
Četvorostruki reli vicešampion sveta Tjeri Nevil gostuje na predstojećoj rundi TCR Nemačka na Nirburgringu u VIP “hjundaiju i30 N TCR” koji priprema Hjundai tim Engstler, prenosi Serbiaring.
Iako kao “transparentan” tom prilikom neće moći da osvaja bodove, 31-godišnji Belgijanac ozbiljno se pripremao za svoj nastup na krugu, koji će se odigrati od 16. do 18. avgusta. Krajem jula on je na Nirburgringu vozio prvi test u “i30 N TCR”, kada mu je savetodavac bio Luka Engstler, koji je s tim modelom stigao do zvanja viceprvaka TCR Nemačka 2018, a ove sezone ga vozi u TCR Evropa. Fabrički pilot Hjundai motorsporta, u reli svetu stručnjak za raznovrsne podloge, Nevil smatra da će gostovanjem u Ajfelima obogatiti riznicu svojih iskustava na asfaltu i da će neka od saznanja upotrebiti i u dolazećim WRC okršajima.
“Radujem se ovom izazovu i mislim da bismo mogli da priredimo iznenađenje. Uz to, nadam se da sa kružne staze mogu da ponesem neka iskustva koja će mi pomoći na asfaltnim relijima”, kazao je Nevil, koga samo nedelju dana posle Ringa očekuje ADAC Reli Nemačka, jedna od rundi Svetskog reli prvenstva. On se vozi od 22. do 25. avgusta u Sarskoj oblasti, među vinogradima oko reke Mozel i na čuvenim vojnim poligonima za obuku tenkista.
“Već sam posle prvih izvezenih test krugova stekao dobar osećaj u “hjundaiju”, ali ću u četvrtak pre runde TCR Nemačka na Nirburgringu tamo ponovo testirati”, dodao je Belgijanac, koji u ovoj prilici ništa ne prepušta slučaju kako bi se pokazao u najboljem mogućem izdanju. “Tamo će mi pomoći i WTCR šampion Gabrijele Tarkvini, koji je taj automobil i razvijao. Međutim, svi ostali vozači u TCR Nemačka su turing specijalisti i otud će biti teško da budem pri vrhu kolone.”
Tjeri je otkrio šta se u vožnji na krugu najviše razlikuje od onoga na šta je navikao: “Da svaki put pogodim iste tačke kočenja. To je veliki izazov, ali ja mu se radujem.”
Nevil je jedan od najboljih reli pilota današnjice i jedna od perjanica Hjundaijevog sportskog programa. Najuspešniji je trkač korejskog brenda u tom programu, u karijeri ima 11 WRC pobeda. Ove godine je trijumfovao na Korzici i u Argentini i trenutno je treći u generalnom poretku vozača, 25 bodova iza vodećeg. Belgijanac je rođen 16. juna 1988. u mestu samo 15 kilometara udaljenom od piste Spa-Frankoršamp. Tu se rano zarazio automobilističkim virusom, ali ga staza u Ardenima ipak nije usmerila u trkanje na krugu.
“Kad sam bio dečak, često smo odlazili na Spa i gledali Formulu 1 ili 24-časovne trke”, seća se Nevil. “Ali, meni je još tada bio privlačniji reli sport. Kada smo išli na relije, moje uzbuđenje je uvek bilo veće jer je tu bilo više akcije. I zato sam oduvek želeo da vozim reli.”
“Turing automobil je značajno bliži serijskom modelu nego što je to WRC automobil, koji je mnogo ekstremniji”, opisao je Nevil razlike između “hjundaija i20 kupe WRC” i TCR tehnike. “Ali, oba automobila su veoma zabavna za vožnju i svaki je pobednik u svojoj kategoriji.”
“WRC auto ima pogon na svim točkovima, podesiv centralni diferencijal, oko 400 KS i posebniju aerodinamiku, dok je “hjundai i30 N TCR” manje performantan i ima pogon napred. Osim toga, reli auto je razvijen da bi bio brz na najrazličitijim podlogama, bilo da je to makadam, sneg ili asfalt. I zato je on drugačije koncipiran od automobila namenjenog trkanju na krugu.”
Izvor: Serbiaring.com