
Kako prenosi Sport klub, vozač Mercedesa, Luis Hamilton odbranio je titulu šampiona Formule 1 trijumfom na 16. trci ovogodišnjeg šampionata, Velikoj nagradi Sjedinjenih Država.
Hamilton je titulu odbranio tri trke pre kraja sezone i postao prvi Britanac kojem je to pošlo za rukom. Ovo mu je deseta pobeda sezone i 43. u karijeri.
Uz to, sada je uz Aertona Senu, Džekija Stjuarta, Džeka Brebama, Nikija Laudu i Nelsona Pikea vozač koji je osvojio tri titule u toku karijere.
Ispred njih su Sebastijan Fetel i Alan Prost sa po četiri titule I Huan Manuel Fanđo sa pet i Mihael Šumaher sa sedam.
Na drugom mestu našao se Niko Rozberg dok je treća pozicija pripala Sebastijanu Fetelu.

Prvu desetoricu kompletirali su Maks Verštapen, Serhio Peres, Karlos Sains, Dženson Baton, Pastor Maldonado, Felipe Nasr i Danijel Rikardo.
Izvor: Sportklub.rs
Foto: AFP / Reuters
Tok trke
Hamilton je dobro startovao, sa unutrašnje strane u prvoj krivini obišao je klupskog kolegu Rozberga, koji je krenuo sa pol-pozicije, ali je preširoko ušao u krivinu, i preuzeo prvo mesto. Iza Britanca bili su Kvjat, Rikardo, Peres i Rozberg na petom mestu.
U prvom krugu dobro je vozio i Fetel i sa 13. popeo se na sedmo mesto, a Rozberg je na kraju tog kruga uspeo da obiđe Peresa. Trka je loše počela za Alonsa, koji je posle kontakta sa Romanom Grožanom morao u boks na zamenu guma.
Hamilton je imao 1,2 sekunde prednosti nad Kvjatom, ali je Rus zatim bio najbrži u dva vezana kruga pa je smanjio zaostatak na 0,7 sekundi. U šestom krugu na snazi je bio virtuelni "sejfti kar" zbog delića od bolida Nasra posle duela sa klupskim kolegom iz Zaubera Markusa Eriksona.
U osmom krugu trka je nastavljena, Rozberg je iskoristio nepažnju Rikarda i preuzeo treće mesto, a zatim je obišao i Kvjata i našao se iza klupskog kolege Hamiltona, koji je u 11. krugu stekao 1,3 sekunde prednosti.
Dva kruga kasnije Rikardo je iskoristio grešku Kvjata i pretekao ga, a zatim je uspeo da obiđe i Rozberga, da bi u 15. krugu pretekao i Hamiltona i preuzeo prvo mesto. Hamiltona je nakon toga pokušao da obiđe i klupski kolega, aktuelni svetski šampion se izvukao, ali samo do 18. kruga, posle čega je odmah otišao u boks na zamenu guma.
Hamilton se vratio na stazu, a zatim su u boks otišli Rikardo, Rozberg i Kvjat. U tim trenucima nabrži na stazi bio je Fetel, koji se probio na peto mesto. Rozberg je ubrzo preuzeo vodeću poziciju od Rikarda, a Hamilton je uspeo da obiđe Kvjata i popeo se na treće mesto. Iza Hamiltona bio je Fetel koji je obišao Kvjata.
Rozberg je imao devet sekundi prednosti nad Rikardom, koga je u 26. krugu obišao Hamilton i našao se iza klupskog kolege.
U 27. krugu na stazu je izašlo bezbednosno vozilo pošto se Erikson zaustavio na stazi, a Rozberg je u tom trenutku imao 11 sekundi prednosti nad Hamiltonom. Pojedini vozači su za to vreme otišli u boks, uključujući i Fetela, koji je zbog toga izgubio jednu poziciju.
Trka je nastavljena u 33. krugu, Rozberg je zadržao prvo mesto ispred Hamiltona. Fetel je ubrzo uspeo da pretekne dva Red Bula i zauzeo je treće mesto. Hamilton je u tim trenucima dobro vozio, skinuo je zaostatak na 0,4 sekunde, ali je zatim u 38. krugu na snazi bio virtuelni "sejfti kar" zbog kvara na Rikardovom bolidu.
