi drugi delovi tih pogonskih jedinica su razvijeni i proizvedeni u Engleskoj - na čemu jedino njima pored Italijana iz Ferrarija odajem priznanje na inženjerstvu (svako ko to isto ne čini jednostavno nema pojma o auto sportu i trkanju uopšte).
Gledaocima koji prate F1 pored ekrana TV-a je možda najzanimljiviji trenutak kada su neke od ovih stvari malo očitije onda kada je proglašenje pobednika - pa kada Ferrari pobedi i intonira se italijanska himna - tehničari i ljudi iz tima je glasno pevaju - jer je ona jednostavno njihova himna - dok kada kadrovi kamere prelaze preko tehničara iz Mercedes F1 tima pri intoniranju nemačke himne - naravno niko ne peva, jer su oni Englezi a ne Nemci. U tom smislu i sve priče kako će MB protektirati Nika da bude prvak jer je Nemac - realno padaju u vodu, jer verujem da će sami mehaničari verovatno više "držati stranu" njihovom zemljaku Lewis-u.
Ono što mene nervira u današnjoj F1 je to što i većina ljudi koji je prate kao laici primećuju - da bi Bernie zadržao jake proizvođače i sponzore poput MB, praktično im je pravilima "zacementirao" dugoročniju "vladavinu" - zabranom testiranja i razvoja tokom sezone (što je uzgredbudirečeno smešan argument, jer vodeća 4 tima (Red Bull, Mercedes, McLaren i Ferrari) imaju godišnje budžete od preko 400 miliona evra (ko ne veruje - link:
http://www.crash.net/f1/news/221835/1/f1-2015-team-budgets-published-but-which-team-spends-most.html), pa ukoliko neko (kao ove godine Honda) ne napravi dovoljno dobru "pogonsku jedinicu" - sav novac sveta mu ne pomaže da koriguje koncept i postane konkurentan u istoj sezoni (što ranije nije bio slučaj).
Ako nekoga zanima još neka informacija koju ne može dobiti iz prenosa sa Sportkluba - neka slobodno pita - ako Kajla ili ja budemo raspoloženi za objašnjenja ... ;)
P.S. Ono što me drugo najviše nervira danas oko aktuelne F1 jeste taj "hype" koji pokušava da se stvori oko aktuelnih vozača njihovim stalnim potenciranjem u medijima, poređenjima sa nekadašnjim šampionima po broju pobeda, pole-positiona i slično ,,, Samo se i tu deluje kao kod PR agencija koje našim političarima vode kampanje - porede se babe i žabe (recimo Lewis dostigao Sennu po broju pobeda - pa kako i ne bi kada danas ima 19 trka u sezoni a 1971 ih je recimo bilo 11, ili onaj dostigao onog po broju osvojenih poena - a nekada si za pobedu dobijao 9 poena ...)
P.S.S. Da me neko ne shvati pogrešno, moj idol iz mlađih dana nije bio pominjani Senna nego njegov arhirival iz Brazila - Nelson Piquet ...
Za one koje nisu nikada gledali kako je on živeo i vozio - evo par snamaka sa youtube ... :)
https://www.youtube.com/watch?v=5wab5g0p-UM
https://www.youtube.com/watch?v=EFky8hpVolg
Sebastian L. sva čast za komentar. Mrzelo bi me toliko da kucam ako ništa drugo.
Jedino da dodam, da cela poenta priče sa Mercedesom potiče upravo od zabrane testiranja i izmene motora tokom sezone. Posebno zato, što su u Mercedesu imali spremljen agregat još kad su se propisi donosili, to jeste po njemu su i donešeni. A to ni favorizovanje, nego superfavorizovanje nad konkurencijom.