home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford Mustang

Novi “ford mustang” namenjen takmičenju u Australijskom prvenstvu superautomobila 2019. izvezao je svoje prve test krugove na trkalištu Kvinslend.

Kako tehnički propisi šampionata nalažu, u pitanju je siluetni automobil, izrađen uz podršku Fordovog performantnog odeljenja, Forda Australija i Ford azijsko-pacifičkog dizajn studija.

“Mustang” je već sad obezbedio status istorijskog automobila, jer će biti prvi kupe u savremenoj epohi Superautomobila i prvi model s dvoja vrata na australijskoj turing sceni posle perioda dužeg od dve decenije. Takođe, on predvodi i povratak Forda u najvažniju australijsku seriju u statusu proizvođača, pošto “plavi oval” u proteklim sezonama tu nije imao bilo kakav značajan tehnički i sportski angažman.

Ford Mustang

Prve probne krugove u “mustangu” izvezli su piloti DJR tima Penske Skot MekLoflin i Fabijan Kultard. Novi automobil je bez ikakvog spoticanja prošao kroz sve faze obimnog test programa, a druga sesija biće održana na Filip Ajlendu. U suštini, sve su to pripreme za aerodinamički homologacioni test, koji ovom modelu sleduje u decembru, kada će voziti zajedno s budućim konkurentima “nisan altimom” i “holden komodorom”.

Zvanični zahtev za homologaciju podneće DJR tim Penske, a dosad je tu ulogu obavljao Tikford rejsing kao nekadašnji Fordov fabrički tim. Bez obzira na tu promenu, obe postave uključene su u razvoj “mustang” superautomobila.

Direktor DJR tima Penske Rajan Stori ocenio je da je prvi izlazak “mustanga” na stazu važan kamen međaš u već dugoj kampanji uvođenja novog modela u Superautomobile: “Na ovom projektu radimo od novembra prošle godine i ovo je priznanje svima koji su bili uključeni. Početak ohrabruje, auto izgleda fantastično, oba vozača tvrde da mnogo obećava i prezadovoljni smo kako je sve prošlo.”

Šef aerodinamike u Fordovom performantnom odeljenju, Sriram Pakam, došao je na prvi test iz Sjedinjenih Država. Istakavši da je uvek poseban trenutak kada se model koji je dotle postojao samo u nacrtima i projektu pojavi na stazi, on je dodao: “Ovo je značajan automobil za Ford, što se vidi i u resursima koje smo odvojili za ovaj projekat, kako bismo izradili najbolji mogući automobil u okviru tehničkih pravila Superautomobila. Prvi znaci su pozitivni i test program ćemo nastaviti u nedeljama koje dolaze.”

Komentar je imao i menadžer Tikford rejsinga, Tim Edvards: “Još smo u ranoj fazi, ali se kockice odlično uklapaju. Ime “mustang” odlično zvuči kod navijača i znamo da neće biti dovoljno da ovaj auto samo kruži pistom. Jedan “mustang” mora da cilja pobede u trkama, šampionate i, naravno, Bathurst. Svi angažovani neumorno rade da se to i dogodi, ovo je veliki timski trud.”

Trenutni lider u Superautomobilima, Skot Mekloflin, proveo je nekoliko sati za volanom “mustanga” na Kvinslendu i izneo je prve utiske: “Pre svega, auto izgleda sjajno i ovo je odličan početak. On radi sve što smo mogli da očekujemo od potpuno novog trkačkog automobila, a balans deluje prilično sličan onom koji imamo u našem sadašnjem trkačkom paketu. Posle prve vožnje, osećam ogromno uzbuđenje i jedva čekam da sezona 2019. počne.”

Njegov kolega Kultard uzbuđen je sopstvenom ulogom u povratku čuvenog imena na piste u Australiji: “Teško da ijedan auto može da bude veća legenda od “mustanga” zato je poseban osećaj što se nalazim u timu koji ovaj auto uvodi u Superautomobile i turing trke u Australiji.”

 Testirani prvi “mustang” superautomobil zapravo je izrađen na rezervnoj Penske šasiji, koja je nepune dve sezone provela u obličju odlazećeg “ford falkona”.

Njegovo prvo pojavljivanje na stazi izazvalo je pomešane reakcije. Šasije u superautomobilima izrađene su po tehničkom pravilniku i trkački modeli nemaju veze sa serijskim proizvodom, osim po imenu, znaku brenda i svetlosnim grupama. Zato one po potrebi mogu da posluže kao osnova i za kupe (“mustang”) i za limuzinu (“falkon”).

Takav pristup izmenio je proporcije takmičarskog “mustanga” – on je u suštini standardizovana šasija prekrivena panelima koji treba da ga pretvore u poznati mišićavi automobil. Na meti poštovalaca brenda i modela naročito su se našli linija krova, značajno viša nego na serijskom modelu, ogromno zadnje krilo i nezgrapni zadnji blatobrani, pa je nova kreacija na društvenim mrežama već dobila podrugljivi naziv “fordenštajn”.

U šampionatu Superautomobila 2019. “mustange” će prijavljivati tri tima: DJR Penske, Tikford rejsing i 23Red rejsing.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 876



Komentari