To je iskoristio Mercedes i pozvao Rozberga u boks, koji se na stazu vratio kao četvrti, pa su Hamilton, Fetel i Verštapen bili ispred njega. Trka je nastavljena u 40. krugu, a Alonso je uspeo da pretekne Sainca i Peresa i popne se na šesto mesto.
Rozberg se ubrzo vratio na drugo mesto, a u 43. trku ponovo je bezbednosno vozilo izašlo, pošto je Kvjat izleteo sa staze. On je prošao po veštačkoj travi i udario u zaštitnu ogradu, posle čega su se delići bolida razleteli po stazi.
Hamilton je to iskoristio i otišao u boks, a za njim je otišao i Fetel. Rozberg je preuzeo vođstvo ispred Hamiltona, Verštapena i Fetela. U 47. krugu trka je nastavljena, Fetel se vratio na treće mesto a Rozberg je stekao 1,5 sekundi prednosti nad Hamiltonom. Međutim, Rozberg je u 49. krugu proklizao, to je iskoristio Hamilton i preuzeo vođstvo.
U međuvremenu Sainc i Rikardo su se borili za sedmo mesto a to je iskoristio Baton i pretekao ih, a zatim i klupskog kolegu Alonsa, pa se popeo na šesto mesto.
Pet krugova pre kraja Hamilton je imao 2,6 sekunde prednosti i bio je siguran na čelu. Njemu je do titule "pomogao" i klupski kolega Rozberg, koji je uspeo da idrži nalete Fetela i osvoji drugo mesto. Fetel je pokušavao da obiđe Rozberga i tako odloži slavlje Hamiltona barem do naredne trke, ali je Rozberg uspeo da se odbrani.
Do kraja šampionata ostale su tri trke, a naredna će se voziti 1. novembra za Veliku nagradu Meksika.
Izvor: Sport.blic.rs
REZULTATI:
1. Lewis Hamilton (VBr/Mercedes) 1:50:52,703
(prosečna brzina: 166,888 km/h)
2. Nico Rosberg (Nem/Mercedes) + 2,850
3. Sebastian Vettel (Nem/Ferrari) 3,381
4. Max Verstappen (Hol/Toro Rosso) 22,359
5. Sergio Perez (Mek/Force India) 24,413
6. Carlos Sainz ml. (Špa/Toro Rosso) 25,619
7. Jenson Button (VBr/McLaren Honda) 28,058
8. Pastor Maldonado (Ven/Lotus) 32,273
9. Felipe Nasr (Bra/Sauber) 40,257
10. Daniel Ricciardo (Aus/Red Bull) 53,371
POREDAK:
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 327 bodova
2. Sebastian Vettel (Ferrari) 251
3. Nico Rosberg (Mercedes) 247
4. Kimi Raikkonen (Ferrari) 123
5. Valtteri Bottas (Williams) 111
6. Felipe Massa (Williams) 109
7. Daniil Kvyat (Red Bull) 76
8. Daniel Ricciardo (Red Bull) 74
9. Sergio Perez (Force India) 64
10. Max Verstappen (Toro Rosso) 45
Tabele: Gol.dnevnik.hr
Formula 1 je postala očajna poslednjih godina...treba je ukinuti. Ne samo što su bolidi (mislim na vozila ne na vozače:)) toliko neravnopravni da je to smešno, nego i motori zvuče kao kosilice za travu. U poređenju sa ovakvom F1, trke iz 90-tih bile su fenomenalne. Čak i era potpune dominacije M.Šumahera (2000-2004)je u poređenju sa današnjom F1 bila zanimljiva.
Nitro
Slazem se. Sr.nja su pocela da se desavaju uvodjenjem ogranicenja broja motora po sezoni. Tad je pocelo sve vise da se kalkulise, a sve manje stiska gas, kako bi se motori sacuvali za naredne trke. Iako ih ne volim zbog desavanja na nasim prostorima, u necemu 90-te bejahu mnogo zanimljivije nego 10-te.