home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault Clio Cup 1.3 turbo

Po završetku opsežnog test programa na svim tipovima podloga, Reno sport je počeo s proizvodnjom nove generacije trkačkog “klia”, u varijantama Kup, Reli i RX.

Samim tim, otvorena je i lista narudžbi, a isporuka klijentima počeće u prvom kvartalu 2020. godine.

Prvi za trkanje spremni automobili biće isporučeni takmičarima prijavljenim za trofeje koje organizuju Reno sport rejsing i s njim povezani promoteri, a prema kalendarima pojedinačnih serija. Odmah za njima, biće uslužene mušterije koje će s novim “kliom” nastupati u privatnim programima i drugim disciplinama.

Trkački “klio” pete generacije, razvijen kako za kup serije, tako i za otvorena takmičenja, vizuelni je i tehnički derivat serijskog modela “klio R.S. lajn”. Opremljen je četvorocilindarskim 16-ventilskim turboprehranjivanim motorom od 1.330 ccm (1.3 TCe) i sklapa se u Viri-Šatijonu i Dijepu.

Svaka od pobrojane tri varijante specifično je projektovana i izrađena prema zahtevima discipline kojoj je namenjena. Međutim, ovi modeli su, zahvaljujući svestrano upotrebljivoj šasiji i brojnim zajedničkim elementima, krajnje fleksibilni u budućoj takmičarskoj eksploataciji, jer ih je Reno sport stvorio s ciljem da mogu da se trkaju i na stazama i na specijalnim ispitima.

Nova generacija klijentskog trkačkog “klia” prikazana je javnosti, medijima i takmičarima u junu, u vreme F1 Velike nagrade Francuske. Tada je najavljeno da će zahvaljujući kompletima za konverziju klijenti moći da menjaju kategorije, a da poseduju samo jedan automobil i da se njime trkaju na različitim podlogama.

Verzija “klio RX” košta €36.900, “klio kup” se dobija za €37.900, dok je najskuplji “klio reli”, koji stoji €42.000. Sve cene su prikazane bez poreza na dodatu vrednost, a procedura kupovine podrazumeva depozit u visini od 2.000 evra.

Iz dugačke liste specifikacija “klio kup” modela navodimo osnovno.

Automobil poseduje čelični monokok sa varenim sigurnosnim kavezom i FIA homologirani FT3 rezervoar za gorivo. Pokreće ga Reno HR13 četvorocilindarski turboprehranjivani motor od 1.330 ccm sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji se vrti do 6.500 o/min, oslobađa 180 KS i ima maksimalni obrtni moment od 300 Nm. Turbopunjač je izradio Garet, a auto koristi 98 bezolovni benzin.

Elektronska kontrolna jedinica proizvod je Lajf rejsinga (Life racing). Sadev je tvorac petostepenog sekvencijalnog menjača (plus hod unazad). “Klio kup” ima ZF diferencijal s ograničenim proklizavanjem i Zahs (Sachs) kvačilo. Dimenzije točkova su 7×17. Neopterećeno vozilo teško je 1.040 kg.

Inače, takmičenje u nekom od ozbiljnih Klio kupova može da bude odlična škola i odskočna daska za karijeru u svetu prekrivenih točkova.

Za dobre primere iz novijeg vremena dovoljno je pomenuti vozače kao što su Džoš Fajls i Ešli Saton. Oni su pre turing titula u nacionalnim i kontinentalnim šampionatima osvajali i Klio kupove: Fajls nacionalni i evropski, Saton nacionalni. U Klio evrokupu 2014. Mikel Askona je završio kao drugi u generalnom, a danas je TCR prvak Starog kontinenta jedan od pet najuspešnijih WTCR pilota.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 1436



Komentari