home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Rikardo

Vozač Red Bula Danijel Rikardo trijumfovao je na Velikoj nagradi Monaka, šestoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1.

Australijanac je na ulicama Monte Karla došao do druge pobede ove sezone, a sedme u karijeri, pošto je vodio od starta do cilja.

Drugo mesto zauzeo je Sebastijan Fetel u Ferariju, dok se na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao branilac titule Luis Hamilton.

Rikardo je trijumfom u Kneževini kompletirao savršen vikend, pošto je bio najbrži na svim treninzima i kvalifikacijama. Na taj način se na neki način i osvetio za sve ono što se desilo pre dve godine, kada je bio na sigurnom putu do trijumfa, ali ga je greška tima, koji ga je u pogrešnom trenutku pozvao u boks, koštala slavlja.

Put do pobede u Monte Karlu nije bio lak za Rikarda, uprkos tome što je vodio od starta do cilja. Još pre polovine trke je prijavio timu da gubi snagu motora, Fetel mu se primakao, ali je tokom više od 50 krugova uspeo je da se odupre njegovim napadima. Drugo mesto vozača Ferarija nijednog trenutka nije dovedeno u pitanje, kao ni Hamiltonovo treće, ali je on u jednom trenutku imao i šansu da napadne Fetela.

Najbolju trojicu sledio je Kimi Raikonen u Ferariju, ispred vozača Mercedesa Valterija Botasa, Estebana Okona u bolidu Fors Indije i vozača ekipe Toro Roso Pjera Gaslija. Osvajače bodova kompletirali su Niko Hilkenberg u Renou, drugi vozač Red Bula Maks Ferstapen, koji je startovao sa začelja, i Karlos Sains junior.

Veliku nagradu Monaka pored Rikardove dominacije i problema obeležio je incident koji se desio sedam krugova pre kraja. Tada je domaći vozač Šarl Lekler udario Brendona Hartlija u bolidu ekipe Toro Roso po izlasku iz tunela i na stazu je izašlo bezbedno vozilo. Ispostavilo se da je do tada trka već bila rešena, pošto je Fetel posustao u finišu.

U centru pažnje se našao i Ferstapen, koji je posle greške u trećem treningu propustio kvalifikacije, pa je startovao sa začelja. Mladi Holanđanin se probio do osmog mesta i osvojio vredna tri boda. U Kneževini je došao i kraj nizu trka koje je Fernando Alonso završio među osvajačima bodova, pošto se parkirao u prvoj krivini zbog kvara menjača.

Hamilton na čelu generalnog plasmana sada ima 110 bodova, 14 više od Fetela, dok je Rikardo treći sa 72.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Kanade 10. juna.

Tok trke:

Od starta je poveo Rikardo, ispred Fetela, Hamiltona, Raikonena, Botasa i Okona. Na startu je došlo do kontakta između Rikarda i Fetela, ali bez posledica. Ferstapen se u prvih nekoliko krugova probio na 17. mesto, da bi u desetom krugu u probleme upao Strol, koji je zbog toga morao neplanirano u boks. Prethodno je Sirotkin dobio kaznu od deset sekundi jer njegov bolid nije bio spreman na vreme.

Prvi od vodećih vozača u boks je otišao Hamilton, u 12. krugu, i on se na stazu vratio na šestu poziciju, iza Okona. U prvim trenucima je gubio mnogo vremena, ali je uspeo da ga pretekne, a Fetel je po nove pneumatike produžio u 17. krugu. Kada su i Rikardo, Raikonen i Botas otišli u boks, poredak je bio kao posle starta, a razlika između vodećeg dvojca bila je nešto manja od dve sekunde.

Rikardo je u 28. krugu počeo da gubi snagu motora, iz tima su mu poručili da samo ostane fokusiran i uspeo je da se odbrani. Na pitanje da li će se situacija poboljšati, usledio je negativan odgovor, ali je uspeo da pobegne Fetelu, kojeg je sustigao Hamilton. Britanac je zbog problema sa gumama posustao u toj borbi, a u međuvremenu je Ferstapen otišao u boks i vratio se na deseto mesto.

Trka je u 53. krugu bila gotova za Alonsa, koji se parkirao u prvoj krivini zbog kvara menjača u trenutku kada se sa Gaslijem borio za sedmo mesto. Ferstapen je najveći okršaj imao sa Sainsom, obojica su u tom duelu ‚sekli‘ krivine, ali nisu kažnjeni. Sedam krugova pre kraja, Lekler je udario u Hartlija na najbržem delu staze, izašlo je bezbednosno vozilo, a do cilja nije bilo nikakvih promena.

Izvor: Sportklub.rs

Rikardo: Konačno osećam iskupljenje

Australijski automobilista Danijel Rikardo rekao je da je u jednom trenutku pomislio da će mu pobeda na Velikoj nagradi Monaka izmaći, ali da je presrećan što nije.

Vozač Red Bula je prvi put trijumfovao na ulicama Monte Karla, pošto je vodio od starta do cilja, ali je tokom većeg dela trke imao problem sa snagom motora.

Na taj način, Rikardo je dočekao osvetu za to što mu je pre dve godine zbog greške tima, koji ga je u pogrešnom trenutku pozvao u boks, izmakla pobeda. I to je učinio u velikom stilu, pošto je bio najbrži na svim treninzima i kvalifikacijama, nekoliko puta je postavljao rekord staze, a na kraju je i trijumfovao.

„Mislim da mogu da pokažem više emocija nego u subotu. Dve godine se ovo stvaralo, konačno osećam iskupljenje. Imali smo probleme, mnogo toga sa čime smo morali da se izborimo i još pre polovine trke sam osetio gubitak snage i pomislio da je trka izgubljena. Došli smo do cilja koristeći šest brzina, ali uspeli smo i oduševljeni smo. Sumnje su došle na polovini trke, ali pobedili smo u Monaku i osećaj je sjajan“, istakao je Rikardo.

Drugo mesto na šestoj trci sezone osvojio je Sebastijan Fetel u Ferariju, dok je treći bio branilac titule Luis Hamilton.

Izvor: Sportklub.rs

Alonso: Najdosadnija trka ikada; Hamilton: Samo kružili

U nedelju je u Monte Karlu održana Velika nagrada Monaka, pobedio je vozač Red Bula Danijel Rikardo, ali je trka prema opštem utisku bila prilično nezanimljiva.

"Samo smo kružili posle šestog kruga, bukvalno smo kružili. Tako da trke kao da nije ni bilo. Ako vam je bilo uzbudljivo to da gledate, nije problem", rekao je šampion Formule 1 Luis Hamilton, koji je u bolidu Mercedesa trku završio na trećem mestu.

Istog mišljenja je bio vozač Meklarena Fernando Alonso, koji je odustao u 52. krugu zbog kvara menjača.

"Ekstremno dosadno. Ovo je verovatno najdosadnija trka ikada", rekao je Alonso posle trke.

Preticanja na ulicama Monte Karla nije bilo puno ni ranijih godina, ali je ove takva situacija bila još izraženija, jer su bolidi imali Pirelijeve hipermeke i ultrameke gume, pa se vozilo sporije.

Ekipe su zato čuvale gume, nisu se opredeljivale za više od jednog pit-stopa, a reči koje je Hamilton rekao u mikrofon BBC dovoljno govore.

"Najdužih 78 krugova ikada. Super neuzbudljiva za sve. Kada se završila pomislio sam - hvala Bogu".

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 505



Komentari