home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Pred Belgijancem TIJERI NUJVILOM, sa unapredjenim „hjundaiem i20 Coupe WRC“, opet je šansa karijere i istorijski rezultat. Simpatični TIJERI koji ima 28 godina i koji već odavno za bolji vid koristi naočare sa dioptrijom i u privatnom životu, prikazao je prvog dana ŠVEDSKOG RELIJA besprekornu vožnju.

Biti brži od kompletne svetske elite predvodjene ekspertima za sneg i led iz Skandinavije, skoro da je neizvodljivo a eto NUJVIL posle samo 8 brzinskih ispita ima prednost od 28.1 sekund ! Recept za takav rezultat je vrhunska vožnja bez puno grešaka, odlična komunikacija sa suvozačem i timom i prolazak po sredini staze sa kontrolisanim proklizavanjem. TIJERI NUJVIL je i na MONTE KARLO RELIJU bio najbrži na ispitima, ali, kada je shvatio da mu je prva pobeda na RULET RELIJU na dohvat ruke, pritisak ga je uveo u grešku. Sada, u ŠVEDSKOJ, mladi Belgijanac je opet u vrlo sličnoj situaciji. Nalazi se na čelu, dosta je pobegao odličnom LATVALI, sa „tojotom jaris WRC“ (28.2 sekund) a od zvaničnog svetskog prvaka Francuza SEBASTIENA OŽIEA beži skoro jedan minut (55.7 sek.). Teško je, posle saznanja da vozite najbrže od pravih doktora relija, sačuvati smirenost i koncentraciju – a imate samo 28 godina ! Ako ima sportske pravde, onda bi se moglo već sada reći da je TIJERI NUJVIL zaslužio da zabeleži prvu pobedu u karijeri na ŠVEDSKOM RELIJU i da postane prvi BELGIJANAC koji će trijumfovati u SKANDINAVIJI. Naravno iza NUJVILA i njegovog suvozača GILSUOLA je briljantan tim HJUNDAI MOTOR SPORTA, koji je minule godine stekao ogromno iskustvo i svom vodećem vozaču bitno pomogao u osvajanju titule VICE PRVAKA SVETA.

Red je svakako istaći i ostale i napomenuti da se RELI VOZI DO CILJA i da se obrti i iznenadjenja mogu dogoditi i u samoj završnici. Posle OSAM brzinskih ispita svi su prevalili  146.88 km brzinskih ispita. U subotu ih očekuje SEDAM ispita i u nedelju TRI, ukupno još 185.6 km. Dakle CILJ je još u daljini….

Za mnoge je možda iznenadjenje tek PETO mesto svetskog šampiona OŽIEA i njegov ne baš mali zaostatak od 55.7 sekundi, ali, valja podsetiti da je OŽIE uvek startovao kao prvi i da je bio u situaciji da prolazi i kroz sneg, jednostavno rečeno čistio je put i na taj način omogućio ostalima da voze bar malo brže. Nekome to izgleda beznačajno, ali, u pitanju su delići sekundi koji zbirom donose razliku. OŽIE je izjavio da ne može brže i da će u subotu biti malo drugačije jer će se u elitnoj klasi startovati po obrnutom redosledu u odnosu na današnji plasman, posle OSAM ispita. No i pored tih otežavajućih okolnosti za svetskog prvaka već sada je vrlo jasno da OŽIE više nije toliko dominantan, kao minule sezone, i da će morati baš puno da se oznoji kako bi odbranio svetski tron.

U pteak je sjajan bio i Finac JARI MATI LATVALA, a nedavne izjave da „tojota jaris“ još nije spremna za vrhunske rezultate su potpuno pali u vodu. Pesimističku prognozu je uoči RELIJA MONTE KARLO izrekao poznati Finac MIKO HIRVONEN.

Estonac OT TANAK, sa „ford fiestom WRC“, takodje može biti veoma zadovoljan jer drži treću poziciju ispred KRIS MIKA, sa „sitroenom C3 WRC“.

Gubitnik na ŠVEDSKOM RELIJU je Finac JUHA HANINEN. On je pred ciljem petog ispita proklizao i udario u drvo sa svojom „tojotom jaris WRC“. Oštećen je hladnjak pa je to bio kraj dana za tog odličnog reli vozača. Očekuje se da će u subotu HANINEN opet biti na stazi, uz korišćenje pravila RELI 2, ali, bez izgleda za dobar plasman.

Potpuno je razočarao ljubimac norveških navijača – MADS OSTBERG. Ostao je na kraju bez zadnjeg spojlera, žalio se da zadnji deo njegove „fieste“ uopšte nema prianjanje i posle sedmog ispita je bio ne poziciji 11.

U kategoriji WRC 2 dominira domaći as, odlični Švedjanin PONTUS TIDEMAND, sa „škodom fabijom R5″ pripremljenom u fabrici, u ŠKODA MOTOR SPORTU.

Generalni poredak posle OSAM brzinskih ispita (od ukupno 1):

1. Nujvil – „hjundai“

2. Latvala – „tojota“ …….+ 28.1 sek.

3. Tanak -„ford“ ……….+ 49.7

4. Mik – „sitroen“ ………+ 51.8

5. Ožie – „ford“ …………..+ 55.7

6. Padon – „hjundai“ ……+ 1.17.8 min.

7. Sordo – „hjundai“ ……..+ 1.40.3

8. Brin – „sitroen“ ………. + 1.54.3

9. Evans – „ford“ ………….+ 3.01.5

10. Lefevr – „sitroen DS3″ ..+ 3.23.6

Izvor: Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 806



Komentari