
Prema svemu što se u Dohi moglo čuti i doznati, provizorni WTCC kalendar za iduću sezonu već je uveliko formiran.
On u narednim sedmicama treba da dobije svoju zvaničnu potvrdu kod nadležnog tela FIA, ali je svejedno moguće napraviti pregled lokacija na kojima bi trke trebalo da se voze.
Najvažnije novine bile bi povratak legendarne Monce i ulične staze Makau Guja u šampionat. Sezona bi imala 11, a ne 12 rundi, WTCC se ne bi vraćao na Pol Rikar i Slovakija ring, niti je planiran odlazak na Buriram.
I Monca i Makau sami po sebi imaju prebogatu tradiciju, kao i dugogodišnju, u skorije vreme prekinutu, vezu sa Svetskim turing prvenstvom.
U italijanskom “hramu brzine” WTCC je poslednji put bio 2013, pre epohe TC1 automobila, dok je Makau vožen do 2014, uvek kao sezonsko finale.
Kad su turing trke u pitanju TCR Internacionalna serija “nasledila” je WTCC u Monci 2015, a u Makauu je uskočila u upražnjeni prostor u 2015. i 2016.
Tajland je na WTCC kalendar ušao 2015. i tamo je odvezen prilično uspešan takmičarski vikend. Za 2016. bio je predviđen kao domaćin pretposlednje runde, ali je posle nesporazuma s lokalnim promoterom takmičenje otkazano i za njega nije tražena zamena.
Slovakija ring bio je domaćin WTCC trka od 2012. i bio je jedna od staza u šampionatu koja je mogla da okupi puno gledalaca na tribinama. S tog aspekta, njegov gubitak je šteta, ali brojnost publike očigledno u svemu ne predstavlja važan kriterijum.
Prema planu, sezona 2017. trebalo bi da startuje iz Marakeša. Monca u celoj panorami treba da posluži kao zamena za Pol Rikar, jer ovaj posle povlačenja Sitroena iz prvenstva više nije od posebnog značaja za WTCC promotera.
Od evropskih staza, biće voženi Hungaroring, Nirburgring-Nordšlajfe, Moskva (iako se Lada povukla!) i Vila Real. Prekookeanske runde podrazumevaju Terme Rio Ondo, Motegi i Šangaj.
Makau Guja ima tradicionalan novembarski termin, budući da se vozi u sklopu Velike nagrade Makaua. U 2017. toj WTCC trci treba da bude dodeljen status FIA svetskog kupa, kao što je već slučaj sa tamošnjim F3 i GT trkama.
Bivša portugalska kolonija, međutim, neće biti i završnica sezone; ona je posle svega ponovo predviđena za reflektorima osvetljeni Losail u Kataru, koji bi na kalendaru mogao da se nađe tek u decembru!
Iz navedenog je lako zaključiti da će ETCC 2017. obići Moncu, Hungaroring, Nirburgring-Nordšlajfe, Vila Real, a takmičarski program će do šest rundi dopuniti Zolder i Most u Češkoj.
Izvor: Serbiaring.com
WTCC 2017: Povratak na dve klase, uz TC1 trkaće se i TCN2 (TCR)!
Startnu rešetku u Svetskom turing prvenstvu 2017. godine popunjavaće automobili TC1 i TCN2 (TCR) klase!
Tu su informaciju tokom jučerašnjeg dana objavili svi važniji specijalizovani portali.
U situaciji kada će broj WTCC takmičara biti smanjen i zbog povlačenja Lade iz šampionata, i zbog manjka privatnika sposobnih da isprate troškove trkanja po TC1 standardu, organizator serije planira da 2017. prvenstvo ponovo čine dve klase, pri čemu bi najjača ostala TC1, a drugu bi popunili TCN2 automobili (u suštini TCR, samo sa višim bezbednosnim zahtevima), sada zvanično kao WTCC2 kategorija.
“Dvoklasno” prvenstvo bilo bi mera primenjena u iznudici, koja bi WTCC promoteru trebalo da osigura bar 16 automobila na startu svake trke, na šta je komercijalnim ugovorom obavezan sa stazama na koje dovodi svoju seriju.
Taj broj TC1 automobili više nisu u stanju da popune, ili bar nije sigurno da to mogu da izvedu. Honda i Volvo biće jedini fabrički timovi, ali nijedan od njih ne planira da angažuje više od tri “sivika”, odnosno “volvoa S60”. Lada nije ni nagoveštavala nameru da po svom odlasku “veste” stavi na raspolaganje privatnicima, dok nema pouzdanih informacija o tome koliko će se privatnika 2017. opredeliti za “ševrolete” i “sitroene C-elize”.
Dodajmo i to da u WTCC 2017. neće ući nijedan nov proizvođač, premda je tokom ove godine promoter serije Fransoa Ribeiro optimistično najavljivao tu mogućnost.
FIA je u 2016. već otvorila ETCC za TCR automobile, koje po svojoj zvaničnoj nomenklaturi označava kao TCN2, i oni su činili najsnažiju klasu Kupa.
WTCC je 2014. poslednji put imao dve klase – tada novi TC1 automobili činili su “kraljevsku kategoriju” serije, dok su TC2 turbo vozila služila kao dopuna do potrebnog broja, a ujedno su jedina imala pravo da se bore za (tadašnji) Jokohama trofej. TC2T pokušaj teško da se mogao nazvati uspešnim, zato što su u nižem rangu šampionata najčešće vozila tek tri takmičara, a privatnu titulu osvojio je Franc Engstler u konkurenciji jedva vrednoj spomena.
Pitanje je koliko će interesovanje vladati za TCN2 klasu 2017. i koji bi timovi želeli da praktično istu tehniku odvedu u WTCC, gde bi igrala drugorazrednu ulogu, umesto u TCR, gde bi se ravnopravno trkala za apsolutno najsjajnija odličja. Stvar od starta može da bude zanimljivija ekipama koje već voze WTCC, a u garažama imaju i TCR automobile (Zenge poseduje “seat leon”, a Minih ima “hondu sivik”).
O uvođenju eventualne druge klase u WTCC 2017. raspravljano je prošle sedmice na sastanku FIA Komisije za turing automobile u Ženevi, a konačnu odluku o tome treba da donese FIA Svetski savet auto-sporta, po svoj prilici iduće srede.
Fransoa Ribeiro u Kataru nije bio na raspolaganju predstavnicima medija, pa sa prvim čovekom Svetskog turing prvenstva nije bilo moguće razgovarati o navedenim spekulacijama.
Izvor: Serbiaring.com