home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vesti iz Formule 1

9 Jan 2018 - 01:43 Sport Link
nirburgring

Nirburgring želi da se vrati u kalendar u Formule 1

Prema nekim izveštajima ova nemačka staza ima nameru da ponovo ugosti najbrži cirkus.

Nirburgring je još 1951. godine bio domaćin VN Nemačke na konfiguraciji staze koja je bila dugačka 22.8km i koja je kasnije dobila nazov Nordšlajfe. Ipak, od 1984. trke su se održavale na kraćoj konfiguraciji koja je bila nešto malo duža od 5km, ali su od 2007. domaćistvo nad najbržim karavanom Nirburgring delelo sa Hokenhajomom. Zbog finansisjkih problema, organizatori staze morali su da odustanu od odražavanja trka u periodu od 2015. do 2017.

Ipak, staza je sada dobila nove vlasnike a novi šef Mirco Markfort izjavio je kako je primarni cilj da se oni vrate u Formulu 1.

“Mi bi smo jako voleli da se Formula 1 vrati kod nas od 2019. Ipak, ovo će biti moguće samo ako uzmemo sve ekonomske obzire. Možemo da potvrdimo da je bilo razgovora sa čelnim ljudima Formule 1.” kazao je Markfort.

Haas otvoren za dogovor kao što sada imaju Alfa Romeo i Sauber

Američki tim voleo bi da u budućnosti ima saradnju kao što je to bilo slučaj sa švajcarskim timom.

Predsednik Ferrarija Sergio Marchionne duže vreme želeo je da brend Alfa Romea vrati u Formulu 1 a ovo ideju uspeo da realizuje kroz novi dogovor sa Sauberom koji će od 2018. nostiti ime ovog italijanskog proizvođača u svom nazivu. Pored toga u timu iz Hinvila naćiće se i malada nada Ferrarija Charles Leclerc.

Ipak, i drugi Ferrarijev klijent tim Haasa nije demantovao da bi i oni voleli ovakav vid saradnje budućnosti, pa se iz toga pojavila priča da bi Maserati mogao da uđe u Formulu 1.

“Zašto da ne? Uvek smo otvoreni za pregovore. Ako neko dobije određene ideje, videćemo kako i mi možemo da budemo zainteresovani. E sad, druga je stvar realizacija samog projketa.” kazao je šef Haasa Gunther Steiner.

Američli tim se u prve dve godine finanisrao od strane privatnog posla koje je imao vlasnik tima Gene Haas, ali Steiner kaže da svaka nova investicija može biti veoma značajna:

“Mislim da je to naš prioritet, sada je teško doći do novih sponzora. Možete videti kod ostalih timova, čak se i oni muče na tom polju. Za nas, koji smo još manji, onda je još teže.”

Brawn: Prisustvo nezavisnog proizvođača agregata samo bi potvrdilo pravila za 2021.

Jedan od vodećih ljudi Formule 1 kazao je da bi dolazak novog proizvođača motora potvrdilo uspešnost novih propisa vezanih za agregate.

Ross Brawn je zajedno sa svojim timom prezentovao nov set pravila za nove agregate koji je objavljen prošle godine u novembru. Ove pogonske jedinice trebalo bi da sadrže manje hibridne tehnologije i to bez MGU-H elementa, sa standardizovanom elektronikom i povećanjim brojem obrtaja što bi proizvelo i jači zvuk. Ovaj projekat bio bi jeftiniji za proizvodnju i razvoj, pa bi tako trebalo da privuče i nove prizvođače.

“Nova pravila trebalo bi da budu više ekonomična, jeftinija i motori bi imali jači zvuk.” kazao je Ross Brawn. “Ti propisi trebaju da budu i sa ciljem da privuku još neke proizvođače. Mislim da je to veoma važno, jer ako to uspemo da uradimo onda znaćemo da se ceo ovaj naš projekat odvija u pravom smeru. Svaki komad današnjeg agregata košta oko milion funti i to je za sada preskupo. Moramo da smanjimo cene.” izjavio je Brawn.

Sauber: Bilo mi je teško da gledam loše performanse tima

Iako više nije član tima osnivač ove ekipe kazao je da idalje pomono prati sva dešavanja u Formuli 1.

