
U petak je japanski proizvođač Honda objavio da neće učestvovati više u Formuli 1 posle 2021. godine. Kako piše Sport Klub, ovo može da bude problem za Red Bul koji koristi agregate ove fabrike, mada iz austrijske ekipe kao i iz Alfa Taurija poručuju da su posvećeni dogovoru Konkord i da ostaju u F1 do 2025. godine.
Japanski proizvođač se u Formulu 1 vratio 2019. godine kada je sklopio dogovor sa Red Bulom. Svojim agregatima je snabdevao jedino taj tim kao i Toro Roso, odnosno Alfa Tauri kako se tim zove od 2020. godine. Ipak posle naredne sezone Japanci izlaze iz Formule 1. Ovakvu odluku Honda je donela nakon što zajedno sa Red Bulom nije napravila automobil koji bi se borio za titulu.
Honda je u svojoj prvoj sezoni u Red Bulu imala pobede u Austriji, Nemačkoj kao i u Brazilu dok je u 2020. godini Mak Ferstapen slavio na Silverstonu, a Pjer Gasli potpuno neočekivano u Monci. Ipak Honda i pored obećavajućeg početka ne želi da ostaje u Formuli 1 zbog sve većih troškova.
"Počeli smo da računamo koliko će nas Formula 1 koštati sa novim pravilima. Teško je za sve proizvođače automobila, jer sve ide ka elektrifikaciji. Zato smo razgovarali unutar kompanije, a nama je prvi prioritet da pobedimo. Kada odlučimo da učestvujemo, hoćemo pobede", rekao je direktor Honde Masaši Jamamoto prošle godine kada su bile prve naznake nezadovoljstva japanskog proizvođača.
Red Bul bi sada mogao da bude u problemu jer će morati da nađe novog snabdevača agregatima za 2022. godinu. Do sada Red Bul je imao uspeha sa Renoom, ali je ta saradnja završena posle 11 sezona 2018. godine. Pre toga je Red Bul koristio agregate Kosvorta 2005. godine odnosno Ferarija godinu kasnije.
Izvor: Sportklub.rs
Foto: Mark Thompson/Getty Images
Horner: Red Bul ostaje posvećen Formuli 1
Honda će posle 2021. godine napustiti Formulu 1, a to ostavlja veliki problem i prazninu za Red Bul.
Najveće je pitanje šta će sada Red Bul raditi posle 2021. godine jer od aktuelnih proizvođača agregata u Formuli 1 nije lako pronaći onog ko će ih snabdevati. Red Bul i Alfa Tauri koji su koristili agregate Honde, su nedavno potpisali Konkord dogovor i moraju da budu u Formuli 1 do 2025. godine.
Motore Mercedesa će Red Bul teško dobiti jer Nemci već snabdevaju osim svog tima i Vilijams, Meklaren i Aston Martin, Ferari koji nije kompetentan daje motore Alfa Romeu i Hasu, dok Red Bul nema više dobre odnose sa Renoom i teško će se obratiti na tu adresu.
"Naša trenutna ambicija je da u 2020. i 2021. radimo sa Hondom i da jurimo pobede. Posle toga ćemo proceniti koje su najbolje opcije za 2022. godinu i budućnost. Posvećeni smo sportu i oba tima su potpisnici Konkord dogovora", rekao je izvršni direktor Red Bula Helmut Marko.
"Kao tim shvatamo koliko je teško bilo Hondi da izađe iz Formule 1. Premeštanje fokusa u automoto industriji je nateralo Hondu da promeni svoju strategiju i mi to poptujemo i shvatamo. Ovo je izazovna situacija za nas ali već smo to iskusili i sa našom snagom i dubinom spremni smo i dobro smo opremljeni da adekvatno odgovorimo. Razočarani smo što nećemo nastavitisa Hondom, ali smo i ponosni na zajedničke rezultate, pet pobeda i 15 podijuma. Red Bul je posvećen sportu dugoročno i jedva čekamo pda počne nova era inovacija, razvoja i uspeha", rekao je šef tima Kristijan Horner.
Izvor: Sportklub.rs
Šta Hondin izlazak znači za Maksa? Postoji klauzula...
Maks Ferstapen će sa posebnom pažnjom čekati da vidi naredni potez Red Bula koji će za 2022. godinu morati da nađe novog snabdevača agregatima. To bi mogla da bude godina u kojoj će Holanđanin promeniti ekipu.
Maks Ferstapen je tokom pauze između sezona 2019. i 2020. produžio ugovor sa Red Bulom do 2023. godine. Bio je to jasan pokazatelj da Red Bul želi sa Holanđaninom da se bori za titule, ali sa druge strane Maks se u tom ugovoru "obezbedio" različitim klauzulama. Naime Maks može da napusti Red Bul u slučaju da tim nije dovoljno konkurentan i u slučaju da ne može da se bori za titulu.
Takođe ugovor ovog vozača je dosta u vezi sa Hondom koja je imala dogovorenu saradnju sa Red Bulom do 2021. godine. Sada je jasno da Japanci više neće sarađivati sa ovom ekipom jer se povlače iz Formule 1.
"Zapravo Maks ima stalni ugovor do kraja 2021. godine. Svesni smo da moramo da mu damo konkurentan motor", rekao je šef Red Bula Helmut Marko svojevremeno za nemački Sport1.
Jasno je da bi Ferstapen mogao da razmišlja o odlasku iz Red Bula već sada ukoliko ovaj tim ne nađe adekvatnog snabdevača. U petak su i Helmut Marko i Kristijan Horner poručili da je tim posvećen Formuli 1 i da će u njoj sigurno biti do 2025. kao potpisnik sporazuma Konkord.
Izvor: Sportklub.rs