home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Vodafone Rally de Portugal

Portugalski reli je oduvek bio karakterističan po teškim zemljanim putevima, ali i po velikim prevojima, preko kojih se letelo i desetinama metara u daljinu. Uvek kada pogledam kako te zahuktale mašine „plivaju“ u vazduhu, uz pomoć oko 380 KS, setim se naše beogradske trke oko Kalemegdana, 3. septembra 1939. kada su Nuvolari, Brauhič, Miler i Lang jurili u svojim „mercedesima“ i „auto unionima“ uz podršku 500 KS.

…… Tada je Nuvolari obrnuo jedan krug oko Kališa, po kocki, za famozne 74 sekunde, što dan danas zvuči kao izmišljotina, medjutim, reč je o pravom podatku – a istina je da ni posle 82. godine NIKO, ama baš NIKO, od gradskih čelnika glavnog grada Srbije nije našao za potrebno da na kraju popularne „štrafte“, tamo gde počinje ulaz na Kališ, postavi neku kamenu ploču, ili metalno obeležje sa prigodnim tekstom, koji bi podsećao na briljantne majstore volana koji su te 1939. godine čak 50 puta obišli oko stare tvrdjave u pretečama formule jedan, u bolidima od oko samo 900 kilograma. Dok ceo svet ume da ceni svoja dela, dogadjaje i rekorde…..mi smo specijalisti da sve što je vredno gurnemo u zaborav.

Ali, izvinite na ovoj digresiji….vratimo se današnjim letačima kroz portugalsku prašinu. Gledajući rezultate ovog 54. Vodafone relija Portugal, došli smo do sjajnog podatka. Čak 37 puta na dosadašnjih 11 brzinskih ispita Portugala 2021. zabeleženo je potpuno identično vreme dvojice rivala…u hiljaditim delovima sekunde… To su najpre učinili, Nojvil i Grinsmit na prvom ispitu, zatim Furmo i Evans na trećem, pa onda čak 11 puta nižerangirani vozači a onda opet na ispitu 7, Ožie i Evans su ostvarili potpuno identično vreme u hiljaditim delovima sekunde.

Ako uzmemo u obzir da se Formula 1 i odlični Moto GP, voze na idealno konstrusanim asfaltnim pistama a da je MAKADAM priča za sebe, onda je valjda jasno koji je sport NAJATRAKTIVNIJI a rekli bi i NAJOPASNIJI, s obzirom da se pri punim brzinama vozi kroz šume i drvorede, često i pored provalija….

Subota je skoro sve do kraja bila izvrsna za plavokosog Estonca, 33. godišnjeg Ot Tanaka, vozača „hjundaia“. Na uvodnim brzinskim ispitima su prva tri mesta zauzimali Tanak, Evans i Sordo…a potom je četvrti bio Ožie…Svi su pokušavali da odaberu najbolju kombinaciju „pireli“ guma, meku i tvrdu varijantu a proklizavanja je bilo više nego obično.

Tanak je dobio četiri ispita i uoči ponavljanja maratonskog brzinca, ispita broj 14, imao je prednost lepe 22.4 sekunde ispred Evansa i Sorda. Ali, kao što se to u WRC seriji često dogadja, polomio je zadnji deo trapa (vešanje zadnjeg točka se polomilo, baš kao i na „hjundaiu“ Nojvila) i na tom drugom maratonu od 38 kilometara izgubio je baš mnogo – reklo bi se, vrlo blisku pobedu. Odlični i brzi Britanac Elfin Evans je preuzeo vodeće mesto, ispred takodje vrlo dobrog Španca Danija Sorda….dok je zvanični svetski prvak Sebastien Ožie treći ,doduše sa velikim zaostatkom.

Vodafone Rally de Portugal

Mora se istaći dobra  vožnja Japanca Takamoto Katsute, koji sa „tojotom“ minimalno zaostaje za Ožieom, kao i opet uspešan start Francuza Formoa, sa „fordom“, koji je na poziciji pet.

U kategoriji WRC prvo mesto i dalje drži Finac Esapeka Lapi, dok je tehničke probleme imao Rus Griazin, pa je sada drugi Temu Suninen a treći Mads Ostberg.

Vodafone Rally de Portugal

Portugalski reli se nastavlja u nedelju sa još pet brzinskih ispita. Kao što je na cilju rekao Sebastien Ožie…“biće to dug dan i videće se ko je najbolje sačuvao gume“.

U nedelju sledi skoro 50 kilometara brzinaca na zemljanoj podlozi….finalni dan će biti posebno uzbudljiv. Evans može očekivati nastavak dobre vožnje od strane Sorda….dok se Ožie mora pričuvati odličnog Japanca Katsute, koji je još u Hrvatskoj pokazao da ume biti najbrži od svih.

Poredak posle 15 ispita (od ukupno 20):

1 .Evans – „tojota“

2. Sordo – „hjundai“….+ 10.7 sek.

3. Ožie – „tojota“……..+ 1.04.2 min.

4. Katsuta – „tojota“…….. + 1.05.7

5. Formo – „ford“……… + 4.21.8

6. Grinsmit – „ford“….. + 4.28.2

7. Lapi (WRC 2) – „vw polo“….. + 8.21.2

8. Suninen (WRC 2) – „ford“…… + 9.01.6

9. Ostberg (WRC 2) – „sitroen“….. + 10.46.6

10. Griazin  (WRC 2) – „vw polo“…. + 11.01.1

Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 748



Komentari