home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Uskoro će se, od 2. do 14. januara u Paragvaju, Boliviji i Argentini, voziti Dakar Rally 2017. Najnovije 38. izdanje čuvenog maratonskog relija, ukupno deveto u Južnoj Americi, donosi i neke novitete.

Već je poznato da početak svake kalendarske godine predstavlja i početak nove sezone u svetskom auto-moto sportu. Drugo najveće globalno takmičenje, odmah iza Formule 1, Dakar Rally, ove godine posetiće jednu novu zemlju. Naime, 29. država koja će ugostiti učesnike poznatog maratonskog relija je Paragvaj. I ne samo to…

Ovogodišnje 38. izdanje, a deseto koje se održava u Južnoj Americi, započeće upravo iz glavnog grada ove zemlje, Asunsiona, gde bi na startu 2. januara 2017. trebalo da se pojavi 491 takmičar iz 59 zemalja. Oni će u 316 vozila, razvrstanih u četiri kategorije, 146 motocikala, 37 kvadova, 83 automobila među kojima je i 10 UTV-a, odnosno pripadnika nove kategorije, te 50 kamiona, krenuti iz Paragvaja, gotovo sa nivoa mora, gde u to doba godine vlažnost vazduha može da bude i 100% ka Agrentini, a onda ka velikim nadmorskim visinama Bolivije, čak i preko 5.000 metara.

Dan odmora biće 8. januara u La Pazu, zvanično najvišoj prestonici na svetu, da bi potom, u drugoj nedelji, usledilo povratak u pustinje Argentine, gde temperature vazduha osciluju i do 50 stepeni Celzijusa u toku dana. Nakon 13 dana takmičenja, 12 etapa i jedne maratonske, što znači da servisne usluge od strane prateće ekipe nisu dozvoljene, te blizu 10.000 kilometara, od kojih su više od 4.000 specijalni ispiti koji se voze punim tempom, cilj je u glavnom gradu Argentine, Buenos Airesu 14. januara.

Pored izmenjenog itinerera takmičenja, Dakar Rally 2017 donosi i neke promene sportskih pravila. Najvažnije se odnose na povratak starom sistemu navigacije, uz pomoć mape i kompasa. To znači da će takmičari morati da se striktno pridržavaju “knjige puteva” koju obezbeđuje organizator i da pokažu kako se snalaze i bez GPS uređaja. Potom, budući da se čak 6 etapa vozi na nadmorskim visinama većim od 3.000 metara, a kako bi se ujednačile performanse vozila, pogotovo onih sa benzinskim motorima i pogonom 4×4, FIA je odobrila korišćenje za milimetar širih restriktora vazduha.

To znači da će sa prečnikom restriktora od 38 mm, gubitak snage zbog nedostatka kiseonika u vazduhu, kod spomenutih vozila biti manje izražen, a time ona konkurentnija. Uz to, organizator je uveo i novu UTV klasu vozila, namenjenu, pre svega, entuzijastima koji najbolje i neguju duh Dakar relija. Troškovi nabavke i održavanja vozila sa pogonom na sva četiri točka ili bagija, te njihova konkurentnost u borbi sa velikim fabričkim timovima svakako predstavljaju problem, pa je na ovaj način ponuđena alternativa u vidu posebne kategorije ultra-lakih automobila. Polaris i Yamaha, za sada su sa svojim Side-by-Side vozilima jedine zastupljene marke, a ko će biti uspešniji, videćemo?!

Tako smo došli i do priče o favoritima… Svima su već jasne prednosti velikih fabričikih ekipe ili timova koji nastupaju pod patronatom nekog poznatog proizvođača, bilo motocikala, automobila ili kamiona, pa i kvadova. Zato pobednike i treba tražiti među njima. U konkurenciji motocikala, KTM je dominantna sila, ali Yamaha i Honda, pa i Husqvarna i Sherco, neće se lako pomiriti sa tim. Kod kvadova, Yamaha ima ulogu favorita, no tu su Honda i Can-Am. Kod automobila, borba će biti verovatno najneizvestija, jer Peugeot ima jasan cilj da ponovo trijumfuje kao i prošle godine, a Toyota i MINI, pa i Ford, te Renault, takođe žele pobedu. U konkurenciji kamiona, IVECO će biti na velikim iskušenjima da zaustavi Kamaz, mada i Tatra i MAN, te Renault, Scania, Hino, Ginaf, DAF, MAZ i Mercedes, čekaju svoju šansu…

Ne treba zaboraviti ni to da će i naša zemlja imati svog predstavnika na ovom takmičenju. Subotičanin Gabor Saghmeister, naš višestruki motokros šampion, spreman je za svoj deveti nastup na Dakar reliju. Voziće motocikl KTM 450 Rally Replica sa startnim brojem 72. U svakom slučaju, Dakar Rally 2017 ponovo će dovesti do granica izdržjivosti sve svoje učesnike i njihova vozila, ali i ogranizatore. A ko će biti najbolji, na to pitanje odgovor će se znati uskoro!

Izvor: Topspeed.telegraf.rs



čitanja : 992



Komentari