
Emotivni Hamilton: Niki, ovo je za tebe
Kako prenosi Sport Klub, dan posle osvajanje titule u Formuli jedan, svoje šeste, vozač Mercedesa Luis Hamilton ističe da situacija u kojoj sada nadmašuje sva njegova maštanja.
“Šest svetskih titula! Ne mogu ni da počnem da opisujem ovaj osećaj, ali znam da ga nikada neću zaboraviti. Kada sam bio dete i odrastao u Stivenidžu, moja želja je bila da pobedim u jednoj trci F1 i da osvojim titulu – zato je neverovatna čast što sam sada tu i predstavljam svoju zemlju, ovo prevazilazi sva moja maštanja. Ako me samo jedno dete sada vidi ovde i odluči da prati svoj san, koji god to bio, ništa me ne bi učinilo ponosnijim“, napisao je Hamilton i dodao:
“Ne bih bio tu gde sam sada bez mnogih od vas, moje neverovatne porodice – posebno mog tate koji me je naučio da nikada ne odustajem, bez mojih prijatelja, mog tima u Mercedesu i mojih navijača. Bili ste od početka uz mene na ovom putovanju i zbog toga sam ostao fokusiran i odlučan. Zauvek sam vam zahvalan iz dubine duše svakom od vas na konstantnoj podršci, hrabrenju i ljubavi. Ova sezona je za Nikija Laudu, mog neverovatnog prijatelja i mentora kojeg smo izgubili prošle godine, čoveka koji je dokazao da hrabrost i odlučnost idu ruku pod ruku. Niki, ovo je za tebe, nastaviću da činim da se osećaš ponosnim“.
Hamilton jedini ima šest titula, a ispred njega jedino je još Mihael Šumaher sa sedam.
Izvor: Sportklub.rs
Maks: Tako je kad prestanete da varate; Lekler: Šala...
Ferarijev vozač Šarl Lekler bio je iznenađen optužbama Maksa Ferštapena iz Red Bula posle trke za Veliku nagradu Sjedinjenih Američkih Država.
Holanđanin je izjavio da je italijanski tim izgledao loše jer je "prestao da vara" nakon nove tehničke direktive FIA, koja je pooštrila zahteve kod maksimalnog protoka goriva.
"To se događa kada prestanete da varate. Sve je proučeno veoma pažljivo i ubuduće treba da se nadgleda," izjavio je Holanđanin.
"Mislim da je to šala, da budem potpuno iskren. On nema pojma, nije u našem timu. Mi tačno znamo šta radimo, a ne znam zašto Ferštapen tako priča. On ništa ne zna o nama," rekao je Lekler.
Ferštapen je bio treći, a vozač Ferarija je zauzeo četvrto mesto u SAD sa 52 sekunde zaustatka za pobednikom Valterijem Botasom iz Mercedesa.
Leklerov klupski kolega Sebastijan Fetel zbog kvara nije završio trku.
Luis Hamilton je trku završiuo na drugoj poziciji, što mu je bilo dovoljno da osvoji šestu titulu svetskog prvaka u karijeri, odnosno treću uzastopnu.
Izvor: Sportklub.rs
Alfa zadržava Đovinacija, šta će biti sa Hilkenbergom?
Ekipa Alfa Romea zvanično je potvrdila da će Antonio Đovinaci ostati u timu i naredne sezone uz Kimija Raikonena.
Uprkos tome što je imao težak start godine, mesto italijanskog automobiliste nijednog trenutka nije dovedeno u pitanje pošto mu se forma popravila sredinom sezone. Uz to, ne postoji očigledna alternativa za njega na mestu koje je rezervisano za juniorskog vozača Ferarija.
Đovinaciju je najbolji rezultat ove sezone deveto mesto u Monci, dok je kao osmoplasirani prošao kroz cilj u Nemačkoj, pre nego što je kažnjen zbog kršenja tehničkih propisa.
„Antonio je izuzetno dobar ove godine i ekstremno sam zadovoljan što mogu da potvrdim da će ostati u Alfa Romeu i sledeće godine. Način na koji se prilagodio u timu i konstantno napredovao u svojoj prvoj kompletnoj sezoni mnogo obećava i ne možemo da dočekamo da otkrijemo njegov pun potencijal u nastavku ove avanture. Antonio se pokazao veoma brzim, čak i u konkurenciji sa vozačem kao što je Kimi i očekujemo da će se razviti još više kako bude iskusniji. Njegove tehničke povratne informacije, radna etika i pozitivan pristup će nam pomoći da ovaj tim napreduje“, naglasio je šef italijanskog tima Frederik Vasur.
