home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Rozberg

Bivši F1 šampion Niko Rozberg smatra da će DTM, ako i dalje namerava da se oslanja na učešće proizvođača, u idućoj deceniji morati da pređe na električni pogon kako bi opstao.

Nemačka premijum turing serija ove sezone je sa V8 atmosferskih prešla na dvolitarske četvorocilindarske turboprehranjivane agregate. Oni su energetski efikasniji, relevantniji za auto-industriju i podudaraju se s onima koje koristi partnerski japanski Super GT šampionat.

Konstrukcijski, novoj generaciji motora lako može da se pridoda i hibridni element, što DTM direktor Gerhard Berger najavljuje kao plan za 2021. ili 2022. godinu.

Rozberg je ozbiljno angažovan u svetu električnog trkanja i jedan je od deoničara Formule E. On veruje da DTM mora da bude spreman da preduzme i dodatne korake ako mu je namera da ostane privlačan proizvođačima, jer oni vrlo intenzivno razvijaju električna vozila.

“Jednog dana, kada svi proizvođači budu prodavali električne automobile, i DTM mora da bude električna serija, to je sigurno,” kazao je Rozberg za Motorsport. com.

“Videćemo hoće li se to dogoditi za sedam godina, ili možda već za četiri godine, ali to definitivno treba pratiti.”

Postojala bi i alternativa – DTM bi mogao da se pozicionira kao serija koja ciljano i u potpunosti izbegava hibride ili elektropogon kako bi ostala privlačna poklonicima tradicionalnog auto-sporta.

Takva strategija ne bi bila neostvarljiva, priznaje Rozberg, ali samo ako šampionat ne zavisi u tolikoj meri od podrške proizvođača kao DTM.

“To bi moglo da uspe, jer svi još vole buku, pogotovu ako električna mobilnost znači da vožnja bude isključivo tiha. Svakako biste mogli da organizujete trkačku seriju u kojoj još ima zvuka. Problem je što proizvođači neće slediti taj put”, istakao je F1 prvak iz 2016.

Oba DTM proizvođača, Audi i BMW, angažovana su i u Formuli E, i to sa zvaničnim timovima. Jednako tako, oba nemačka giganta imaju i programe u “klasičnom” automobilskom sportu.

Audijev fabrički program obuhvata Formulu E i DTM (sve ostalo je klijentsko trkanje), jer u Ingolštatu veruju da savremena interpretacija konvencionalne SUS tehnologije motora i dalje ima svoje mesto u trkačkom svetu.

Još kada je najavljivao kampanje program Audija za 2019, šef sportskog odelljenja kuće Diter Gass otvoreno je kazao: “Audi će u doglednoj budućnosti prodavati više automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem nego onih sa električnim pogonom. I zato trkačka serija sa savremenim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem definitivno ima smisla.”

BMW ispunjava tri fabrička programa: Formulu E kao električni i dva klasična, DTM i onaj u Svetskom endurans šampionatu u GT kategoriji sa modelom “M8”. Ipak, Bavarci su nedavno najavili gašenje WEC kampanje, i to posle samo jedne sezone.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 761



Komentari