
Korona virus i epidemija svetskih razmera promenili su kompletan život na našoj planeti, bez obzira o čemu je reč. Do sada je zbog korone (ili sa koronom) u svetu preminulo više od 300.000 ljudi i bez obzira što zbog gripa planetu napusti u jednoj godini blizu pola miliona stanovnika, strah i shvatanje da je reč o čudnoj i nedovoljno poznatoj epidemiji donela je puno brige za zdravlje a takodje i za buduće tokove ekonomije.
Mi naravno na ovom mestu pažnju posvećujemo svetu brzine i dešavanjima na automobilskim i motociklističkim takmičenjima.
Krenimo od relija, od WRC-a. Posle lepog početka i dobrog Dakar relija, pa zatim relija Monte Karlo, Švedska i Meksiko…zbog pomenute epidemije otkazani su svetski reliji, Argentina, Portugal i Italija (Sardinija) a takodje i evropski u Poljskoj. Kako sada izgleda upitan je i nastavak Reli šampionata sveta a na već ranije utvrdjenom kalendaru su reliji KENIJA (16. jul), Finska (6. avgust) a potom Novi Zeland, Turska, Nemačka, Britanija i Japan. Da li će se reli u Africi održati još nije potvrdjeno, iako se mnogi nadaju da će naredni skup najboljih reli majstora sveta biti baš u toj zemlji…
U popularnoj formuli jedan takodje je mnogo nepoznanica. Pažnju ljubitelja brzine izazvao je Ferari i odlazak Fetela iz tog tima a dolazak Sajnca juniora. Priča se da će bolidi formule jedan zagrmeti već početkom jula u Austriji a potom u Silverstonu, naravno bez prisustva publike.
Takodje privlačni Moto GP, unosi nervozu kod fanova, jer se ne zna tačan datum početka a kao moguća mesta održavanja trka navode se samo 4 zemlje Španija, Češka, Austrija i Italija, takodje bez publike. U medijima se pojavljuje podatak da će Moto šampionat sveta na kružnim stazama početi krajem jula u Španiji, na pisti Herez.
Što se tiče naših majstora volana, najuspešnijih i dokazanih na medjunarodnoj sceni, najviše se očekuje od Milovana Mikice Vesnića, sjajnog višestrukog šampiona na domaćim i inostranim takmičenjima. Vesnić već godinama pokazuje veliku profesionalnost, vrhunsko sportsko ponašanje i stalnu konstantnost, a sve je rezultat ogromnog rada i velikog i kvalitetnog zalaganja. U upravo obavljenom razgovoru Milovan Vesnić je rekao za ovaj portal :
“ U stalnom sam kontaktu sa čelnicima Eset V4 Cup-a, za sada očekujem početak sezone krajem jula na stazi Grobnik u Hrvatskoj, a potom trke na Slovakiaringu (22. avgusta), Brnu (5. septembra) i Hungaroringu (17.oktobra).
Ništa još nije potvrdjeno jer se naravno prati razvoj ove epidemije. Organizatori trka se plaše dolaska velikog broja takmičara, vozača, mehaničara i svih zaposlenih u timovima. U jednom trkačkom vikendu na bilo kojoj stazi zna da se okupi i oko 300 vozača, odnosno čak oko 1500 ljudi, računajući sve prijavljene serije. Moj tim i ja smo potpuno spremni. Obavili smo celovitu reviziju automobila, proverili podešavanja, ali, sada nam fale testovi i ispitivanje svega što smo postavili. Znam da na skoro svim stazama mnogi počinju testiranja i nerviram se jer sam svestan da zbog aktuelne situacije neću umati priliku da i ja obavim neophodne provere, ali, tako je …strpljiv sam i nadam se da će trke uskoro početi….bar krajem jula“
Milovan Vesnić jedva čeka početak nove sezone a bez obzira na nedostatak testova možemo očekivati njegove dobre vožnje, pobede i odbranu evropske titule u Eset Kupu.

Što se tiče našeg šampiona Dušana Borkovića, bar po njegovom pisanju na svojoj FB stranici, vidimo da ni on sam nije siguran gde će i kako će. Duca je otvoreno poručio svojim fanovima : “ Jedva čekam da se vratim na posao. Šta mislite na koju je stazu bolje da se vratim ? Turing ili reli ?
Pred odličnim Borkovićem, koji nas je toliko puta oduševljavao svojim veštim i hrabrim potezima nije baš laka odluka a ni realizacija. Pitamo se na kojim turing trkama bi mogao nastaviti karijeru a kada je reli u pitanju nadamo se da je svestan da je Evropski reli šampionat veliki zalogaj, a Balkanski reli Kup je za vozača njegovog ugleda ipak nešto slabija opcija.
Djordje Djenić / Mojsvetbrzine.rs