
Nekadašnji četvorostruki prvak sveta, Finac TOMI MAKINEN, šef reli tima „TOJOTE“, u finišu ŠVEDSKOG RELIJA je rekao svom pulenu LATVALI:
„Ne razmišljaj o automobilu i podešavanju. Samo se fokusiraj na vožnju“.
Plavokosi majstor brzine, skoro 32-godišnji JARI MATI LATVALA je baš to i uradio. Koncentrisao se isključivo na vožnju, na poslednjem i odlučujućem ispitu POWER STAGE, zabeležio pobedu na tom ispitu koji donosi dodatnih PET bodova, ostvario prvu pobedu sa novim timom i preuzeo PRVO MESTO u generalnom plasmanu šampionata 2017. Njegov asistent na mestu suvozača bio je MIKA ANTILA.
LATVALA ima vrlo uspešnu karijeru o kojoj mnogi znaju puno a ono što raduje je da će se taj fantastični majstor relija uskoro, kako mnogi govore, naći i na bračnim ispitima. LATVALA je već duže vreme u romantičnoj i ozbiljnoj vezi sa poznatom finskom lepoticom i televizijskom zvezdom, pet godina mladjom, MAISOM TORPPA.
ŠVEDSKI RELI 2017. doneo je baš pregršt zanimljivih detalja, uzbudjenja ali i potpuno neočekivanog. Kao neka snežna oluja iz švedskih šuma stigla je vest o nerazumljivom kiksu Belgijanca TIJERI NOJVILA, koji je na ceremonijalnom i blic kratkom ispitu u Karlstadu, udario u gume a potom i zaštitnu ogradu da bi potom ostao bez upravljača – I BEZ KOLOSALNE PRILIKE DA PRVI PUT U KARIJERI POBEDI NA TAKO VAŽNOM ZIMSKOM RELIJU !
NOJVIL je posle toga rekao da nije forsirao, ali, mora se reći da je mnoge uverio u svoju nedovoljnu zrelost, bez obzira na najbolju vožnju do tada. Zaista šteta a skoro istu grešku je načinio kada je u MONTE KARLU imao pred sobom takodje istorijski rezultat.
ŠAMPIONAT SVETA 2017. je tek počeo i za NOJVILA ima vremena za ispravke. Uočljivo je posle dva relija da je konkurencija izuzetna i retko vidjena poslednjih godina.
ŠVEDSKI RELI je reklo bi se bio odlično organizovan. Ogroman broj publike, puno snega, nekoliko ceremonijalnih delova i dva puta pravi reli doživljaj – čuvena skakaonica KOLINA MEK REA, gde se ovoga puta letelo kroz vazduh sa dugačkim doskokom na 44 metra !! Naravno, ono što je najvažnije – nije bilo povredjenih bez obzira na više izletanja, prevrtanja i havarije. Posebno se uvažava mudra odluke FIA, kada je reč o bezbednosti, a tu vodeću reč ima legendarna Francuskinja MIŠEL MUTON. Komisija za bezbednost je preporučila organizatorima da otkažu OPASNI brzinac KNON, gde su zabeležene prosečne brzine blizu 140 na sat i maksimalne preko 200 kilometara na sat !!! Svi vozači su naglasili da sa najnovijim pneumaticima i spajkovima automobili imaju bolje PRIANJANJE u zimskim uslovima, nego u drugim prilikama.
O mnogim detaljima se govorilo a skoro niko nije zabeležio da su na ovom ŠVEDSKOM RELIJU učestvovali OTAC i SIN. Poznati Norvežanin, 44-godišnji HENING SOLBERG (stariji brat uspešnijeg reli šampiona sveta PETERA SOLBERGA, i reli kros šampiona sveta) i njegov 20-godišnji sin OSKAR SOLBERG. TATA je imao jedan kiks ali bez povrede, prevrnuo su...ali zato, golobradi OSKAR je završio reli – I TO ISPRED SVOG OCA.
