
Niko nikada nije preticao kao Ferstapen
Vozač Red Bula Maks Ferstapen upisao je najveći broj preticanja tokom jedne sezone otkako se počelo sa vođenjem statistike 1983. godine, objavio je Pireli.
Proizvođač pneumatika je objavio statističke podatke iz tek završene sezone tokom koje je mladi Holanđanin imao 78 preticanja na 21 trci. Na taj način, Ferstapen je nadmašio rekord koji je sam postavio prošle godine, kada je upisao 49 preticanja na 19 trka.
Pireli je pojasnio da se preticanjem smatraju samo potezi koje vozači izvedu tokom kompletnih brzih krugova, pa se samim tim ne računa prvi krug, a poziciju uspeju da zadrže do kraja tog kruga. Takođe, navedeno je da se promene pozicija zbog mehaničkih problema ili preticanja za ceo krug ne računaju.
Ferstapen je prethodno drugu godinu zaredom dobio nagradu za najbolji akcioni potez godine zahvaljujući preticanju Nika Rozberga tokom Velike nagrade Brazila.
Mladi Holanđanin je prošle godine priznao da mu je vežbanje preticanja na kompjuterskim igrama pomoglo u napadima na stazi.
Tokom ovogodišnjeg šampionata, Ferstapen je došao do svoje prve pobede u karijeri, i to na svojoj prvoj trci sa Red Bulom. Još šest puta se našao na podijumu i sezonu je završio na petom mestu u poretku sa 204 boda.
Pireli je objavio i da je vozač Mercedesa Luis Hamilton imao najveći broj preticanja tokom jedne trke – 18 tokom Velike nagrade Kine, na kojoj je startovao sa začelja.
Četvorostruki svetski šampion Sebastijan Fetel je vozač kojeg su najmanje preticali, i to samo jednom, kada ga je Ferstapen pretekao na stazi „Interlagos“.
Vozač Meklarena Fernando Alonso je nadoknadio najviše pozicija u prvim krugovima – 41 na 21 trci.
Ukupno, Pireli je zabeležio 866 preticanja tokom sezone, a prosek po trci je 41,2.
Izvor: Sportklub.rs
Zbog testova iz 2015, Fors Indija neće Verlajna 2017.
Paskal Verlajn kaže da je odluka Fors Indije da ga ne izabere za prvog vozača za narednu sezonu zasnovana na nezadovoljstvu njegovom interakcijom sa timom.
Verlajn je imao dobru debitantsku sezonu u kojoj je osvojio jedini poen za Minor u Austriji a u poslednjih devet trka ušao je u Q2 na četiri.
I pored toga, Fors Indija je za partnera Serhiju Perezu za 2017. izabrala Estebana Okona. Verlajn je za Autosport rekao da je razgovarao sa ljudima iz Fors Indije kako bi saznao razlog za ovu odluku.
"Želeo sam da saznam o čemu se radi. Nisam želeo da ostavim stvari nerazjašnjene i da onda budem ljut i razgovaram sa nekim u lošem raspoloženju. Sada znam razlog i to je nešto što lako može da se promeni. Odluka nema nikakve veze sa mojom vožnjom. Jednostavno misle da će se Esteban bolje uklopiti u tim", rekao je Verlajn.
"Odlika nije zasnovana na mojoj vožnji i mojim nastupima tokom sezone već je imala veze sa tim kako se sve uklapa u tim, bilo je nešto vezano za mene", dodao je on.
Mnogi su Verlajna videli kao Rozbergovog naslednika u Mercedesu, ali šampion među konstruktorima želi vozača sa više iskustva. Takođe je na kraćem spisku Zaubera za narednu sezonu.
Verlajn kaže da ima dobar odnos sa mehaničarima u Minoru i smatra da iz odluke Fors Indije može da nauči kako da bude bolji jer je izgleda problem bio u Verlajnovoj komunikaciji sa timom tokom testova 2015. godine.
"Uvek se trudim da dam sve od sebe kako bi svi bili zadovoljni. Tokom testova se dogodilo nešto zbog čega u Fors Indiji nisu bili srećni i to je sve. To više ne mogu da promenim, mogu samo da učim iz te greške kako je ne bih ponovio sledeće godine", zaključio je Verlajn.
Izvor: Sportklub.rs