Ovaj Švajcarac se pre dve godine oprostio od aktivnog vođenja tima na trkama Formule 1 a nedavno je ceo svoj tim prodao novim vlasnicima, što ne znači da je prestao da pomno prati sva dešavanja u ekipi. Peter Sauber teško je podneo loš rezultat plavih bolida u tek završenoj sezoni:

“Bolelo je. Zaslužujemo da bar budemo negde na sredini, jer mislim da je to osravrivo.”

Takođe, Peter je ponosan na sva dostignuća koje je ostavrio sa timom još od ulaska u šampionat 1993. godine.

“Za mene bilo je važno da se sklonim iz Formule 1, ali mogu vam reći da nije bilo lako, jer dve godine pre toga bile su izuzetno zahtevne. Preživeti sa švajcarskim timom i to 25 godina u Formuli 1 zvučalo je kao nemoguća misija. Danas, Sauber je četvrti najstariji tim posle Ferrarija, Williamsa i McLarena.” dodao je Švajcarac.

On je takođe prokomentarisao saradnju sa Ferrarijem i Alfa Romeom, kao i da upravio ovaj posao neće izbrisati njegovo ime iz naziva tima.

“Ne verujem u to. Možda se to desi nekome u Italiji, jer brend Alfa Roema označava više pažnje. Zbog toga ne verujem da će Sauber nestati. Za nove vlasnike ovo je dobra saradnja i imali su sreću da Sergio Marchionne izabrao baš njih, jer je on dosta uspešan u automobilskoj industriji.”

Newey objasnio kako i zašto je odbio ponude Ferrarija

Tehnički direktor Red Bulla je tri puta odbio ponudu tima iz Maranela.

Adrian Newey koji je poznat kao jedan od najboljih dizajnera bolida Formule 1 je do sada u svojoj karijeri radio u tri tima: Williams, McLaren i Red Bull. Ipak, pored toga, Ferrari je imao nameru da ga žarko vidi u svojim redovima.

“Tri puta sam bio veoma blizu Maranela.” kazao je Newey za SkySports. “Još na početku moje IndyCar karijere, kada je Ferrari želeo da napravi IndyCar bolid, dobio sam ponudu da se priključim kao glavni dizajner, ali to mi nije zvučalo dobro pa sam je odbio.”

“Onda, sledeća ponuda bila je mnogo ozbiljnija, kada mi je Jean Todt nudio da se priključim kao tehnički direktor još 1996. U tom momentu imao sam ponudu da ostanem u Williamsu ili da se priključim McLarenu ili Ferrariju. Dugo sam razmišljao, ali tada sam započeo porodičan život i odlučio sam da ostanem u Britaniji.” kazao je Newey.

Prema njegovim rečima da je prihvatio ovu ponudu on bi tako na ovaj način blokirao Brawnov dolazak u Maranelo, koji je kasnije u devet sezona osvojio šest konstruktriskih titula. Ali, najatraktivniju ponudu Newey je dobio pre samo nekoliko godina, odnosno 2014. U tim trenucima on je osvojio četvrtu titulu sa Red Bullom u momentima kada se ovaj tim dosta mučio sa Renaultovom pogonskom jedinicom. Ferrari je bio spreman da udvostruči njegovu platu ali u tim momentima bilo je i razgovorima sa Mercedesom.

“U tim trenucima Renault je bio dosta iza Mercedesa. Oni tada nisu bili toliko zainteresovani da ulože novac i odmah srede problem što je bilo malo depresivno i zabrinjavajuće. Bio sam u teškoj situaciji. Nisam želeo da napustim Red Bull jer sam se osećao kao kod kuće i od početka sam bio umešan u sav rad tima sa Christianom Hornerom, koji je ovaj tim podigao na Jaguarovom nasleđu.

“Stvarno nisam želeo da napustim Red Bull ali takođe nisam imao namere da radim u timu koji ima problema sa agregatima. Bila je to teška odluka. Ferrari je izašao sa neverovatnom ponudom, veoma atraktivnom koja mi je prouzrokovala puno nesnih noći, gde sam pokušavao da donesem odluku. Na kraju, osećao sam da je pogrešno da napustim Red Bull.” dodao je Newey.

Mercedes spremio potpuno novu pogonsku jedinicu za 2018.

Odelenje iz Briksforta u novu sezonu ućiće sa novim dizajnom svog motora.

