
Subota je počela sjajno za severnog Irca KRIS MIKA i njegovu „tojotu“ sa brojem PET. Na ispitu broj 9, bio je najbolji medju elitom, za 3 sekunde ispred LATVALE, za 4,6 brži od OŽIEA, za 5,7 od NEVILA…za 9 sekundi hitriji od TANAKA…
KRIS MIK svojim agresivnim stilom neodoljivo podseća na svog briljantnog učitelja KOLINA MEK REA…jednostavno, postoje ljudi koji pored očevidnog znanja imaju i retku HRABROST…..i ako dozvolite, bar nama su pristigli utisci, pomislili smo na jednog našeg hrabrog i brzog majstora relija…..a to je poznati Beogradjanin TODOR TOŠA STAMENKOVIĆ, koji nikada nije uspeo da taktizira, već je na takmičenjima od prvog brzinca vozio „punim plućima“, dok se njegovim suvozačima kosa dizala na glavi…
KRIS MIK je u prvom subotnjem krugu bio odličan, uspeo je da sačuva MESTO NA PODIJUMU, a posle ispita broj 10 je u cilju izgovorio:
„Uživao sam….a prošle godine sam posle ovog brzinskog ispita bio na putu za bolnicu“ . MIK je podsetimo na prošlogodišnjem RELIJU PORTUGAL, doživeo tešku havariju. Bio je u „sitroenu C3 WRC“ kada je u punoj brzini auto odskočio, poleteo u vazduh, aterirao i onda se potpuno smrskao. Pravi i homologirani zaštitni kavez „rol-bar“ je opet spasao posadu…
Ispit broj 10 je bio deprimirajući za odličnog vozača „vw polo GTI R5“, Norvežanina KRISTIANA VEIBIA, pošto mu je automobil zahvatila vatra. Isto se desilo i na ispitu boj 6, kada su vatrogasci gasili požar na kolima Portugalca PEDRA MIRELESA, takodje u vozilu „polo R5“.

Posle prvog kruga RELIJA PORTUGAL 2019, posle ispita 8,9 i 10, poredak u generalnom plasmanu je ostao isti…..a JARI MATI LATVALA je smanjio zaostatak za tinmskim kolegom i liderom, OT TANAKOM, na samo 5,1 sekundu..
Vozilo se po propisno prašnjavim putevima pa je ESAPEKA LAPI u šali rekao kako će sledeće godine, kao već iskusan, voziti DAKAR RELI.
Ponavljanje prvog kruga od tri ispita, opet prikazuje dominaciju TOJOTE. Ispit broj 11 dobijaju TANAK i MIK, na sledećem brzincu pobedjuje NEVIL, a ono što je krakteristično za tu deonicu je tehnički problem za „tojotu“ broj 10 i za JARI MATI LATVALU. Izgubio je previše vremena i sa drugog mesta u generalnom pada na petu poziciju sa + 1.05.2 minuta…
Usledio je po drugi put najduži ispit relija, od 37,6 kilometra..
Bio je opet malerozan za JARI MATI LATVALU, stao je i verovatno odustao….Poslednji ispit drugog dana je dobio NEVIL, ispred KRIS MIKA. Njih dvojica sada jure drugo mesto na reliju, jer iskusni i za sada pametni TANAK ne reskira previše…ispit je završio kao SEDMI, ali, najbitnije je da je sačuvao poziciju LIDERA sa 4,3 sekunde prednosti nad KRIS MIKOM…i trećepozicioniranim NEVILOM (+ 9.2 sekunde)…četvrti je OŽIE u generalnom + 21 sekunda).

Za kraj ovosubotnje priče potrebno je napomenuti da je ŠKODA predstavila svoj zaista izvanredan model, „ŠKODU FABIU R5 EVO“. Radi se o vozilu koje je po svemu sudeći najpopularnije medju mladim reli vozačima širom EVROPE (na ovom reliju medju 59 posada na prvom ispitu, bilo je čak 15 u „škodama fabiama“, 14 u „pežoima 208“ a potom svi ostali sa mnogo manje zastupljenim brendovima ). Pomenutu „EVO ŠKODU FABIU R52, naravno niko ne može da dobije, odnosno da kupi, zadovoljstvo da je voze imaju isključivo fabrički vozač, a to su JAN KOPECKI i mali KALE ROVANPERA. Do sada je na RELIJU PORTUGAL bio bolji KALE ROVANPERA, dok je legendarni KOPECKI imao peh, kada mu se u punoj brzini otvorila hauba. Eto, i to se dogadja sa fabrički skrojenim reli monstrumima….inače „obična“, RELI ŠKODA FABIA R5 može da se naruči za samo oko 200.000 evra, a na to naravno valja računati trošak za rezervne felne, gume, i za mnogo, mnogo toga…..RELI je ubedljivo najskuplja disciplina automobilskog sporta.
VODAFONE RELI PORTUGAL 2019 se završava u nedelju sa 5 ispita, a mi vas podsećamo da se u generalnom poretku RELI ŠAMPIONATA SVETA, pre odlaska na ovo takmičenje, nalazio na prvom mestu OŽIE sa 122 boda, ispred TANAKA sa 112 i NEVILA sa 110…
Izvor: Mojsvetbrzine.rs