home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Oliver Solberg

Kako se u automobilizmu stiže do vrha, do velikih pobeda, sjajnih pehara i laskavih titula šampiona. Mnogi će kazati da se sve to može postići ako imate puno novca. Da, ima tu dosta istine, medjutim da li je baš uvek tako i da li vam na putu do istinskih zvezda treba još nešto. U sledećoj priči o reliju videćete da novac nije jedini uslov da ostvarite svoje snove već da vam je itekako potrebna podrška najbližih, istinska posvećenost zadatim ciljevima i svakako genetsko nasledje.

Mnogi su još pre nekoliko godina saznali da u Finskoj živi čudesni klinac, Kale Rovanpera i da je ljubav prema reliju razvio pored svog oca, WRC asa, poznatog Harija Rovanpere. Mladi Kale danas ima 19 godina a u svojoj karijeri već je osvojio tirulu svetskog reli prvaka u seriji WRC 2, kao najmladji fabrički vozač „Škode“. Ove godine je potpisao za „Tojotu“ i posle tri održana relija (Monte Karlo, Švedska i Meksiko) zauzima visoko 4. mesto u generalnom plasmanu. Zablistao je najsvetlije na ovogodišnjem Švedskom reliju, gde je zauze treće mesto na podijumu i kada je za 3.4 sekunde bio bolji od klupskog rivala i šestostrukog šampiona sveta, Francuza Sebastije Ožiea.

Oliver Solberg

O Kaleu Rovanperi, „čudu od deteta“, više puta smo vam pisali, a ovom prilikom želimo da vas malo bolje upoznamo sa još jednim „klincem“ sa severa, sa još mladjim 18. godišnjim Švedjaninom Oliverom Solbergom. Radi se o dečaku koji je rodjen u totalno reliju nastrojenoj familiji. Majka, otac, deda, stric i dvojica ujaka su ostvarili lepe rezultate na stotinama takmičenja na četiri točka, a mali Oliver se  prvi put našao za reli volanom još dok je upotrebljavao cuclu i nosio pelene (na prvoj slici) i kada je više razumeo šta su grudvanje i sankanje a ne neki „rol bar“, menjač ili pravi volan presvučen prevrntom kožom. Tada naravno nije imao pojma da će vrlo brzo zakoračiti već odavno osmišljenim putem i početi da upoznaje sve što je vezano za po mnogima najatraktivniju disciplinu automobilskog sporta.

Oliver Solberg je rodjen 23. septembra 2001. godine, u vreme kada je njegov tata, čuveni Norvežanin Peter Solberg, jurcao na mnogim relijima za prvenstvo sveta, nadajući se da će se sa 10. mesta osvojenog na kraju te sezone sa „subaruom“, uskoro boriti za tituli svetskog prvaka. Sjajni reli as Peter Solberg je prosto osetio da dolazi njegovo vreme a budite sigurni da je rodjenje malog Olivera bilo fantastičan mentalni doping norveškom vozaču, novopečenom tati. Peter je naime već sledeće 2002. godine stigao do titule vice prvaka, da bi 2003. godine, u konkurenciji sa Loebom i Sajncom uspeo da postane najbolji reli vozač sveta. U sezonama 2004. i 2005. osvojio je još dve vicešampionske titule.

Dok je tata Peter odlazio na relije i poznata reli testiranja za takve priredbe, mali Oliver je ostajao kod kuće sa mamom i neki put dolazio na cilj pojedinih predstava, tek da se nadje u zagrljaju svog idola i budućeg učitelja. E sada se nameće pitanje….ko je zapravo Oliveru bio najbolji učitelj. Njegova majka, Švedjanka Pernila Walfridsson Solberg je takodje odrasla u porodici reli fanatika. Otac Per-Inge Walfridsson, fabrički vozač firme „Volvo“, vozio je reli kros kao i klasične relije (najveći uspeh 4. mesto na RAK reliju WRC, 1973. sa „volvom 142“, kada je pobedio Timo Makinen a Per Inge je iza sebe ostavio veličine kao što su Žan Pjer Nikola, Valdegard, Blomkvist, Hanu Mikola). Pernilina oba brata, Lars i Stig su takodje vozili i relije i kros takmičenja, pa je sasvim razumljivo što se i Pernila ubrzo našla za volanom reli automobila a često i kao suvozačica braći. Bilo je to jedno pravo pravcatio porodično reli ludilo – u pozitivnom smislu, koje je začinjeno njenim venčanjem sa Peterom Solbergom.

Oliver Solberg je za svoju prvu takmičarsku sezonu pripremljen na najbolji mogući način. Učili su ga odista istinski znalci svih mogućih i nemogućih reli tajni i već u toj debitantskoj godini je počeo da pobedjuje i da u svojoj juniorskoj kategoriji osvaja prva mesta. U svet reli nadmetanja uplovio je 2017. godine- Startovao je za volanom „pežoa 208 R2“, a potom su na red došli rasni automobil „ford fiesta RS WRC“, „vw polo GTI R5“, „subaru WRX STI“, „škoda fabia 2“. ….Minule 2019. je ostvario čak 8 pobeda !!!!…. na raznim relijima. Svakako mu je najdraže prvo mesto na Reliju Litvanija, kada je bikvalno „odrao“ odličnog šampiona Evrope, 40. godišnjeg Rusa Alekseja Lukjanika čak za 22. 7 sekunde.

Ove godine je pobedio na jednom revijalnom reliju u Švedskoj a suvozač mu je bila majka Pernila. Na nedavnom početku šampionata Evrope u Italiji, na Reliju di Roma Capitale, Oliver Solberg je opet imao blistavu predstavu. Sa perfektno doteranim „folksvagen polom GTI R5“ zauzeo je treće mesto na podijumu a iza sebe je ostavio mnoge pa i iskusnog Irca Kreg Brina, WRC asa.

Oliver Solberg

Kada se u trenucima opuštanja nadje sa drugovima u nekom kafiću onda samo pljušte pitanja a Oliver i pored najbolje želje ne stigne da svima objasni, da mu je tata bio reli prvak sveta i trostruki reli vicešampion sveta, pa onda dvostruki prvak sveta u reli krosu, da mu je mama i vozila i bila suvozač a da je njegov deda znao da „razbije“ i naj, naj zvezde Skandinavije…jedino ne ume odmah da odgovori na pitanje: „Šta si ti Švedjanin ili Norvežanin“.

Djordje Djenić – „Moj svet brzine“



čitanja : 233



Komentari