
Samo nekoliko dana pošto nam je iz Folksvagen motorsporta na direktan upit odgovoreno u čemu je “golf GTi TCR” za 2017. bolji od svog prethodnika, Volfsburg je poslao i zvanično saopštenje koje detaljnije predstavlja unapređeni šampionski model.
U 2016, svojoj prvoj trkačkoj sezoni, ovaj automobil osvojio je 17 trka i dva šampionata, a sada je pretrpeo izmene u spoljašnjosti i unutrašnjosti. Kako smo već objavili, trkačka verzija najpopularnijeg VW vozila sada na raspolaganju ima 350 KS i novu aerodinamiku.
“Sa sportskog stanovišta, prva puna sezona “golfa Golf GTI TCR” bila je veliki uspeh. Naši klijenti Leopard rejsing i Likvi moli tim Engstler u prvom pokušaju su osvojili internacionalni i azijski TCR šampionat”, istakao je direktor Folksvagen motorsporta Sven Smets. “Međutim, u auto-sportu nema odmaranja na lovorikama i želimo da nastavimo da našim klijentima nudimo konkurentan auto za sve njihove kampanje širom sveta. Iz tog razloga, sistematski smo dalje razvijali “golf GTI TCR” za sezonu 2017, a u centru pažnje razvoja bila je aerodinamika automobila.”

Kao što je i sa fotografija očigledno, glavne promene spolja pretrpeli su blatobrani, sada s novim profilom i novim ventilacionim otvorima, koji poboljšavaju aerodinamičku efikasnosg Folksvagenovog hečebeka.
“Stroga tehnička pravila, kojima je cilj da osiguraju podnošljive troškove i neizvesna sportska nadmetanja, ne ostavljaju tehničarima mnogo slobode u radu”, objasnio je Eduard Vajdl, šef TCR projekta u Folksvagen motorsportu. “Novom aerodinamikom dodatno smo optimizovali performanse automobila na brzim sekcijama staza, smanjivši otpor i povećavši ukupan aerodinamički potisak.”
“Dodatno, radili smo na mnogim detaljnijim rešenjima zasnovanim na iskustvu stečenom u debitantskoj godini modela. Na primer, optimizovali smo isporuku snage dvolitarskog turbo motora, poboljšali kontrolu nad sekvencijalnim menjačem i integrisali smo moćan električni servoupravljač.”
U isto vreme, tehničari sportskog odeljenja Folksvagena pozabavili su se povećanjem izdržljivosti komponenata izloženih većim opterećenjima.
U TCR kategoriji nisu moguće zamašne tehničke promene, niti ogromni skokovi u performansama. Osnovne karakteristike i parametri definisani su pravilnikom, a godišnji predsezonski test balansa performansi sprovodi sama TCR organizacija. Na njemu se vrše različita merenja i analize, koji kasnije služe kao osnova za upoređenje performansi, aerodinamike, težine i rasporeda masa različitih TCR automobila.
Cilj je “balans performansi” – postizanje što je moguće veće ujednačenosti između različitih modela, što praktično svakom timu daje podjednaku šansu da može da se pojavi kao pobednik. TCR serija i jeste zamišljena tako da o trijumfu i porazu ne odlučuje tehnika, već u prvom redu umešnost vozača.
Među klijentima koji očekuju isporuku nove generacije “golfa GTI TCR” nalazi se Likvi moli tim Engstler, koji će svoje automobile i ove sezone prijaviti u TCR Nemačka (start 28-30. aprila na Ošerslebenu) i TCR Azija (počinje na Sepangu 10-12. marta), pored toga što se već trka u TCR Bliski Istok (završna runda 10. i 11. marta u Bahreinu).
Folksvagenove mušterije nastupaće i u TCR Internacionalnoj seriji, u kojoj je 2016. slavio VW vozač Stefano Komini, zatim u prvoj sezoni Skandinavskog turing prvenstva koja uključuje TCR tehniku, kao i u TCR Italija.
Iz Hanovera su nas još ranije obavestili da su prošle godine prodali 23 “golfa GTI TCR”, a ove sezone planiraju da isporuče daljih 30 primeraka.
Izvor: Serbiaring.com