
Ekipa Ferarija dobila je bonus od 100 miliona dolara zbog toga što je jedini tim koji je u Formuli 1 od samog početka šampionata.
Novac koji je italijanski tim dobio kao bonus za prošlu godinu dvostruko je veći od sume koju je Manor dobio od svoje prve do poslednje sezone u Formuli 1.
Nekadašnji prvi čovek Formule 1 Berni Eklston stao je u odbranu odluke da Ferari dobije toliki bonus samo zbog toga što je toliko dugo ostao u sportu.
Eklston je pre dva meseca napustio čelo sporta koje je držao tokom četiri decenije, a novi vlasnik kompanija „Liberti medija“ najavila je da bi mogla da prestane sa isplatom bonusa na kraju svake sezone. Timovi već godinama dobijaju bonuse na osnovu poretka u konkurenciji konstruktora, s tim što je Ferari praktično svake sezone dobija veću sumu bez obzira na mesto koje osvoji.
„Zbog čega se to uopšte desilo? Veoma je jednostavno. CVC je u to vreme želeo da proda Formulu 1. Želeli smo da se postaramo da pre toga možemo da garantujemo da će svi timovi biti tu. Pogledali smo spisak timova koji mogu da garantuju da će ostati do 2020. godine, mnogi su rekli da će potpisati, što su i uradili, ali su nestali sledeće nedelje. Imamo posvećenost velikih kompanija i zato ih je trebalo nagraditi zbog toga. Timovi su rekli da žele nešto zauzvrat, u pravu su i to se i desilo“, istakao je Eklston.
Upitan da li smatra da bi Ferari napustio sport da nije bonusa, Eklston je istakao da ništa ne traje večno.
„Neko mi je pre neki dan rekao da smo od početka Formule 1 imali više od 70 timova, nisam mogao da poverujem. Ali, sigurno je istina, zbog osobe koja mi je to rekla. Ništa ne traje večno. Ako neko naljuti Ferari, mogli bi da napuste Formuli 1. Verovatno će Mercedes osvojiti još nekoliko titula i onda će možda reći: ‚videli smo to, uradili smo to, idemo“, naglasio je Eklston.
Ovogodišnji šampionat Formule 1 startuje Velikom nagradom Australije na stazi „Albert park“ 26. marta, a moći ćete da ga pratite direktno i ekskluzivno na Sport klubu.
Izvor: Sportklub.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Dosadno je da samo Mercedes pobedjuje, pada nam gledanost, odlaze veliki sponzori...Hm, sta raditi? Vaskrsnimo Ferari!
Evo vam 100 miliona, vi imate najbrojniju publiku plus dva bivsa sampiona sa velikim brojem obozavalaca...
Hm...sto Renaultu nisu dali toliko,vratila se fabricka ekipa prosle godine...
Renault Terminator
Pa upravo zato "....vratila se fabricka ekipa prosle godine...". Fabricka ekipa se vratila, a niko nije primetio ni da su odlazili;) I drugo, sto su odlazili? Upravo zato je dat ovoliki bonus Ferariju - oni nikada nisu odlazili...tako je i objasnjeno u tekstu...
Toma
Renault je uvijek nekako u F1.Ili sa sopstvenim timom ili kao dobavljac motora.Ali nikada mi nece biti jasno sto znaju izaci iz F1 kao fabricki tim a imaju dosta uspjeha,kao da im dosadi i ajmo malo da iskuliramo,prodavacemo motore,Williamsu,Benetonu,Lizijeu,Lotusu,Tirelu,BAR-u,Erouzu,Red Bullu,Toro Rosu pa kad nam se cefne eto nas opet...
Renault T
Pa verovatno zato sto su prihodi od F1 zanemarljivo mali u odnosu na celokupne prihode kompanije Reno, dok prihodi i marketing od F1 igraju verovatno jednu od kljucnih uloga u Ferariju, tako da je za njih jedna od primarnih stvari. A Renou je nesto kao "usputno"....pa verovatno "malo malo pa vagaju"...
toma
BMW beše kratko u formuli, kao proizvođač motora. To je bio spektakl, glavni hit.....eksplozije tih agregata i njihova propast. BMW nije postigao jedan procenat od Renola u F1, a ti se javljaš i kritikuješ.
Pobeže BMW glavom bez obzira.
Upošte je F1 tabu tema za poklonike BMW -ejca.
Pa sad. Mozda se Bimeri plase F1. U globalu im nije lose trkacko odeljenje. F1 posle Sumahera je 0. Tako da im nesto to i nije potrebno. Sto se Reno-a tice, imaju dosta uspeha. Verovatno ce se brzo vratiti na stare staze. Problem F1 su: dosadno trkanje i dominacija 1-og tima. Secam se Meklarena i Ferarija pocetkom 2000-ih. Kakvo je to prasenje bilo izmedju Mike i Sumija.
Oktopod
Kao prvo ne vidim gde sam ja kritikovao Reno. Napisao sam nesto totalno nevezano za moja osecanja po pitanju Renoa u F1. Tj. neke cinjenice i razmisljanje vezano za ono sto je RT napisao u svom drugom postu. O tome sta je bio BMW V10 u prosloj dekadi u F1, bolje da pricaju neki, po tom pitanju obrazovaniji od tebe. I na kraju interesuje me, koj se matrag ti pa javljas. Sta si ti, Reneo lover ili BMW hater? Ili toma hater? Aj sa malo vise stila uleci u disusije drugih, a ne ovako, ko indijanac neki....
toma
Šta znači:
Fabricka ekipa se vratila, a niko nije primetio ni da su odlazili;) I drugo, sto su odlazili?
Hteo si reći da je Reno beznačajna firma u F1 ??
F1 ne pratim od uvođenja "fića" motora (ne gledam direktne prenose). A fabrički tim Renoa će pre ili kasnije biti opet šampion. Po meni za 2 do 3 sezone. I to ponovo sa Alonsom. Povlačili su se zbog finansiskih problema u kompaniji. Sad im ide bolje i opet su tu. Što ne znači da za 5-6 godina opet ne napuste F1.
Nisam ničiji hejter. Jedino ne volim precenjene stvari, počev od olovke pa do aviona ;) Ne mrzim BMW sigurno, ni Mercedes takođe. Mada kod Mercedesa ima teških promašaja, kao sad oni džip-čići i sl.