
Ovaj model predstavlja prekretnicu u njegovom planu nazvanom International Game Plan 2027 i odražava novu globalnu ambiciju brenda.
Razvijen pre svega za tržišta van Evrope (mada će se nuditi i nekim zemljama Istočne Evrope), novi SUV će proširiti asortiman brenda, a istovremeno će podstaći rast, učvršćujući dugoročno prisustvo Renaulta u C segmentu.

Boreal će prvo biti lansiran u Latinskoj Americi i postepeno će stići do više od 70 zemalja.
„U oktobru 2023. godine predstavili smo naš plan za jačanje globalnog prisustva kompanije Renault: Renault International Game Plan. Oslanjajući se na pet strateških čvorišta – u Latinskoj Americi, Severnoj Africi, Turskoj, Indiji i Južnoj Koreji – ulažemo 3 milijarde evra u lansiranje osam novih vozila van Evrope. Podstaknuta komercijalnim uspehom Kardiana i Koleosa, naša prodaja van Evrope porasla je za 16,4% u prvoj polovini 2025. godine. Danas sam ponosan što mogu da objavim novo poglavlje u ovoj avanturi: Renault Boreal, pravi simbol naše ambicije da podignemo kvalitet i inovacije na globalnom nivou, donoseći veću vrednost našim kupcima van Evrope i jačajući naš prelazak na viši tržišni segment“, ističe Fabris Kamboliv, generalni direktor brenda Renault.

Veran svojoj tradiciji, Renault je veoma pažljivo odabrao ime. Boreal je novi dodatak asortimanu i crpi inspiraciju iz francuskog jezika, čime potvrđuje svoje korene. Kako se navodi, njegov meki i harmonični zvuk poziva vas da pobegnete i otkrijete beskonačne horizonte.
Ime savršeno sumira vrednosti koje ovaj SUV otelotvoruje: tehnologiju, status i udobnost. Simbolizuje Renaultov pomak ka premijum asortimanu, a njegovo ime evocira prostranost otvorenih prostora i snagu elemenata.

Razvijen da osvoji nove kupce, Boreal deli DNK najnovijih vozila brenda. Njegova uloga je da uravnoteži prodajni miks van Evrope, u skladu sa strateškim pomakom od obima ka vrednosti koji je pokrenuo strateški plan Renaulution. Boreal će pre svega ciljati regione gde je brend još uvek nedovoljno zastupljen u veoma strateškom C segmentu. U Latinskoj Americi, obratiće se brzorastućoj potražnji za porodičnim SUV vozilima, dok će u Turskoj, na Bliskom istoku i u Mediteranskom basenu biti konkurentni dodatak ponudi brenda.

Ultra-fleksibilna modularna platforma Renault grupe je sposobna da primi širok spektar stilova karoserije. Ova arhitektura pruža značajne uštede u vremenu razvoja, istovremeno povećavajući konkurentsku prednost i maksimizirajući sinergije na tržištima van Evrope. Štaviše, Boreal može biti opremljen novim tehnologijama prilagođenim svakom tržištu.

Boreal je dugačak 456 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 270 cm, dok je za početak predviđen 1,3 litarski benzinski turbo motor (sa do 120 kW/163 KS na etanol u Brazilu), u kombinaciji sa šestostostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom i pogonom samo na prednje točkove.
Međutim, turska varijanta je manje snažna, jer ima 102 kW/138 KS.
Kako stvari sada stoje, pogona na sva četiri točka neće biti, a neće biti ni verzije sa sedam sedišta.

Biće dostupno do 24 asistenta za vožnju, uključujući kočenje u hitnim slučajevima, upozorenje na mrtvi ugao i sistem upozorenja na napuštanje trake.
U unutrašnjosti su digitalna instrument tabla od 10 inča i info-zabavni sistem od 10 inča sa ugrađenim Google-om, sistem ambijentalnog osvetljenja sa 48 boja, kao i Blue ili Cool Grey sedišta sa kontrastnim šavovima.
Prtljažnik prima do 1.770 litara kada se zadnja sedišta preklope.
Industrijska strategija za Boreal obuhvata dva kontinenta. Fabrika u Kuritibi u Brazilu proizvodiće vozilo za 17 zemalja Latinske Amerike. Istovremeno, fabrika u Bursi u Turskoj proizvodiće ga za 54 druga tržišta, uključujući Istočnu Evropu, Bliski istok i mediteranske zemlje. Proizvodnja vozila blizu tržišta povećava logističku agilnost i optimizuje troškove proizvodnje.
Uvođenje Boreala počinje krajem 2025. godine u Brazilu, a od 2026. godine će uslediti u ostatku Latinske Amerike, Turskoj i drugim tržištima.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs