
Prošlog vikenda je “honda sivik” stigla do jubilarnog rezultata i ubeležila je 250. pobedu u TCR trkačkom svetu.
Honda je preko svog italijanskog partnera JAS motorsporta prigrlila TCR koncept od prvog dana.
Takmičarski “sivik” odgovarajuće specifikacije najavljen je i prikazan 2014, s namerom da od 2015. vozi u tek osnovanoj TCR Internacionalnoj seriji. Prvi klijentski tim bio je švedski Vestkoust rejsing, a prvi pravi test “sivika” izveo je Đani Morbideli.
Ime prvog modela bilo je “honda sivik TCR”, on je imao turbopunjač dodat na dvolitarski atmo agregat. Tek u drugom koraku, u oktobru 2015, na stazu je izašla ‘Step 2’ verzija sa serijskim turboprehranjivanim motorom iz “sivika tajp R”.
Japanski proizvođač prvi je u TCR univerzumu imao dve generacije istog modela, “sivik” FK2 i FK7. Starija verzija i danas vozi na trkačkim pistama. Prošle sezone, “sivik tajp R” FK7 generacije stekao je zvanje TCR modela godine.
Minulog vikenda, automobili izrađeni u JAS motorsportu trkali su se na tri kontinenta, a jubilarna 250. pobeda zabeležena je u TCR klasi šampionata TC Amerika, na trci voženoj na gran pri konfiguraciji Indijanapolisa.
Za volanom slavljeničkog automobila bio je 45-godišnji Portorikanac Viktor Gonzales Mlađi (na fotografiji). Njemu je to bio prvi trijumf u sezoni i obezbedio mu je status vicešampiona. Titulu je odavno obezbedio vozač “hjundaija” Tajler Makson.
U Evropi su JAS “honde” startovale u TCR Nemačka na Zahsenringu i u Skandinavskom turing šampionatu na Mantorp parku.
U Nemačkoj je japanski brend mogao da se pohvali dvostrukom pobedom u subotu, zahvaljujući Dominiku i Marselu Fugelu. I na Zahsenringu i na Mantorp parku trkale su se i “honde” FK2 generacije. U Nemačkoj takav auto vozi Poljak Albert Legutko, a u Skandinavskom prvenstvu Matijas Anderson.
“Sivik” je tokom vikenda ubeležio i jedan trijumf na jednočasovnoj endurans trci na Novom Zelandu.
“Neverovatno je postignuće kada se stigne do takvog broja kakav je 250 pobeda i to sigurno nismo mogli ni da zamislimo kada smo tokom 2014. radili na projektu prve “honde sivik tajp R TCR”, kazao je Mads Fišer, šef TCR projekta u JAS motorsportu.
“To postignuće je odraz posvećenosti i inovativnosti JAS motorsporta, zahvaljujem svakom pojedincu koji je igrao ulogu u ovoj priči i čestitam svim klijentskim timovima i vozačima koji su nam pomogli da stignemo dovde. Naravno, sada nam je cilj 300 pobeda i nadamo se da ćemo tom broju pridodati još mnogo šampionskih titula, počev od idućeg vikenda.”
Izvor: Serbiaring.com