DTM: Frajns slavio na incidentnoj prvoj trci na Nirburgringu

Vozač Audija Robin Frajns pobedio je na prvoj trci DTM vikenda na sprint konfiguraciji Nirburgringa, ispred svog kolege po brendu Renea Rasta i BMW trkača Marka Vitmana.
Prva crvena zastava tokom trkačke subote pokazana je u kvalifikacijama kada je vozač privatničkog WRT “audija RS5 DTM” Fabio Šerer izleteo s piste i ostao zaglavljen u šljunku. Kako piše Serbiaring, ovo je vozačima ostavilo priliku za samo jedan brzi krug u nastavku kvalifikacija, a to je najbolje iskoristio Rast i postavio najbrže vreme. Frajns se kvalifikovao kao drugi, ispred svog timskog kolege, Nika Milera, dok je najbolje plasirani BMW vozač bio Filip Eng, koji je trku započeo sa četvrtog mesta.
Frajns je najbolje startovao i poveo kolonu, dok je Eng iskoristio gužvu u prvih nekoliko krivina i izbio na treće mesto. Vitman se domogao pete pozicije na startu, pretekavši svog BMW kolegu Džonatana Aberdina. Na kraju prvog kruga, duel “BMW-a” Tima Gloka i “audija” Loika Divala rezultirao je prvim kontaktom: Glok je odgurnut na ulaz u pit lejn ali je uspeo da se vrati na stazu, posle čega je njegov “M4 DTM” primio još jedan udarac. Krhotine su ostale na stazi i na skraćenoj konfiguraciji staze u Ajfelima pojavilo se sigurnosno vozilo.
Na restartu, koji je usledio nakon dva kruga, Miler je “udvojen” od strane “BMW-a” Aberdina i Vitmana. Aktuelni lider u generalnom okrenuo se na stazi i pao je na začelje. Švajcarac je uspeo da se vrati u trku jer nije pretrpeo nikakva veća oštećenja, a obaveznu promenu guma obavio je već u desetom krugu.
Katastrofalna Divalova trka nastavila se blokadom točkova u 16. krugu, zbog čega je on sišao sa staze i završio u ogradi. Sigurnosno vozilo je opet intervenisalo i predvodilo je kolonu tokom još dva kruga, a Dival se vratio u trku, potom produženu za dodatna dva kruga. Vodeći vozači su ovu priliku iskoristili da promene gume, a Vitman je i preoteo poziciju Engu, pa se vratio u trku kao treći, iza Rasta i Frajnsa. Frajns je ponovo odlično kontrolisao restart, a Vitman je u trećoj krivini sa spoljne strane pretekao Rasta.
Nije prošlo mnogo vremena a sigurnosno vozilo se po treći i poslednji put vratilo na stazu. U 21. krugu, “audiji” su udvojili još jedan “BMW”: Šerer je pokušao da pretekne Auera sa spoljne, a Dival sa unutrašnje strane prve krivine. Rezultat je bio trostruki kontakt i sudar dva “audija”, iz čega je Dival izašao sa polomljenim vešanjem prednjeg levog točka i uništenim prednjim levim krajem automobila. Šerer je takođe odustao, demonstrativno šutirajući vrata svog “RS5 DTM”. Najduži ostanak sigurnosnog vozila na stazi iskoristio je Džejmi Grin, koji je svoj “audi” dovezao do garaže na još jednu promenu guma.
Restart se odigrao identično kao prethodni: Frajns se bez mnogo muke održao na prvom mestu, dok je ovoga puta Rast pretekao Vitmana i vratio se na drugu poziciju. Glok je nastavio duele sa vozačima Audija, sada se borio sa Grinom i Majkom Rokenfelerom, a Britanac je posle kontakta završio pored staze sa polomljenim vešanjem.
Iako je Rast počeo da sustiže Frajnsa, Holanđanin se održao i prošao prvi kroz cilj, zabeleživši treći trijumf u karijeri i sezoni. Branilac titule je završio trku na drugoj poziciji ispred Vitmana i Enga. Miler je posle incidenta odlično vozio i domogao se petog mesta. Aberdin je dovezao svoj “M4 DTM” do šeste pozicije ispred Ferdinanda Habzburga, koji je još jednom doneo bodove Audijevom klijentskom timu WRT. Pobednik iz Asena, Šeldon van der Linde, završio je trku na osmoj poziciji za BMW, dok su najboljih deset kompletirali Rokenfeler i Glok.
Pred nedeljnu DTM trku na sprint konfiguraciji Nirburgringa, Miler ima 216 poena u generalnom, Robin Frajns sada zaostaje samo 13 poena, dok aktuelni šampion Rene Rast ima 180 bodova.
Kvalifikacije za drugu trku DTM vikenda na programu su od 10:30.
Izvor: Serbiaring.com