
Od prvog nastupa na reliju Monte Karlo u 2013. godini, do iznenadnog finala u Australiji, Volkswagenov sveobuhvatni WRC program razbio je neke neverovatne statističke podatke.
WRC reli pobede:
Pobeda u Australiji bila je 43. za Volkswagenov Polo R. Od 52 relija, dobitni odnos iznosi 82.69 posto. Volkswagen je završio na prvom i drugom mestu 20 puta i na prvom, drugom i trećem 4 puta.
Pobede na brzincima:
Volkswagen je pobedio 640 od 958 brzinaca koje je počeo sa Polom R. Volkswagenovi vozači završili su na bar jednom od prva tri mesta 1570 puta i završili su prvi, drugi, treći 109 puta.
Podijumi:
Volkswagen je osvojio 87 podijuma od svojih 52 WRC relija – 43 od njih su bili pobeda, 26 puta drugo mesto i 18 trećih mesta.
Power stage:
Od ukupno 51 power stage, 39 su osvojili Volkswagenovi vozači. Takođe su uzeli drugo mesto 27 puta, treće mesto 26 puta te bili prvi, drugi, treći 4 puta.
Individualni ulazak:
152: to je ukupan broj VW WRC ulazaka tri vozača Ogiera, Mikkelsena i Latvale.
Bodovi u prvenstvu:
Volkswagen je na vrhu prvenstva za vozače i suvozače 986 dana neprekidno sa Ogierom i Ingrassiom, kao i u poretku proizvođača su 1346 dana za redom.
Pobede:
Volkswagen drži rekord za najduži pobednički niz vožnji u WRC-u. Oni su osvojili 12 relija u nizu u dva navrata: od relija u Australiji 2013. godine do relija u Finskoj 2014. godine, i od relija u Portugalu 2015. godine do relija u Meksiku 2016. godine.
Od početka do kraja:
200 nedelja, 3 dana, 18 sati, 40 minuta i 41 sekund. To je dužina Volkswagenove vladavine u WRC-u – od trenutka kada je Jari Matti-Latvala startovao na reliju u Monte Karlu do Mikkelsenovog prolaska kroz cilj u Australiji.
Izvor: Trke.rs
Suve brojke na papiru jesu impresivne ali tu postoji ono ali...
A to je da su u vrijeme svog boravka u WRC bili jedini ozbiljan fabrički tim praktički u nikakvoj konkurenciji , bez omalovažavanja , Polo jeste bio vrhunski automobil , ali da je postojala kakva,takva konkurencija ove brojke ne bi bile ni približne.
@ vojvoda
ne... ali se tako poklopilo, da su sezone sa 3-4 aktivna (i jako konkurentna) svetska prvaka i hrpom fabričkih timova prošle prije neg je u WRC stigao VW sa Polom... i na kraju krajeva, Ogierom! da nisu imali njega za volanom odnosno, da je ostao vozit Citroene ili umesto u VW prešao u M-Sportov Ford, ova bi bilanca isto izgledala puno drugačije...