Potvrda da će Đovinaci ostati u Alfi znači da je Niko Hilkenberg ostao bez šanse da ostane u Formuli 1 i naredne sezone. Nemački automobilista nije u konkurenciji za jedino preostalo slobodno mesto u Vilijamsu, koje bi trebalo da zauzme test vozač britanskog tima Nikolas Latifi.
Hilkenberg je ranije istakao da sigurno neće preći u Indikar ili Formulu E, ali se DTM pominje kao ozbiljna mogućnost, a navodno je najbliži tome da pojača DTM. To, međutim, ne znači da će njegova karijera u Formuli 1 biti gotova na kraju ove sezone, pošto je veliki broj slobodnih mesta za 2021. godine.
Nemac je u Formulu 1 stigao kao šampion GP2 serije, ali od tada nije dobio priliku ni u jednom od vodećih timova. Branio je boje Vilijamsa, Fors Indije, Zaubera i Renoa, a rekorder je po broju voženih trka bez ijednog podijuma.
Izvor: Sportklub.rs
Niko Hilkenberg ide u DTM, voziće za BMW?
Pilot Reno F1 ekipe Niko Hilkenberg odlučio je da prihvati ponudu BMW-a i voziće njihov auto u DTM-u, ali su mu ostavljene odrešene ruke u slučaju da u Formuli 1 bude stekao status trećeg pilota neke ekipe.
To tvrdi italijanska verzija portala Motorsport. com, dodajući informaciju da će saradnja bavarske kuće i nemačkog vozača biti objavljena u utorak.
Hilkenberg je već najavio da će tog dana otkriti koji mu je sledeći korak u profesionalnoj karijeri. Zvanično, još se ne zna za šta se 32-godišnji trkač opredelio, ali je vladajuća hipoteza da će ozvaničiti svoj odlazak iz Formule 1 i prelaz u DTM.
Niko je ranije ove godine saznao da nema budućnosti kao vozač Reno F1 tima, jer se ekipa odlučila da u 2020. u kokpit jednog od svojih automobila smesti Francuza Estebana Okona. On će se u Formulu 1 vratiti posle jedne godine pauze.
Hilkenbergu je za ostanak u aktivnoj F1 ulozi preostalo samo da se nada drugom sedištu u ekipi Alfa Romea ili mestu u Vilijamsu. Vrata Alfe otvaraju se samo ako tu bez angažmana ostane Antonio Đovinaci. Međutim, italijanske kolege tvrde da je Đovinaci siguran u Alfi, što uskoro takođe treba da bude i zvanično objavljeno.
Druga varijanta za Hilkenberga mogao je biti Vilijams F1, ali je ni on sam ne želi jer ne misli da bi u tom timu trebalo da nastavi svoj put u jednosedima. Nedavno je izjavio da “u ovoj fazi svoje karijere on nije prava osoba i pravi vozač” za englesku ekipu. Pretpostavka je da će drugi “vilijams” u 2020. voziti Kanađanin Nikola Latifi.
Hilkenberg je u Formuli 1 debitovao 2010. u Vilijamsu i u kategoriji je proveo devet sezona. Te godine je na Velikoj nagradi Brazila osvojio svoju prvu i jedinu pol-poziciju. Ovogodišnji Gran pri Abu Dabija treba da mu bude 179. F1 start. Za sve to vreme ostvario je 94 plasmana u prvih 10 i osvojio je ukupno 509 poena. Najbolja sezona bila mu je 2018, koju je završio kao sedmi u generalnom poretku vozača.
Njegova najveća mana leži u činjenici da nikad nije bio na F1 podijumu, pa su mu najveći pojedinačni uspesi tri četvrta mesta: Spa 2012, 2016. i Koreja 2013.
Ostvari li se DTM pretpostavka, Hilkenberga čeka BMW budućnost u statusu fabričkog trkača. Međutim, plan je da Niko ostane u mogućnosti da prihvati rolu test/trećeg vozača nekog F1 tima, ukoliko takvu ponudu bude dobio.
Stoga se u njegovom slučaju, bez obzira na mogući prelazak u DTM, ne može isključiti ni povratak u Formulu 1. U tom slučaju predstojeći raskid nije nužno “zbogom”, već pre “do viđenja”, ali se eventualna nova šansa u jednosedima ne očekuje u skorom roku.
Izvor: Serbiaring. com