
Botas najbrži, udes Raikonena na "Katalunji"
Kako prenosi Sport klub, vozač Mercedesa Valteri Botas završio je na vrhu drugi dan drugih predsezonskih testiranja na stazi „Katalunja“, koji je obeležio udes Kimija Raikonena u Ferariju.
Botas je zabeležio najbrže vreme od početka testiranja za novu sezonu – od 1:19.310 minuta, tokom jutra na supermekim pneumaticima, a ispostavilo se da je tim krugom zaslužio čelo poretka.
Njegov timski kolega Luis Hamilton je preuzeo volan Mercedesovog bolida tokom popodneva i za sekundu i četiri desetinke je bio sporiji. Trostrukom svetskom šampionu je to bilo dovoljno za šesto mesto, ali je kompletirao ukupno 79 krugova, devet više od Finca.
Felipe Masa je u Vilijamsu zauzeo drugo mesto, ispred Raikonena, koji je izazvao tek drugu crvenu zastavicu tokom testiranja kada se okrenuo i udario u zaštitnu ogradu u trećoj krivini. Vozač Ferarija je oštetio prednji deo i levu stranu bolida, zbog čega se nije vraćao na stazu.
Na stazi je istaknuta i crvena zastavica kada se vozač Red Bula Maks Ferstapen zaustavio u 12. krivini pri kraju svoje simulacije trke, 20 minuta pre kraja akcije. Uprkos tome, mladi Holanđanin je upisao 102 kruga, što je više od bilo kog drugog vozača, a dan je završio na četvrtom mestu.
Peto vreme imao je Lens Strol u Vilijamsu, koji je imao mirno popodne posle problematičnih prošlonedeljnih testiranja. Iza njega su se našli vozač Renoa Niko Hilkenberg, Serhio Peres u bolidu Fors Indije, vozač ekipe Toro Roso Karlos Sains junior i Roman Grožan, koji brani boje Hasa. Vozač Meklarena Fernando Alonso je dan završio kao 12, između dvojca Zaubera – Paskala Verlajna i Markusa Eriksona. Šveđanin je izazvao treći prekid testiranja, pošto se zaustavio u sedmoj krivini.
Testiranja na stazi „Katalunja“ nastavljaju se u četvrtak, a ovogodišnji šampionat Formule 1 startuje Velikom nagradom Australije 26. marta.
Alonso: Gubimo 30 km/h na svakom pravcu
Vozač Meklarena Fernando Alonso izneo je niz oštrih kritika na račun Hondinog motora, posle još jednog razočaravajućeg dana na predsezonskim testiranjima.
Dvostruki svetski šampion je za motor japanske kompanije rekao da nema ni pouzdanost, ni snagu, a do kraja testiranja su ostala još samo dva dana pred otvaranje sezone 26. marta. Međutim, Španac je istakao da uživa u vožnji bržeg bolida.
„Uveren sam da ćemo ove godine biti konkurentni. Samo ne znam tačno kada“, rekao je Alonso.
Alonso je istakao da je Meklarenova šasija veoma dobra, ali da mu nedostatak snage motora otežava posao u proceni kvaliteta bolida.
„Mislim da gubimo 30 km/h na svakom pravcu. Kada ste toliko sporiji, teško je imati bilo kakav osećaj po pitanju bolida. Sve ostalo je u redu, ali ne znate šta će se desiti kada dostignete normalnu brzinu“, istakao je Alonso.
Meklaren je zapravo bio 26,4km/h sporiji na pravcu od najbržeg vozača na testiranjima u sredu, a to je bio Valteri Botas u Mercedesu. Alonso je imao 12. vreme i bio je više od tri i po sekunde iza Finca.
„Definitivno nam je potreban napredak, moramo da napredujemo. Situacija je daleko od idealne, ali smo mi veliki tim. Potrebna nam je reakcija, da ostanemo ujedinjeni i radimo zajedno“, naglasio je Alonso.
Bulije: Odnosi sa Hondom "teški"
Direktor Meklarena Erik Bulije priznao je da odnosi sa snabdevačem motorima Hondom nisu baš najbolji.
Honda već treću sezonu snabdeva ovaj tim motorima, a polako im izmiče strpljenje, jer Meklaren ima velikih problema i sa novim MCL 32 bolidom.
"Maksimalno smo ih pritisli, ali i oni nas. Ipak, mislim da je to normalno i da je to formula 1, uvek očekujete najbolje. Kada postoji neka greška, očekujete da bude maksimalno istražena", rekao je Bulije.
Ipak, i pored očiglednih problema, Bulije je napomenuo da nemaju nameru da prekinu saradnju sa Hondom.
Izvor: Sportklub.rs