
Sve je pripremljeno za neobično važno finale SVETSKOG RELI ŠAMPIONATA 2018. koji će se okončati u nedelju, 18.novembra 2018.
Negde pred svitanje, u nedelju po našem vremenu (razlika je + 9 sati), u zaista dalekoj Australiji a u istočnom delu tog kontinenta u blizini Brizbejna, završiće se i 24. brzinski ispit (POWER STAGE). Već uskoro počinje uvodni test SHAKEDOWN, u četvrtak ujutru po lokalnom satu a onda u petak kreće završnica SIGURNO JEDNOG OD NAJUZBUDLJIVIJIH ŠAMPIONATA svetske reli serije WRC.
Svi ispiti su planirani na šljunkovitim, zemljanim putevima. Meteorolozi za prvi dan najavljuju toplo vreme a sledećeg dana možda i kišu, pa sve to čini ovo finale težim i neizvesnijim, reli koji će kao i uvek zahtevati idealan izbor pneumatika, brzu ali i mudru vožnju, dobru saradnju vozača i suvozača, izbegvanje oštrog kamenja koje dovodi do bušenja guma i naravno SREĆA.
U petak se vozi na 8 brzinaca, svi su relativno kratki, prva tri se održavaju po dva puta a onda slede dva mini dogadjaja, po 1.27 km.
U subotu sledi slična stvar. Prva četiri ispita se ponavljaju a onda dolaze dva mini testa, ukupno 10 brzinaca (zbirno 18 sa onima od petka).
U nedelju je planirano održavanje tri uspita, opet sa ponavljanjem a poslednji 24. je POWER STAGE, koji kao što znate donosi prvoj petorici dodatne bodove (5,4,3,2 i 1).
Sve će se dakle ZVANIČNO znati u nedelju rano ujtru po našem vremenu a MOŽDA će se NOVI PRVAK SVETA KOD VOZAČA i POBEDNIK MEDJU KONSTRUKTORIMA, naslutiti i ranije, to zavisi od SREĆE i SIGURNOSTI trojice asova koji konkurišu za laskavu titulu, 34. godišnjeg SEBASTIENA OŽIE (FORD), 30. godišnjeg TIJERI NOJVILA (HJUNDAI) i 31. godišnjeg OT TANAKA (TOJOTA).
OŽIE je uoči AUSTRALIJE na prvom mestu sa 204 boda, tri boda manje, 201, ima NOJVIL dok TANAK ima 181 i zaostaje za liderom 23 boda.
RELI KENNARDS HIRE AUSTRALIA 2018. otvara SEBASTIEN OŽIE , biće takozvani „čistač“ na makadamskoj stazi i to automatski pruža šansu za bolji plasman NOJVILU i TANAKU a i ostalima. Ujednačenost najboljih vozača sveta je toliko izražena da i najsitnije stvari donose manje sekundi i bolje vreme. Već ste se svi uverili da ima puno primera kada dvojica vozača završavaju ispite u POTPUNO ISTOM VREMENU, pa onda ne čudi da „hiljadu“ elemenata mogu doneti trijumf.
SEBASTIJEN OŽIE (“ ford fiesta WRC“) je tim povodom završnice šampionata rekao:
„Pritisak je sada na našim rivalima, da poprave deficit. Svesni smo da otvaranje puta neće biti lak zadatak, ali sve se može dogoditi i spremni smo za izazove. Svi proizvodjači su imali uspone i padove, ali, moramo sve staviti iza nas i usredsrediti se na savršen vikend“.
ESAPEKA LAPI („tojota jaris WRC“) je naglasio:
„Sve ću dati. Imam i dalje matematičku šansu u prvenstvu vozača i iako sve nije u mojim rukama nastaviću da forsiram – NE ODUSTAJEM“
U konkurenciji konstruktora TOJOTA (Latvala, Tanak, Lapi) ima lepu prednost na prvom mestu, sa 331. bodom. Prati je HJUNDAI (Nojvil, Mikelsen, Padon na ovom reliju ), sa 319, dok je FORD (Ožie, Evans, Suninen) treći sa 306 bodova. Sigurno znate da se plasman u konkurenciji konstruktora odredjuje na osnovu zbira bodova DVOJICE vozača u TIMU, pa će tako učinak svakog člana fabričke trojke TOJOTE, HJUNDAIA i FORDA bitno uticati na izgled generalnog plasmana.
Izvor: Mojsvetbrzine.rs