home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Skot Mekloflin

Novozelanđanin Skot Mekloflin osvojio je svoj prvi naslov u Australijskom šampionatu Superautomobila na drugoj trci Njukasl 500, na istom mestu gde mu je titula 2017. zamalo izmakla.

Vozač DJR Penske “forda” ušao je u poslednji nastup sezone s prednošću od 53 poena u odnosu na jedinog konkurenta Šejna van Gisbergena u “holden komodoru” zvaničnog Red bul holden rejsing tima.

Za finalnu trku Mekloflin se kvalifikovao kao drugi, pol-poziciju je imao pilot Erebus “holdena” Dejvid Rejnolds, a Van Gisbergen je startovao treći. Čelna trojka vozila je u ovoj formaciji do 20. kruga i prve ture pitstopova, posle koje je efektivno vođstvo preuzeo Mekloflin ispred kolone “holdena” u kojoj su bili Rejnolds, Džejmi Vinkap, Džejms Kortni i Van Gisbergen, tek na petom mestu.

Van Gisbergen je narednih 26 krugova proveo zaglavljen iza Kortnijevog “komodora” i, do vremena za drugu rundu odlazaka u boks, Mekloflin mu je bežao 13 sekundi. Red bul trkač danas nije imao tempo da učini nešto više i ugrozi budućeg šampiona. Ispostavilo se da vremenska kazna od 25 sekundi, izrečena Van Gisbergenu zbog subotnjeg prekršaja počinjenog tokom dolivanja goriva, nije uticala na rasplet prvenstva Superautomobila.

U završnici poslednje, 31. trke sezone 2018, Mekloflin je držao vođstvo s prednošću od jedne sekunde, ali je odlučio da bude konzervativan. Umesto da se sa Rejnoldsom bori za pobedu, on je pet krugova pre kraja propustio suparnika i zadovoljio se drugom pozicijom na cilju, dovoljnom za najvažniju krunu u australijskom automobilskom sportu.

Iza Rejnoldsa i Mekloflina (+4.6807), kroz cilj su prošle Red bul Holden timske kolege Vinkap (+17.1588) i Van Gisbergen (+42.8390), petu poziciju izborio je Kortni u WAU “holdenu”, a Andre Hajmgartner je kao najbolji trkač “nisana” dovezao svoju “altimu” do pozicije šest.

Model “ford falkon” ispraćen je u trkačku penziju ovenčan poslednjom, sedamnaestom titulom u Superautomobilima. Dogodine će ga na trkačkoj dužnosti odmeniti “mustang”.

U prvoj šampionskoj izjavi, Mekloflin se podsetio Njukasla 2017, kada je delovalo kao da već ima jednu ruku na šampionskom peharu, ali je ipak ostao bez njega: “Ovo je takvo olakšanje! Prošle godine smo dobili ogroman šut u jaja osećam da smo se cele godine spremali da se vratimo u Njukasl i to negativno iskustvo pretvorimo u pozitivno. Ponosan sam na ono što sam postigao, i to zbog svih u timu. Ovo mi znači sve, nikada nisam sanjao o tome da postanem vozač Formule 1, sanjao sam o svom imenu na ovom peharu i sada sam to izveo.”

 “Svi su se mnogo trudili”, dodao je 25-godišnji Novozelanđanin. “Mora se odati priznanje Šejnu (Van Gisbergenu). Žestoko smo se trkali cele godine, bila je to paklena bitka. Na 30 krugova pre kraja pomislio sam da bi to moglo biti to. Bilo je to 30 najdužih krugova u mom životu.”

 “Ovo je dirljiv dan za mene i moju porodicu. Pre nego što mi je baka umrla, obećao sam joj da ću osvojiti titulu i obećanje sam ispunio. Cele godine smo bili pod pritiskom i prokleto sam ponosan što se sve ovako završilo, ogroman teret mi je pao s leđa. Na šampionskom peharu su neka zadivljujuća imena, neverovatno je što je sada i moje tu. Ovo je nadrealan trenutak, osvojio sam prvu titulu u Superautomobilima za DJR tim Penske!”

Na globalnoj sceni, Tim Penske je 2018. osvojio Indi 500, Naskar kup, trku Brikjard 400, sada i vozačko prvenstvo Superautomobila. I sam veliki Rodžer Penske godinu je opisao kao “verovatno najveću svih vremena”.

U konačnom poretku australijske serije, Mekloflin je šampion sa 3944 boda, sezonsko srebro i bronza pripali su vozačima Red Bul Holden rejsing tima, Van Gisbergenu (3873 poena) i Džejmiju Vinkapu (3433).

U konkurenciji timova, prvak je Red bul Holden ispred ekipe DJR Penske i Tikford rejsinga.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 531



Komentari