home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
McLaren X2

Pre tri godine, McLaren je predstavio MP4-X koncept, verziju nečega na šta bi Formula 1 bolid mogao da liči u budućnosti.

Sada tri godine kasnije, ovaj dizajn dobija novi pristup i predstavljen je u formi novog X2 automobila. Bez ikakve veze sa istoimenim krosover terencem kompanije BMW, McLaren X2 poseduje potpuno zatvoren kokpit i točkove, dva najprepoznatljivija segmenta celokupnog F1 dizajna. Rezultat predstavlja daleko aerodinamičniju karoseriju, koja bi takođe, daleko bolje štitila svog vozača, kako od krhotina koje proleću, tako i svih koje nastaju u isto vreme.

McLaren X2

Sa X2, kompanija iz Vokinga, osmislila je i inovativni sistem vraćanja energije nastale od kočionog sistema i motorne toplote, ali i sistem punjenja direktno sa staze. Za sada samo teoretski, ova mašina, integriše i ultra tanke baterije u svojoj strukturi, zajedno sa solarnim panelima ugrađenim u karoseriju. Ovaj bolid poseduje još ekstremnije aerodinamične komponente, sa silom potiska koja se pretvara u plazmu buduće energetske regeneracije.

McLaren X2

Čak i sa zatvorenim kokpitom, ovaj McLaren X2 bolid budućnosti, može prenositi vozačeve moždane talase do kontrolnog centra esencijalnim intuitivnim funckijama, prevedenim od strane holografskog displeja i kontrole pokreta. Bolid takođe može pratiti vozačeve nivoe umora i hidracije, kao i stanje pneumatika i ostale parametre, koji zajedno kreiraju daleko napredniji elektronski eko sistem. Celokupna mašinerija imaće mogućnost implementacije memorijskih materijala koji će moći da se vrate na svoje mesto i u gotovo prvobitnu formu, čak i nakon sudara. Ovaj bolid dolazi u prepoznatljivoj Papaya Orange boji ovog tima i usvojiće dosta toga iz njegove zavidne prošlosti.

Naučna fantastika? Najverovatnije, ali je svakako bitno videti šta jedan od tehnološki najnaprednijih timova na svetu može ponuditi kao rešenje budućeg grad-prix takmičenja, a možda čak, samo možda, sisteme koji mogu biti primenjeni i na ulično legalnim modelima. Sa druge strane, nikako ne treba zaboraviti da je dobar deo ovih tehnologija već u razvojnoj ili istraživačkoj fazi, tako da ih ne možemo ni potpuno odbaciti.

Izvor: Autoexclusive.rs



čitanja : 647



Komentari