
Po završetku opsežnog test programa na svim tipovima podloga, Reno sport je počeo s proizvodnjom nove generacije trkačkog “klia”, u varijantama Kup, Reli i RX.
Samim tim, otvorena je i lista narudžbi, a isporuka klijentima počeće u prvom kvartalu 2020. godine.
Prvi za trkanje spremni automobili biće isporučeni takmičarima prijavljenim za trofeje koje organizuju Reno sport rejsing i s njim povezani promoteri, a prema kalendarima pojedinačnih serija. Odmah za njima, biće uslužene mušterije koje će s novim “kliom” nastupati u privatnim programima i drugim disciplinama.
Trkački “klio” pete generacije, razvijen kako za kup serije, tako i za otvorena takmičenja, vizuelni je i tehnički derivat serijskog modela “klio R.S. lajn”. Opremljen je četvorocilindarskim 16-ventilskim turboprehranjivanim motorom od 1.330 ccm (1.3 TCe) i sklapa se u Viri-Šatijonu i Dijepu.
Svaka od pobrojane tri varijante specifično je projektovana i izrađena prema zahtevima discipline kojoj je namenjena. Međutim, ovi modeli su, zahvaljujući svestrano upotrebljivoj šasiji i brojnim zajedničkim elementima, krajnje fleksibilni u budućoj takmičarskoj eksploataciji, jer ih je Reno sport stvorio s ciljem da mogu da se trkaju i na stazama i na specijalnim ispitima.
Nova generacija klijentskog trkačkog “klia” prikazana je javnosti, medijima i takmičarima u junu, u vreme F1 Velike nagrade Francuske. Tada je najavljeno da će zahvaljujući kompletima za konverziju klijenti moći da menjaju kategorije, a da poseduju samo jedan automobil i da se njime trkaju na različitim podlogama.
Verzija “klio RX” košta €36.900, “klio kup” se dobija za €37.900, dok je najskuplji “klio reli”, koji stoji €42.000. Sve cene su prikazane bez poreza na dodatu vrednost, a procedura kupovine podrazumeva depozit u visini od 2.000 evra.
Iz dugačke liste specifikacija “klio kup” modela navodimo osnovno.
Automobil poseduje čelični monokok sa varenim sigurnosnim kavezom i FIA homologirani FT3 rezervoar za gorivo. Pokreće ga Reno HR13 četvorocilindarski turboprehranjivani motor od 1.330 ccm sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji se vrti do 6.500 o/min, oslobađa 180 KS i ima maksimalni obrtni moment od 300 Nm. Turbopunjač je izradio Garet, a auto koristi 98 bezolovni benzin.
Elektronska kontrolna jedinica proizvod je Lajf rejsinga (Life racing). Sadev je tvorac petostepenog sekvencijalnog menjača (plus hod unazad). “Klio kup” ima ZF diferencijal s ograničenim proklizavanjem i Zahs (Sachs) kvačilo. Dimenzije točkova su 7×17. Neopterećeno vozilo teško je 1.040 kg.
Inače, takmičenje u nekom od ozbiljnih Klio kupova može da bude odlična škola i odskočna daska za karijeru u svetu prekrivenih točkova.
Za dobre primere iz novijeg vremena dovoljno je pomenuti vozače kao što su Džoš Fajls i Ešli Saton. Oni su pre turing titula u nacionalnim i kontinentalnim šampionatima osvajali i Klio kupove: Fajls nacionalni i evropski, Saton nacionalni. U Klio evrokupu 2014. Mikel Askona je završio kao drugi u generalnom, a danas je TCR prvak Starog kontinenta jedan od pet najuspešnijih WTCR pilota.
Izvor: Serbiaring.com