
Predstavljen novi Vilijams
Kako prenosi Sport Klub, Formula 1 tim Vilijams predstavio je novi FW43B bolid za predstojeću sezonu na kojem su vidljive promene u izgledu i bojama.
Prednjim delom bolida i dalje dominira bela boja, ali je ostatak dobio drugačije nijanse. Plave pruge se nalaze na sredini sa ucrtanim slovom W, kao logom ekipe. Na bokovima su žute linije, dok je pozadina kompletno crna.

Pred Vilijamsom je prva kompletna sezona pod novim vlasnicima – američkom investicionom grupom Dorilton Kepital, koja je došla na čelo u avgustu 2020. Za volanom će se naći Nikolas Latifi i Džordž Rasel.
Ambicije pred nova iskušenja izneo je generalni direktor Jost Kapito.
„Vilijams je sportska ikona, tim je tokom istorije stekao uspešnu reputaciju kroz odlučnost u inovacijama, trkačkim veštinama članova i željom za pobedom. Svesni smo da je pred nama mnogo posla, ali srećni smo gde se trenutno nalazimo. Idemo u pravom smeru i nadamo se konstantnom napretku„, istakao je Kapito.
Nova sezona Formule 1 počinje 28. marta trkom za Veliku nagradu Bahreina. Sve trke i treninge moći ćete da pratite u direktnim prenosima na kanalima Sport kluba.
Izvor: Sportklub.rs
Foto: Williams
WADA istražuje Has: Sme li ruska zastava na bolidu ili ne?
Formula 1 tim Has nalazi se pod istragom Svetske antidoping agencije zbog novog farbanja na bolidu koji će u predstojećoj sezoni voziti ruski vozač Nikita Mazepin. Takvo prikazivanje boja Rusije kosi se sa odlukom Agencije da se ne dozvoli isticanje državnih simbola te države u sklopu kazne zbog sistematskog dopinga ruskih sportista.

Has je u petak otkrio novi dizajn svog VF-21 bolida i na njemu se jasno vide bela, plava i crvena boja, baš kao na zastavi Rusije.
Sud za sportsku arbitražu potvrdio je u decembru odluku prema kojoj ruski sportisti ne mogu da se takmiče na svetskim šampionatima u naredne dve godine zbog prikrivanja dopinga i pomaganja u zataškavanju tokom Zimskih olimpijskih igara 2014. godine.
FIA je u februaru potvrdila da Mazepin neće moći pored svog imena da ima zastavu Rusije, kao ni da koristi nacionalne grbove, zastave ili da ima reči „Rusija“ ili „ruski“ na svojoj odeći ili opremi.
„WADA je svesna ovog problema i bavi se njime u saradnji sa relevantnim organima“, prenosi Autosport.
Nova sezona Formule 1 startovaće 28. marta trkom za Veliku nagradu Bahreina. Sve trke i treninge moći ćete da pratite u direktnim prenosima na kanalima Sport kluba.
Izvor: Sportklub.rs
Vozi se Azerbejdžan bez prisustva publike
Trka za Veliku nagradu Azerbejdžana definitivno će se voziti, ali bez prisustva navijača potvrdili su organizatori.
Prošle godine je trka u Bakuu bila odložena zbog pandemije koronavirusa. Zbog istog problema postojala je mogućnost da ni ove godine u Azerbejdžanu ne vidi najbolje vozače Formule 1. Međutim, sada su sve sumnje otklonjene. Trka će se voziti 6. juna, kako je i predviđeno u kalendaru.
„Oduševljeni smo što se Formula 1 vraća u Baku posle pauze od godinu dana. Sa druge strane nedostajaće nam navijači, koji čine da ovaj vikend bude poseban. Žao nam je, ali nadam se da se vidimo sledeće godine“, rekao je Arif Rahimov, izvršni direktor.
Ovo će biti peto izdanje Velike nagrade Azerbejdžana.
Izvor: Sportklub.rs
Završena istraga o Grožanovom udesu u Bahreinu
Svetska automobilska federacija zaključila je istragu o incidentu koji se dogodio na trci Formule 1 u Bahreinu prošle godine kada je u požaru povređen Roman Grožan.
Roman Grožan proleteo je kroz zaštitnu ogradu nakon izlaska iz treće krivine, a njegov bolid zahvatio je požar zbog koga je Grožan zadobio opekotine na rukama dok je tokom izlaska iz automobila povredio i nogu.
Tokom istrage su obavljeni razgovori sa svima koji su bili uključeni u incident, obavljene su sve potrebne inspekcije fizičkih dokaza, pregledan je dostupni video materijal kao i podaci snimljeni u automobilu i radio vezi vozača sa timom. Cilj istrage bio je da utvrdi faktore koji su doveli do nesreće kao i na sve ono što je incident okruživalo i na bilo koji način i bilo kojim intenzitetom moglo da utiče na ovakav ishod kako bi se poboljšala bezbednost u moto sportu.
Fokus je bio na dva automobila – Grožanov i Alfa Tauri koji je vozio Danil Kvjat i ustanovljeno je da ostali automobili nisu imali nikakav utica na nesreću.
Grožanov bolid kretao se brzinom od 241 kilometar na sat kada je izgubio kontrolu nad njim pri izlasku iz treće krivine, a nakon kontakta koji je imao sa Kvjatom. Kontakt je prourokovao da Grožan skrene desno i da zbog toga izgubio putanju. Isto se desilo i Kvjatu, ali on je uspeo da se vrati na stazu. Grožanov automobil je udario u zaštitnu ogradu pri brzini od 192 kilometra na sat, pod uglom od 29 stepeni. Pri kontaktu je bolid pretrpeo ozbiljna oštećenja, rezervoar je oštećen i razdvojen od zaštite. Oštećenja na bolidu, posebno delu osmišljenom za zaštitu vozača, dovela su do toga da Grožanovo levo stopalo bude zaglavljeno, ali je on ipak uspeo da izađe dovoljno brzo da povrede koje je doživeo ne budu opasne po život.
U izveštaju je istaknuto da je reakcija medicinksog osoblja bila izuzezno brza – crvena zastava je istaknuta 5.5 sekundi nakon udesa, a lekarsko osoblje je stiglo za svega 11 sekundi. Grožan je iz vozila izašao za 27 sekundi.
Zaključak na osnovu ove i još 18 bezbednosnih istraga sprovedenih tokom prethodne sezone je da će se, u cilju poboljšanja bezbednosti, morati dalje da se radi na samim bolidima, stazama, opremi za bezbednost vozača kao i reakciji medicvinskog osoblja na samim stazama.
Izvor: Sportklub.rs