U publici iz mnogih zemalja, skoro je sigurno, našao se i trostruki reli šampion SRBIJE i nosilac ZLATNE KACIGE, poznati veteran VLADICA RABRENOVIĆ, koji će 14. februara proslaviti svoj 54. rodjendan. VLADICA RABRENOVIĆ već godinama živi i radi u STOKHOLMU, a relije je vozio po Švedskoj, Srbiji i mnogim zemljama Evrope.
ŠVEDSKI RELI ima ima svoj HISTORIK deo, veoma zanimljiv i posećen od strane vozača. Preko 40 posada je startovalo na 6 brzinskih ispita. Pobedio je čuveni Švedjanin MATS JONSON (1992. i 93. pobednik ŠVEDSKOG RELIJA, ispred KOLINA MEK REA, odnosno JUHE KANKUNENA). Vozio je „mazdu 323 4WD3″ i bez obzira na svojih 59 godina, bio je više nego ubedljiv. Iza JONSONA se plasirao nama dobro poznati Švedjanin PATRIK SANDEL, sa „ford eskortom MK II“. Da podestimo, PATRIK SANDEL je 2007. godine bio učesnik 13. INTERSPEED RELIJA, u Jagodini. Zauzeo je drugo mesto iza našeg odličnog prvaka VLADANA PETROVIĆA, a ispred svog prijatelja MILOŠA KOMLJENOVIĆA.
Generalni plasman 65. RELIJA ŠVEDSKA 2017:
1. JARI MATI LATVALA – „tojota jaris“
2. OT TANAK – „ford fiesta“ …………. + 29.9 sek.
3. SEBASTIEN OŽIE – „ford fiesta“……+ 59.5
4. DANI SORDO – „hjundai i20 Coupe“ ….+ 2.11.5 min.
5. KREG BRIN – „sitroen C3″……………….+ 2.51.2
6. ELFIN EVANS – „ford fiesta“…………..+ 5.26.6
7. HAJDEN PEDON – „hjundai i20 Copupe“…+ 5.31.2
8. STEFAN LEFEVR – „sitroen DS3″………..+ 7.14.7
9. PONTUS TIDEMAND – „škoda fabija R5″… + 9.11.1
10. TEMU SUNINEN – „ford fiesta R5″…….+ 10.02.9
Izvor: Mojsvetbrzine.rs
sezona je tek pocela. kako onda vec postoji "sampion iz 2017."?
Verovatno greska u tekstu. Nojvil je za sada favorit broj jedan. Mada dva puta gubi Prva mesta. Mozda mu to bude odlucivalo na kraju.
Svaka cast za Toyotu i Latvalu.
Kris Meek nije normalan,covjek nije u stanju da zavrsi vec dva relija,Citroen sigurno ima puno vise potencijala od ovoga sto je prikazano na zadnja dva relija,al nema ko da prenese to na stazu.Razocaran sam voznjama Citroenovih vozaca.
realno gledajuci, svedska i finska i jesu uvek rezervisani za skandinavske vozace. latvala je jedini takav vozac ove sezone koji pri tom ima dosta iskustva. pod uslovom da se ne slupa - pobeda je njegova.
ne ocekujem da ce latvala konkurisati za titulu ... previse sudara (kroz celu karijeru) da bi uspeo u tako necemu. na kraju ce verovatno pasti izmedju neuvillea i ogiera. neuville takodje ima dosta pehova gde ima ili odlican ili bas los dan, nema neke sredine. ono sta krasi ogiera je sto cak i kad ima los dan - on je i dalje u stanju da zavsi u vrhu, sto malo koji drugi vozac moze.
ili mozda se ja samo potajno nadam da ce ogier osvojiti titulu jer sad vozi za ford :)))
Djordje
Svaka cast,skidam kapu,al to je samo jedna dobijena bitka,rat je tek poceo.
Meni je samo bezveze što su počeli da guraju male automobile u rally.
Ranije je to bila klasa Aurisa i Focusa ili Lancera i Octavie (po dmezijama).
Poz
Jedino što su ti mali auti porasli , pa su npr. svi veći od jedne Delte Integrale koja je bila klasični kompakt.
Meni se generalno ne sviđa što takmičarska vozila u bilo kojoj disciplini postaju siluet vozila bez ikakve dodirne tačke sa serijskim vozilima , nema homologacijskih modela , nema ništa...