Mercedes od uvođenja V6 agregata dominira Formulom 1, gde je do sada osvojio četiri vozačke i konstrukotorske titule. Ali, prošle sezone nemački tim je po prvi put za glavnog rivala imao vozača iz drugog tima, koji ih je terao da izvlače maksimum iz svojih performansi. Sa druge strane odelenje za motore iz Briksforta već godinama u nazad proizvodi odličan agregat, koji pruža mnogo bolje performanse a za to je najzaslužniji šef tima Andy Cowell.

“Dobili smo ideje kako da smanjimo gubitak u skoro svakoj oblasti pogosnke jedinice. Svaki put kada dizajnirate motor radite fazno ažuriranje koje ste stekli prilikom rada na prošlom modelu. Sada, kada prijavimo konfiguraciju agregata, to znači da smo odardili naš posao i sada možemo sa da učimo o agregatu ali nikakve veće promene nismo u mogućnosti da odradimo.”

“Da bi smo se osigurali, mi smo stekli neku određenu kulturu učenja, tako da sve to možemo da primenimo na sledeću generaciju motora. Tako smo mi izašli sa tonom ideja koje će nam doneti puno malih poboljšanja u najtežim oblastima. To je za nas najznačajnija stvar u raznim procesima frikcije i redukcije, otkrića novih materijala koje su nam otvorila nova polja u pogledu borbe sa pouzdanošću. Ponekad je i za sve nas to iznenađenje.” kazao je Cowell.

Kimi Raikkonen ostao bez trkačkog inženjera

David Greenwood koji je u predhodne tri godine radio sa Fincem napustio je italijanski tim.

Ovaj Britanac koji se Ferrariju pridružio još tokom 2015. izjavio je da tim napušta iz ličnih razloga. Tim iz Maranela još nije objavio ko će naslediti Greenwooda a za to im je ostalo još šest nedelja, jer su krajem februara zakazana već prva testiranja.

Sa druge strane Greenwood možda prihvati ponudu Manora koji se sada takmiči u WEC šampionatu i koji je ušao u najveću LMP1 klasu.

Briatoreu žao što Kubica neće uspeti da se vrati u Formulu 1

Bivši šef Reanulta izjavio je da Poljak više nema šansi za preostalo upražnjeno mesto u Williamsu.

Svi izvori koji blisko prate Roberta Kubicu izjavili su da njihov miljenik trenutno nema šanse da se nađe u Formuli 1 u narednoj sezoni i tako ostvari senzacionalan povratak u najbrži cirkus. Sa druge strane dolaze informacije da je Sergey Sirotkin već potpisao saradnju sa Williamsom i tako stavio tačku na ovu situaciju.

“Veoma mi je žao što Kubica nije uspeo da ubedi Williams.” kazao je Flavio Briatore. “Pričao sam sa Nicom Rosbergom nekoliko puta i znam da su uradili sve što su mogli, ali je Rus imao ogrman budžet. Priča se da je oko 20 miliona dok je Kubicin iznosio negde između 7 i 10 miliona.”

Italijan takođe veruje da bi povratak Poljaka u šampionat imao veliki uticaj na sve fanove:

“Veoma mi je žao zbog njih. Da se Robert vratio u F1 to bi takođe bio veliki uspeh za sport. Čudno je što i to što novi vlasnici nisu pomogli Kubici u njegovoj situaciji.”

Massa: Williamsov novi bolid ima agresivan dizajn

Brazilac je izjavio da je njegov bivši tim spremio nešto potpuno novo za narednu sezonu.

Felipe Massa koji je svoje poslednje četiri godine u Formuli 1 proveo upravo u Williamsu kazao je da će naredni bolid ovoga tima biti potpuno dizajniran od strane novog tehničkog direktora Paddya Lowea.

“Video sam novi bolid u vazdušnom tunelu koji sada ima puno izmena, i mogu reći da izgleda potpuno interesatno. Svi naporno rade. Mislim da ćemo do prve trke u sezoni moći da vidimo sve te promene, ne samo kod Williamsa već i kod drugih timova. Auto izgleda previše agresivno, odnosno drugačije i verujem da mogu da naprave napredak.” kazao je Massa.

Williams prošle sezone nije mogao da se takmiči sa Force Indijom u borbi za četvrto mesto, kao i da se naredne godine očekuje da će Renault i McLaren biti dosta jači.

“Znamo da će se Renault poboljšati. Takođe, istu stvar očekujem i od McLarena. Takođe, videćemo šta vozači mogu da urade ali verujem da ćemo i mi imati konkurentan bolid.” dodao je Brazilac.

Izvor: F1-serbia.com



čitanja : 823



Komentari