
Finiš ovosezonskog Svetskog reli šampionata protiče zanimljivo kao uostalom i uvek. Jurnjava najboljih reli vozača današnjice, uz fantastičan zvuk moćnih agregata, uz prave pucnje izduvnih sistema kada se menjaju brzine, pa zatim nestvarno brzi prolasci kroz asfaltne krivine brdskih staza iznad Milana, bukvalno oduševljavaju publiku pokraj staze koja ne može da ih ne pozdravi salvama ovacija...
Magla, šljunak, opalo lišće i delom klizava podloga bar za malo usporavaju zahuktale mašine a informacije o plasmanima na brzinskim ispitima šire se medju navijačima brzinom 380 konja (telefoni rade punom parom) čija se snaga nalazi ispod svake haube trenutno najboljih 10 svetskih reli monstruma …a to su 4 „tojote“, 4 „hjundaia“ i 2 „forda“.

Reli je počeo bez nekadašnjeg svetskog prvaka, Estonca Ot Tanaka, koji je eto odlukom svog Hjundai tima već završio ovu za njega vrlo lošu godinu….
Naravno tema svih polemika je usmerena na Sebastijena Ožiea i Elfina Evansa. Većina smatra da je sjajni Francuz već završio posao oko nove titule prvaka, osme po redu, medjutim, ima i onih koji znaju da jedan najobičniji gumi defekt može potpuno promeniti prognoze…

Ipak, kada je reč o Sebastijenu Ožieu, reklo bi se najiskusnijem i najinteligentnijem reli vozaču našeg vremena, teško je pomisliti da će on dozvoliti bilo kakav kiks, bez obzira na objektivne poteškoće, zaledjeni deo krivine, kamen na stazi ili tome slično. Ožie, sasvim sigurno pre polaska na svaki ispit ima prave informacije o stazi a sa bodovima koje je osvojio (pre reli je imao + 17) zna vrlo dobro da mu i plasman na 3. mesto donosi novu titulu…
Kažu takodje da svaki od vrhunskih majstora uvek vozi sa punim gasom – doduše, reklo bi se da je caka u maksimalnoj koncentraciji…
Posle 7 ispita na prvom mestu je Britanac Elfin Evans u praktično po kvalitetu istoj „tojoti jaris WRC“. To je svakako perfektan as, vozač u usponu, ali takodje svestan svog bodovnog zaostatka….Ožie je posle 7 ispita iza Evansa, sa zaostatkom od 1.4 sekunde……šta kažete, kakva je to konkurencija…kakva je to ujednačenost…
Ono što se takodje mora potencirati odnosi se na već godinama pominjanog klinca, švedsko-norveškog vanzemaljca, Olivera Solberga koji je pre mesec i po dana napunio 20 godina….Posle 7 brzinskih ispita relija MONCA 2021, Oliver zauzima 5. mesto u generalnom plasmanu elitne klase, i sa tri četvrta mesta na tim ispitima. Kao što je poznato, sa „Hjundaiem“ je potpisao dvogodišnji ugovor a karijeru je počeo još kao beba kada ga je majka Pernila nosila u rukama, na relijima gde je vozio njegov otac Peter Solberg…..Oliver je sa 8 godina počeo da se takmiči u kros kartingu, pobedio je na prvoj trci i počeo da uzima pehare u kros kartingu širom Skandivanije…Kada ga pominjem još mi je u glavi naš momčić, 15. godišnji Beogradjanin Filip Jenić (na slici u kartingu), baš uspešan i višestruki pobednik u maloj zujalici, a pre nepunih nedelju dana i osvajač prvog mesta trke španske formule 4, u Barseloni…. bilo bi odlično, zaista odlično, kada bi imao samo upola toliko sreće, para i dobrih inžinjera kao Oliver, i naravno dobrog zdravja, što mu od srca želim.

Sreća je nažalost okrenula ledja Francuzu Formou, koji je sa „M sport fordom“ već na 3. ispitu doživeo izletanje i prevrtanje a još jedan mladi as, izrazito hrabar, možda i previše, izgubio je dobru poziciju u generalnom….neki već naslućuju da je u toj priči glavni junak Rus Nikolaj Gryazin, 24. godišnji majstor brzine kojeg mnogi zbog neustrašivosti vezuju za Kolina Mek Rea ili Kris Mika…. Nikolaj je posle ispita 2, 3, 4 i 5 bio na zaista fenomenalnom 11. mestu u generalnom plasmanu svih učesnika, a za volanom svoje „škode fabije reli 2“. Udarac u betonski zid doveo je do oštećenja prednjeg i zadnjeg dela „škode“, ali, znam da su mnogi mehaničari pravi madjioničari svog zanata pa će Nikolaj opet nastaviti da se nadmeće…bravo za Rusiju!
Za kraj spomenimo i takodje mladog Finca, 21. godišnjeg Kalea Rovanperu, koji je tek na 9. mestu posle 7 ispita. Već posle prvog brzinca je izjavio da mu je cilj samo da završi reli, što opet ukazuje da je u „Tojoti“ postignut dogovor da se ne ometaju Ožie i Evans u svom završnom duelu.
U klasi WRC 2, vodi 21. godišnji momak iz daleke Boilvije, Bulacia Wilkinson Marco, sa „škodom“, dok u kategoriji WRC 3 prednjači Francuz Rossel sa „sitroenom“.
Takmičenje Forum8 ACI Rally Monza 2021. nastavlja se u subotu sa 6 i u nedelju sa 3 ispita.
Plasman posle 7 brzinskih ispita (od ukupno 16):
1. Evans – „tojota“
2. Ožie – „tojota“……+ 1.4 sek.
3. Nojvil – „hjundai“……. + 21.6
4. Sordo – „hjundai“…….. + 24.6
5. Solberg – „hjundai“ …… + 50.6
6. Katsuta – „tojota“…….. + 1.05.5 min.
7. Grinsmit – „ford“ …… + 1.14.1
8. Suninen – „hjundai“….. + 1.28.6
9. Rovanpera – „tojota“ ….. + 1.57.3
10. Rossel (WRC 3) – „sitroen“….+ 4.21-3
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs