
DRS ostaje, uvodi se aktivacija dodatnih 30 KS, odnos težine i snage 1,6 kg:1 KS
DTM automobili generacije 2019. biće najmoćniji u 32-godišnjoj istoriji serije. Za to je zaslužan prelazak na nova tehnička pravila Klase 1, u prvom redu uvođenje savremenog četvorocilindarskog dvolitarskog turboprehranjivanog motora sa direktnim ubrizgavanjem, koji treba da oslobađa oko 600 KS, a sasvim izvesno će snaga biti i veća.
Osim što planira dodatno smanjenje aerodinamičkog potiska, organizator serije uvodi u igru još nekoliko faktora koji će povećati maksimalne brzine, i, kako se navodi, doprineti sportskom spektaklu.
Iako je bilo utemeljenih drugačijih najava, DTM će zadržati famozni sistem za redukciju otpora vazduha (DRS). On će biti primenjen na novom, širem zadnjem krilu koje sadrži jedan umesto dva elementa, kako je bilo 2018. Takvo krilo, sa jednim elementom, već se koristi u Japanskom Super GT šampionatu, s kojim DTM unificira svoj tehnički pravilnik.
DRS će ubuduće moći da se aktivira kada vozač pratilac bude u zoni od tri sekunde u odnosu na auto koji sledi. Dosad je za aktivaciju bilo potrebno rastojanje od jedne sekunde.
Još jedna novina u 2019: u poslednjih pet krugova svake trke, svaki vozač može da aktivira DRS, bez obzira na to koliko zaostaje za konkurentom. Organizator je time želeo da poboljša i intenzivira akciju i olakša preticanja u finišu DTM sprintova.
DTM ove sezone premijerno uvodi i “push to pass” sistem (primenjuje ga Indikar), kome je takođe cilj da olakša preticanja. Prvi put u istoriji serije vozači će na raspolaganju imati dodatnih 30 KS tako što će pritiskom na dugme, a posredstvom restriktora protoka goriva, nakratko moći da obogate mešavinu, jer će u motor biti ubrizgana dodatna količina benzina.
PTP sistem moći će da se aktivira 12 puta u svakoj trci.
Automobili nemačke premijum turing serije postaju i značajno lakši. Obavezna minimalna težina za novu generaciju DTM tehnike silazi ispod 1000 kilograma. Bez vozača i goriva, ona iznosi samo 981 kg, što je za 50 kg manje od prošle godine važećeg minimuma od 1031 kg.
Svi pobrojani faktori učiniće DTM automobile specifikacije 2019. najmoćnijim u istoriji serije. Porast snage i smanjenje težine promenili su odnos ovih parametara i rezultat je proboj granice od 2 kilograma za 1 KS, odnosno nova proporcija od 1,6 kilograma na 1 KS.
Kada se tome dodaju alatke za pomoć pri preticanju – DRS i PTP – očekuje se da će DTM sprave nove generacije moći da dostignu brzine veće od 300 km/na najbržim sekcijama staza u kalendaru, kakva je na primer Parabolika na Hokenhajmringu.
Dodatno, DTM automobili Klase 1 imaće veće otvore za vazduh na prednjem kraju, kao i veće otvore za izvod vazduha na haubi, što će doprineti njihovom agresivnijem izgledu.
Povećane potrebe za rashlađivanjem agregata vizuelno će izmeniti frontalnu stranu automobila, s koje nestaje žuta “registarska tablica” sa logom Nemačke pošte. Reklama jednog od tradicionalnih partnera šampionata seli se na bočne pozicije ispod farova.
Promena se zapaža i na bokovima. Dok su u igri bili V8 motori, izduvne cevi završavale su na obema bočnim stranama automobila, u zoni vrata (za svaki red cilindara po jedna grana). Redni četvorocilindraš zahteva drugačiju arhitekturu izduva i ubuduće će postojati samo jedna izduvna cev, smeštena sa suvozačke strane i pomerena malo napred u odnosu na prethodni položaj.
Izvor: Serbiaring.com